NĚKOLIK ČÍSEL

16. BÁSEŇ Z MÉ BÁSNICKÉ SBÍRKY; OD POPELA NŮŽ (2018)
» autor: West
Na hřbitově kříže
půda plná slz
Andělé u márnice
pozorují modlící se smutek

ulička mezi kaštany
křik a bída v potu světel
pro naše děti odepírám si
dech a tlukot nad pomníky.




22.12.2018 22:06
Tipů: 5
» 16.04.20
» komentářů: 32
» čteno: 500(12)
» posláno: 0


» 17.04.2020 - 10:30
Ahoj, Lukine, snad se nenašňupneš - používáš dost klišé... nemusím vypisovat, píšeš dlouho a poznáš je sám... tohle /podle mne/ dnes na tip není...
» 17.04.2020 - 11:57
Paulmatthiole
Mno. Četl jsem toho od tebe dost a mě třeba tohle oslovilo - nemá cenu trávit planě čas vzpomínkami na mrtvé na úkor živých, zvláště potom dětí.

Podle mě je to elegantně popsaná syrová skutečnost.
» 17.04.2020 - 14:28
Tara: Ahoj, děkuji Ti, že jsi zavítala. No, každý den to nebyl posvícení. To je pravda. Omlouvám se za počínání poetické před dvěma lety. :-)

Přeji Ti hezký den s poezií.

LUKÁŠ WEST ŠPRTA
» 17.04.2020 - 14:30
Paulmatthiole: A všechno smyšlené, prostě to tak nějak vyšlo, no. Děkuji za kladný komentář a přeji Vám poklidné páteční odpoledne s poezií.

LUKÁŠ WEST ŠPRTA
» 17.04.2020 - 16:04
Paulmatthiole
West: No, není zač. Jsem dalek toho, abych si myslel, že se všechno musí odehrát na reálné bázi. Ale může to souviset, to je na tom to zajímavé :-)
» 17.04.2020 - 18:54
Nevím, když báseň začíná -
Na hřbitově kříže
půda plná slz
Andělé u márnice - tak si říkám - PROČ...
druhá strofa je pro mne o něco lepší, ale celek prostě vidím jako takové klišé, kterého by se zkušený autor již mohl vyvarovat... kdyby to psal začátečník, dejme tomu.
Luky, a je nutné psát denně a hned to házet na síť?
» 17.04.2020 - 20:18
Tara: Taro, promiň, ale je snad na každém, jak často chce psát a svá díla prezentovat, když to tak cítí...
» 17.04.2020 - 20:19
Jsou to tvé verše a mně se to líbí a basta
» 17.04.2020 - 22:07
Milena S.
Já neuznávám pojem klišé. Lidé jsou si dost podobní a své city vyjadřují podobně. A že se něco opakuje? No a co? Pro mě lepší, než přílišná strohost. Ale jen můj názor. A já poezii, teorii, nerozumím. Píšu citem. A taky určitě s klišé. Báseň se mi líbí.
» 18.04.2020 - 08:55
Paulmatthiole
Tara: Co je klišé? Obtisk, identická kopie, stereotyp... Pokud je to opakování, obtisk, kopie něčeho, co bylo v minulosti mnohokrát použito (respektive se stalo), potom teoreticky jako exakt mohu označit za klišé... vlastně všechno, nač ukážu prstem nebo o čem promluvím :-)
» 18.04.2020 - 09:09
Hazentla
1
Paulmatthiole: Milena S.:
Teoreticky může být opravdu klišé lecos...a ano, lidi se opakujou ve svých pocitech a pak to mohou popisovat podobně...a říká se i, že všechno podstatný už bylo řečeno.
Ale neříkejte mi, že vás bude bavit číst věčně dokola, jak se vám hlava točí, když hoří jeho modrý oči...
(Nebo možná i bude, ale u kolika takových básní si zpětně vybavíte jejich autory? Já bych osobně nechtěla být jen jedna z milionu v řadě podobnejch, i když se mi ta hlava z těch očí může točit taky, ale zapsat se to budu snažit prostě trochu jinak)
...
Kde naopak klišé celkem uznávam je sportovní žurnalistika - člověk si přečte něco, co už četl tisíckrát a přesně ví, co se na tom hřišti vlastně stalo a rozumí tomu stejně vysokoškolskej profesor jako flyboy Eda s nedokončenou ZŠ.
» 18.04.2020 - 09:16
Hazentla
1
Lilith:
To samozřejmě autor to právo má.
Ale ty upíráš čtenáři právo, aby mu frekvence přišla nadužívaná a kvalita diskutabilní.
A co je autor bez čtenáře?
To nehodnotím tady konkrétně tohle dílo, mně se popravdě celkem líbí, znám i horší klišé, ale respektuju Tary pohled, zejména když od autora zná víc děl než já.
A i kdy bych s ní nesouhlasila, na to, napsat svůj pohled má právo, s tím nic nenaděláme.
» 18.04.2020 - 09:42
Hazentla: A já svůj názor můžu taky napsat :;-)
» 18.04.2020 - 09:46
Hazentla
1
Lilith:
To samozřejmě. A čim víc bude podloženější nějakýma argumentama, tím líp. ;-)
» 18.04.2020 - 10:04
Hazentla: Já nic nikomu neupírám. Jdu raději na sluníčko, nejsem tu ráda. Taky bys měla ;-)
» 18.04.2020 - 10:11
Hazentla
Lilith:
Já tu ráda jsem, a nějak nepotřebuju radit, co bych měla a co neměla ;-)
» 18.04.2020 - 10:21
Hazentla: Ja taky ne ;-))
» 18.04.2020 - 10:22
Luky, ty měj hezký víkend :-)
» 18.04.2020 - 12:31
1
Tara: Paulmatthiole: Milena S.: Lilith: Hazentla: Úúúú, já se z Vás normálně zblázním moji drazí ŠMOULOVÉ. :-)

Takhle jsem to před dvěma lety prostě cítil a s tím nikdo nic nenadělá. Nežijeme a nikdy jsme nežili v přepychovém světě. Jasně, že každý má své bolístky nebo nevyslyšené prosby, neuskutečněné touhy, pak přichází zklamání z nenaplnění.

Děkuji všem co zavítali a přeji všem krásný a poklidný víkend plný poezie.

Ps: Kdyby jsem lépe viděl, tak i něco napíšu - báseň. Bohužel žijeme v tak poje... době, že když si zavolám na oční ambulanci a vědí, že přijde, tak na mě nečekají a jdou domů. Snad tady nejsou chyby a napsal jsem to v cajku.

Jeeště jednou Vám ŠMOULATA přeji hezký vííknd.

BTW. Svět patří těm co se neposerou / Charles Bukowski

LUKÁŠ WEST ŠPRTA
» 18.04.2020 - 13:12
Lilith: Lil, ano, nevyjádřila jsem se dobře s každodenním psaním, /jak jsem ti psala, já většinou také denně něco do PC "tvořím" a spousta z nás/, tohle bylo v souvislosti s publikováním, nejen Westovým... zde se přikláním k názoru Hazently - kvantita nezaručuje kvalitu, většinou právě naopak. Ovšem čtenář to "povinně" číst nemusí, volba je možná. Lukášovu tvorbu a dobrosrdečnost znám i odjinud, jen jsem si dovolila přidat do komentářů nějaký ten postřeh, protože k tomu je prostor pro komentáře vyhrazen... a u Lukášových děl byl, když jsem k němu v poslední době nahlédla, prázdný.
» 18.04.2020 - 13:28
Paulmatthiole: Milena S.: autor poezie se v jistém smyslu stále opakuje, to je pravda, protože český jazyk je konstanta, ze které všichni vycházíme. Podstatná jména anděl, hrob, kříž, láska, slzy atd. jsou jako každá jiná, ne horší ani lepší. Záleží na vkusu autora, náročnosti na sebe, do jakých souvislostí / a jestli vůbec/ je použije. Jsou texty, kam skvěle zapadnou, například Krylovi jsem je věřila, a jiné, do kterých /pro mě/nepřinesou nic nového.
Díky za výměnu názorů, jsem na Libresu také ráda. Sbírat tipy je příjemné, ale něco tady tomu chybělo...
» 19.04.2020 - 04:13
Je to tvůj pocit a mně se líbí když ho v básní cìtím ST
» 19.04.2020 - 08:03
Paulmatthiole
Hazentla: Já nevím, dost možná, že tenhle postoj je důsledkem kantořiny - četl jsem díla dobrá, četl jsem díla, ehm, ne zas tak dobrá... obecně. Ale označení klišé mě nikdy u žádného nenapadlo - pro mě má tohle slovo... nevím, jak bych to napsal... zvláštním způsobem negativní význam.
» 19.04.2020 - 08:14
Paulmatthiole
Tara: Přivedla jsi mě na jednu myšlenku, ale musím ji kapku rozpracovat :-)
» 19.04.2020 - 08:59
Paul: no, hlavně bych se vyvarovala klišé:-)) Víš, jak to myslím, s humorem:-)
» 19.04.2020 - 09:57
Hazentla
Paulmatthiole:
Jenže klišé není nikdy celé dílo...ani to ale není jen jedno slovo...je to spíš spojení slov, která byla původně originální a pak už prostě nejsou, protože je používá každý druhý...
V cizích dílech mi nevadí, když píšu, snažím se psát spíš originálně.
» 19.04.2020 - 11:51
Paulmatthiole
Tara: Neboj, garantuju, že klišé to fakt nebude :-D
» 19.04.2020 - 12:06
Paulmatthiole
Hazentla: No, mně by asi fakt bylo milejší, kdyby mi někdo napsal, že jsem stvořil brak než klišé. Klišé prostě nedávám, i když chápu, jak to myslíš - nedá mi to, prostě musím popichovat :-))
» 19.04.2020 - 17:10
Hazentla
Paulmatthiole:
Tak já ti nerada budu nabourávat iluze...ale brak bez jediného klišé by nebyl žádný brak :-)))
(I když taky chápu, jak to myslíš, ale je to zábavná diskuze) ;-)
» 19.04.2020 - 18:40
Paulmatthiole
Hazentla: Tak to jsem zvědav, až ten bezklišoidní traktát dám dohromady, jak to dopadne:-)
» 19.04.2020 - 18:50
Hazentla
Paulmatthiole:
To se těším.. už si listuju svým slovníkem klišé a to by bylo, abych tam nějaké klišé případně nenašla :-)))))))))
» 19.04.2020 - 19:07
Paulmatthiole
Hazentla: Jen listuj, listuj :-D

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: NECHUTNOST | Následující: PARANTI
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
narozeniny
Dueta2 [3]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.