tichej potentát

...
» autorka: LadyUnknown
šest smyslů
dva kroky zpět
čtyři kroky vpřed
vlk se nažere
koza zůstane celá

výbuch nastal
ve 4:35 místního času
knihy popadaly z regálů
a z knih zas vyletěly stránky

výbuch ducha
na De Longpre
deska v gramofonu
podivně kvílí
jehla se poškodila

kouř z cigarety
vpil se do soumraku
byl-li účel
snadno se zachoval
podnět z vrásky na čele
dělej si co chceš
pokud nerušíš noční klid
zejtřek přijde brzy
Tipů: 9
» 21.04.20
» komentářů: 8
» čteno: 403(12)
» posláno: 0


» 21.04.2020 - 21:24
MLADÝ BÁSNÍK
Jde z tebe, z tvojí duše. Slyším beatniky, vracím se do sedmdesátek. Sedím v Cadillacu, v prstech cigaretu a před sebou vidím jen svou tmu. Bez křeče a bez moralizování. Blízkost je nebezpečná, vítám ji otevřenou náručí. Piš dál, prosím.

PS: Která deska kvílela?
» 21.04.2020 - 21:29
MLADÝ BÁSNÍK: tak to zapůsobilo, jak bylo myšleno :D
trošku kvílel Brahms... ale pak už to bylo dobrý.
» 22.04.2020 - 14:31
Rozhodně máš co říct... nápady nechybí a formu si vypíšeš časem... čti dobré básníky a trénuj, je to zábava, ale i řehole a nikdo /krom vyjímečných poetů/ nemá kvalitu "zadarmo"...
» 22.04.2020 - 15:36
Tara: děkuju za názor a vážím si ho, nicméně vypsat formu nepotřebuju, tohle je moje forma a tak to zkrátka je. píšu takhle záměrně a heslo "čti dobré básníky" je poměrně zbytečný, protože aby to mělo nějakou váhu, musela bys dodat,o jaké "dobré básníky" se jedná a to si myslím je otázka vkusu, tedy ti, kteří by se jevili dobří tobě by se nemuseli jevit dobří někomu dalšímu apod. a trénink se hodí všude možně, např. ke sportu, k vaření, k ručním pracem atd., nicméně nemohu souhlasit s tím, že psaní poezie se dá "natrénovat". ano, každý básník nějak začíná, má nějakej styl, za nějakej čas ho má třeba zcela jinej nebo stále stejnej, ale o tréninku to není. poezie je chvíle okamžiku... trénink nebo zpětný úpravy se sem nehodí. pravá poezie zkrátka nemá jasná pravidla. je živá, je okamžitá a neměnná. ale to je věc názoru, někdo prostě jen škatulkuje a jasně daný pravidla potřebuje. přesto ještě jednou děkuju za tvůj názor. jsem za to ráda.
» 22.04.2020 - 16:24
sem tam i rušení nočního klidy má smysl... sedmej ;)
» 22.04.2020 - 17:33
1
Gándhí: no, že jo? má to smysl... i já to říkám... ale lidi si nedaj říct... a než aby se přidali tak spíš jen brblaj :D
» 22.04.2020 - 19:53
LadyUnknown: jsem ráda za odpověď... trochu ti "závidím" tu sebejistotu... píšu pět let a stále ladím formu:-)
Nicméně důležité je - tedy podle mě - že ti nechybí náměty a chuť ke psaní. Dobrých - skvělých básníků je dost. Ze současných mám v oblibě například Jana Zbořila, Jiřího Horta, Ladislava Zedníka, Zdeňku Pospíšilovou atd, ze starších Holana, Kainara, Hrubína, Wolkera, Máchu, Březinu atd.. tyhle, co jsem jmenovala, myslím čas již prověřil...
» 22.04.2020 - 20:40
LadyUnknown: ještě ke tvé odpovědi:
Jsem taky potěšena, klidně tykej, jsme zde na jedné poetické lodi... volný verš má výhody, vázaný je náročnější, autor by o něm měl něco vědět...nastudovat veršologii, bez toho to nikdy nebude ono.
Za geniálního básníka ve vázaném považuji např. Kryla i Magora Jirouse, za zajímavého Krchovského atd... je jich moc, prokletí jsou taky velmi dobří:-) Ať se ti vede, máš vše před sebou:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: spoušť | Následující: včera ráno

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.