Elšam

ze sb. Svoboda bodá
» autor: zenge
Dnes u ohrad
bučely krávy
voněla kejda
a já jsem krad
šťovíky z trávy
jejda
nevhodně oblečen
jsem OSVČ.
-------------------

Našel jsem mašli
pod stromem
v tom čase pitomém
/zákazy potkání/
už jsem měl nutkání
krk si s ní zkrášlit.
Zazvoní mobil
na druhým konci žena z Map
povídá na tohle kašli
to jsi chlap?
-----------------------------------

Natrasujem
zaměříme
tys tam s ujem?
My to víme!
Zvážíme a zhodnotíme
tam u tůje
vítr duje
signál slabý
posílíme
proto aby
báby z Rabí
bezradně tu nebloudily
a my věděli
jak jste žili.
------------------------------

Potravinová soběstačnost
to je to, co mne rmoutí
páč cnost z nouze
i koze jazyk u Ruzyně
rozvázala
a neví, co bych žrala
obídek z pobídek haly
večeře sorry, sluneční kolektory.
--------------------------------------

Ty tři roušky ve schránce
pro mne, ségru, bratrance
šila paní od rikši,
až skončí ten blázinec
a pojedem na Linec
tak si paní najmem
dobrej skutek myslím néé?
Zavolám pak Mikši:
Dej tej pani spropitné!
-----------------------------------------------

Počítadle úmrtí
už dochází kuličky
tak jsem jim tam
z mého důlku
přines půlku
kdo by strašil babičky?
------------------------------

Až nám otevřou
tak je zavřeme
a aby jsme je nemohli zavřít
tak nám neotevřou.
(dveře;-)
Tipů: 31
» 01.04.20
» komentářů: 20
» čteno: 513(27)
» posláno: 0


» 01.04.2020 - 22:49
Milena S.
1
Je tam toho tolik, že to nepoberu ani při pěti ctenich. A to se snažím. Po tajmu off line už dlouhou dobu. Já vím, jsem asi primitivní, ale někdo být musí. Tak si žvýkam ten šťovík.
Ne, Zenge...
Zase výborná...
Už jsem poslala zapovezene ST...
» 01.04.2020 - 23:31
1
Ty jsi jasným důkazem, že COVID-19 nemá negativní vliv na funkci básnického střeva. ;-)
» 01.04.2020 - 23:52
1
Ringo:
našla jsem mašli
za domem
pak druhou
pod stromem
další na cestě
slušet mně budou, nevěstě
poslední měl v hřívě poník
na molo mi unik
pod ním čekal vodník

sorry za tu stupidnost, ale nápad byl příliš neodbytný
» 02.04.2020 - 00:04
1
René Vulkán: Žádné sorry, René, di ty,
skvěle snáším stupidity. ;-)
» 02.04.2020 - 07:57
Hazentla
1
Líbí se mi ten mix nápadů (a opět se budu opakovat, že by to vystačilo jinejm na dva měsíce) - a vlastně i mix nálad.
Někde jsem četla, že tragikomedie jsou tak úspěšný, protože nejvíc odpovídaj reálnýmu vnímání světa, kde nic není černobílý a lidské emoce jsou vlastně zvyklé na rychlou změnu. Tahle báseň to potvrzuje.
...plusový body pro Reného a Ringa :-)
» 02.04.2020 - 10:45
1
A bude se šmírovat. Kdo, kdy, kde a za kolik. A že to potom smažou? Nevěřím.
Je to celé moc fajn. OSTatně ty to ani jinak neumíš.
» 02.04.2020 - 11:39
Paulmatthiole
1
Asi to teď napíšu kapku chaoticky, protože mě toho napadlo moc, na jeden koment.

Upřímně, Zenge, já Ti přemýšlím v poslední době o tom, co by vlastně lidi chtěli (a to včetně mě). Na jednu stranu by chtěli vědět o všem, co se kde šustne, a pokud možno objektivně, pravdivě, což je samo o sobě už z podstaty lidské povahy nesmysl, nehledě k tomu, že můžeme donekonečna polemizovat o tom, cože to vlastně pravda je a dál, k čemu je vlastně komu dobrá. Plus fakt, že se v tom kterém oboru dřív nebo později dostanou do stadia, kdy už pravdivost informací bude složité ověřovat (řada lidí je líná i na tohle, další odbočka) a prostě budou muset "věřit" a podle toho se eventuálně (sami) rozhodovat.

Nedávno jsem někde četl článek o vyznavačích teorie o tom, že Země je placka, i když je to není pravda. A k čemu bude pravda tohohle ražení třeba Křovákovi, je mi záhadou. Zrovna jako řeči o tom, že se ve škole učí mraky věcí, které lidem k ničemu nejsou - asi jo, takže třeba učit děti planety Soustavy je zhruba stejná hovadina, jako jim vykládat o názvech komplexních sloučenin, protože 99% z nich to fakt k životu potřebovat nebude (mimochodem, já třeba to názvosloví znát potřebuju, zatímco názvy planet jsem v životě nepoužil naprosto k ničemu).

Na druhou stranu jsou věci, o kterých lidi nechtějí vědět naprosto nic, i kdybys jim je naservíroval objektivně a pravdivě (no jasně, v rámci lidských možností). Trochu se to komplikuje, protože se mi to tedy dělí na věci, o kterých vědět chci, a na věci, o kterých vědět nechci. A to nemluvím o tom, že věci, o kterých chci slyšet, automaticky neznamenají, že jde o věci, o kterých jsem ochoten třeba dál uvažovat a nebo s někým mluvit.

A šmírování, jo. Když se zaváděly platební karty, zas to bylo half und half. První půlka byla strašně moderní, že na Západě a kdesi cosi... druhá půlka měla radši "keš" - důvody se lišily - asi od pohodlnosti, přes neochotu se přizpůsobit novému, až po tu skupinu, která si podrbala lebku a říkala: no jo, ale to bude někdo vidět, kde, za kolik, co, jak často... hm. A dneska? Dneska má kdekdo u chlebárny mobilní telefon, takže Tě najdou s přesností až na metr, zapnutou navigaci v autě, takže někdo může vědět, žes musel u Zlámané Lhoty zastavit, když sis nutně potřeboval odskočit, satelit vyfotí i poznávací značku auta a v Germánii, tuším, chtěli do nových aut implementovat zařízení, které by kdesi kohosi informovalo o spotřebě paliva (nebo to už dělají, co já vím).

Před lety jsem byl do nové techniky jako chemik docela fanda. Dneska je mi necelých padesát a je mi to blbé napsat... ale pomalu se jí začínám bát. Respektive, začínám se bát téhle techniky v rukách lidí, kde se ocitá i přes neschopnost pochopit dostatečně její princip (u některých lidí), dále na základě relativně pravdivých informací a (aspoň čas od času) problematické lidské povahy.

Sorry, že jsem to tady tak zaspamoval, je to dlouhé jako týden bez chleba a stejně jsem nenapsal všechno, co a jak jsem chtěl...
» 02.04.2020 - 12:15
Zenge, místo sledování zpráv v TV si raději přečtu tvoji mnohobsažnou poezii, je v ní taky vše, ale vtipně a s pochopením pro všechny možné souvislosti našeho života.
Já ten rouškový balíček zde v ČK taky včera vyndala ze schránky na světlo boží:-)
» 02.04.2020 - 16:19
Doufám, že nebudu jednou z těch kuliček.
» 02.04.2020 - 19:40
"Šťovíky z trávy" taky občas kradu... Příteli krása ***
» 02.04.2020 - 20:17
Přátelé, děkuji za reakce a komentáře
jSTe můj šém a záře!
» 03.04.2020 - 03:44
pěkné počtení i s mezerami.
» 03.04.2020 - 05:25
1
co já ti mohu napsat nového .... nic. pořád se opakuji.
TEBE rovnout tisknout do novin. Klaním se před tou lehkostí s jakou je to poskládaný a před tou obsažností.
Samozřejmě otření o můj kraj beru jako bonus. Jedinou chybu kterou máš je ta absence v Počátkách.
Ale jako autor jsi můj Topík.
» 03.04.2020 - 06:23
K tomu nemám co dodat ST **************************************
» 03.04.2020 - 13:19
1
Uvědomila jsem si, že mám děsně materialistické sklony...chtěla bych v ruce držet tučnou sbírku od tebe.
» 03.04.2020 - 16:56
verše´s nám opět natankoval Super ;)

Petříci či Vladěny
cesty do řití sou dlážděný
móc "chytrejma" řešeníma
no nejsou ty buzzwordy prima?
foun, domácnost, karanténa, parkoviště
co dá velkej brácha příště?
inteligentního sviště
» 03.04.2020 - 18:01
1
Nejen dnes,
i včera,
to věz,
a ty víš,
hlavičkou uhodil jsi
vo hřebíček.
Či spíš
hřebíček
(v grogu horkém)
do hlavičky
(grog s hřebíčkem)?

Tím jsem chtěl naznačit, že se mi to moc líbí.
» 04.04.2020 - 12:03
Dobrá práce.Vše co se děje teď,je jen přípravou na to,co přijde pak.
» 04.04.2020 - 12:19
S úžasem jen zírám … a nemám co dodat. st*
» 16.04.2020 - 21:47
Děkuji všem jste můj šém!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Zpětná | Následující: Omnia tempus habent
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
narozeniny
Eyrekr [12], Tamara J [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.