Předimenzované žemle

» autor: Kajuta
Oblékla sis plyšového medvídka
a hopsala na kopec tvaru předimenzované žemle,
kopec který vypadá jako hamburger

vzhůru nohama z něj vyrůstá velká korálová zeď
z rozbitých mušlí a vysušených chaluh,

uprostřed díra jako po obrově pěsti
kde ční starý maják na hlídce.

Bílí rackové nad zálivem tam loví kraby a mlže
Záliv šumí jako Coca-Cola

Na vrcholu majáku někdo s IPodem zesiluje muziku
zanícená energie písně se nese rytmicky po vlnách
a stopách v měkkém písku,

velká korálová zeď se trochu zachvěla a nahnula
.
Tipů: 13
» 27.03.20
» komentářů: 23
» čteno: 582(20)
» posláno: 0


» 27.03.2020 - 19:43
Od názvu přes první verš okamžitě vtáhla... jůůů... ;-)
Miluju tvé nápady a tohle je parádička fantastická, lebedím si a usmívám se :-)
Číst tvé verše je prostě pro mne droga, bez nich by můj život byl tak nějak ochuzen ;-)
Zakousávám se do slov tvé předimenzované žemle s velikou radostí! Ty nikdy nezklameš hihi ;-))
ST*+Z tvé báječné fantazii ;-)
» 27.03.2020 - 19:47
Lilith:

Jen jsem si zase tak vyšel s fantazií na špacír, milé Slunce. Mám to moc rád. A díky za nakuk. :-) Psal jsem a nevěděl jak to skončí. :-)
» 27.03.2020 - 19:53
Kajuta: Takový psaní je nejlepší, mám to ráda... vono to samo někam povede... a ty to umíš náramně, juch :-)
» 27.03.2020 - 20:12
Guanti Rosi
To bude možná ta bájná růžová zeď od stavitele Floyda. Postavil jich víc, ale zrovna tahle růžová je unikát. :O) ST
» 27.03.2020 - 23:07
„a hopsala na kopec tvaru předimenzované žemle,“

Ano, proč také nenavštívit hrad Housku…
» 27.03.2020 - 23:09
Zdi se zachvívají a kloní, aby mohly být postavený nové a pevnější... ST
» 27.03.2020 - 23:41
byron
Takže něco, jako Marshmallow Man...juchuuuu....:-)).
ST
» 28.03.2020 - 11:55
Hazentla
1
Teď jsem to psala Taře... obdivuju schopnost psát volným veršem.
Kor když si to člověk musí číst třikrát, aby se ujistil, že to opravdu je volný verš...(je, že?)
...
» 28.03.2020 - 13:39
1
Hazentla:

Lidově řečeno, píšu jak mi zobák narostl a náramně si to užívám, pravidla volného verše jsem doposud nikde neobjevil a děkuju za nakuk. :)
» 28.03.2020 - 13:42
Rytmicky vyťukávám ST.
» 28.03.2020 - 15:30
1
Jako hrdina Moliérovy komedie si nejsem jistý jedná-li se o poezii nebo o do úseků rozdělený prozaický popis. K pravidlům, která zmiňuješ, bych podotknul, že podle poetik je nositelem rytmu u volného verše intonace. Ta veršová se nemusí krýt s větnou (ale samozřejmě může). Pauza uprostřed delšího vázaného verše (může být i pohyblivá) vznikla proto, aby se interpretům umožnilo dýchání. To logicky platí i pro volný verš. Poetiky k tomu praví, že intonace u volného verše je dána jeho stavbou a dělí jej na dva zvukově odlišné úseky. U vázaného verše může vhodně zvolená pauza změnit, dokonce i obrátit smysl verše, aniž by se změnilo jediné slovo. Nevím, jestli to platí i u volného verše . Vývojem volného verše v posledních 80 letech, kdy se básníci v defenzivě snažili přiblížit poezii k próze, došlo k jeho značné destrukci. Přispělo k ní i rychločtení. Dnes se mnohdy nečte po verších, ale po chuchvalcích. Omlouvám se, naplkal jsem toho ...
» 28.03.2020 - 15:41
Hazentla:
Jak ti rozumím. Mně taky připadá volný verš těžší
než vázaný. Často svádí ke zbytečnému žvanění. Např. by mě zajímalo, je-li vůbec možné napsat třeba píseň ve volném verši
» 28.03.2020 - 18:24
1
František:

Děkuju ti za návštěvu, milý Moliérův hrdino, já si čtu nejraději v klidu a pomaloučku, rituálně, nejlépe u čaje a užívám si to. Je to pro mě vzacnost. Masovost a rychločtení mi nic neříká, ale nic proti gustu. :-) Klidně pokračuj, jestli v tom nacházíš nějaký smysl a já si budu dál psát, jak uznám za vhodné. Proč? Protože můžu. :-) Spousta lidí řeší třeba čárky, někdo říká, že volný verš má být zcela bez interpunkce, jiní zase říkají opak. Viděl jsem básníka, který sekal čárku na konec každého řádku a nový začínal velkým písmenem. :-) A abych pravdu řekl, je mi to docela jedno, když si ji budu chtít dát třeba na začátek řádku, tak si ji tam dám. :-)
» 28.03.2020 - 19:28
2
Kajuta: Máš recht, poeto. Pro mne je jedinou nutností to, aby se to líbilo. A nejen mě. To ostatní jsou pravidla, kterými se řídím jen tehdy, když se mi to hodí. Jsme amatéři.
Máš můj Super Tip
» 28.03.2020 - 19:45
1
vavaoko:

Děkuju Ti, milý vavaoko, nijak to nehrotím, ale říkám si, hlavně si to užít. Aby se na to mezi těmi všemi pravidly taky nezapomnělo. Umět si to náležitě vychutnat. :-)
» 29.03.2020 - 00:54
Kajuta: Kajuto, já vůbec nerozumím tvé odpovědi. Píšeš opravdu mně?
» 29.03.2020 - 06:47
2
František:

Uprostřed ledna vzbudila se moucha.
Jak brzy bude smítkem netuší.
Do světla, do skel povzbuzená bouchá,
A zavrtává se mi do uší,

Do boltců omrzlých, a bílé stíny studí,
V ledových pouštích, tam jsou lvi,
Jásotem jejím se krystaly hor budí,
A tají v zrcadlo, jež v slepotou se skví.

(Tonda Brousek)

Nikdy a nikde jsem neviděl velké písmeno po čárce, od té doby už neřeším co je a co není v básnění přípustné, ať už vázaném, nebo kor ve volném verši. :)
» 29.03.2020 - 17:56
Tak jsem se v těch vašich komentářích úplně ztratil. Já totiž poezii moc nerozumím a když něco napíšu, tak to tak nějak ze mě vyplyne. Příteli Kajuto, Tobě ST, ale fakt mám teď jakýsi komplex méněcennosti kvůli tomu mému psaní... samozřejmě je to žert :), ale já poezii fakt nerozumím.
» 30.03.2020 - 12:24
výborná diskuse, konečně komentáře, rozbory, věnovaný čas
to píšu hlavně sobě, starému lenochovi, který má tendence komentovat slovy: hmmm, líbí, :-)

PS
poslední tatínkova slova byla: nepracuj :-)
» 30.03.2020 - 12:47
František:
Píseň ve volném verši (alespoň se nerýmující) se jmenuje jako ty:

https://www.youtube.com/watch?v=V4KqOjveYnE
» 30.03.2020 - 12:57
František:
Jo a ještě dovětek, Františku, pojď taky s kůží na trh a něco sem pinkni, ať to nevypadá, že jsi jen básník teoretik.
Kvalitní básní posuneš svoje komentáře (velice kvalitní - to nemyslím ironicky!) z oblasti "vyčtenínek" do "solidna".
» 30.03.2020 - 13:03
Hazentla
René Vulkán:
Já si myslím, že Buty jsou v tom mistři :-)
....
A k těm pravidlům, nepravidlům... Ono je to mnohdy takové zaklínadlo těch, co neumí podle těch pravidel psát /z čehož v žádném připadě nepodezírám tady Jiříka, proto mu to s dovolením píšu pod dílo, a věřím, že to nebude brát osobně/... Jako že já na pravidla se..kašlu, řídím se tím, jak to cítím.
Ale potom to je anarchie nikoli poezie... :-)
Můj pohled na věc je, že aby člověk, a platí to pro lecos, třeba výtvarné umění, mohl pravidla porušovat, musí je umět i ovládat.
Picasso uměl malovat klasicky. Ale nebavilo ho to.
Já klasicky malovat neumím, a když namaluju na papír rozmačkaný čtverečky a budu to vydávat za hoch-umění, bude to směšný.
A někde veprostřed mezi tím jsou takové ty pokusy - tuším, že takhle nějak by to mělo vypadat a snažím se to namalovat (napsat) podle toho.
» 03.04.2020 - 17:30
To je tedy koktejl! Do daného výběru slov bych poetično vmáčkout nedokázala. Máš obdiv!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.