12m3 řešení

Pro překonání problémů je nutné být duševně v pohodě.
» autor: umělec2
12m3 řešení. Ne, nestavím lešení. Hledám řešení pro klid duše. Jdu tedy do dílny pro motorovou pilu. Osáhnu řetěz a usoudím, že je na čase broušení. Povolíme dva šrouby bočního krytu řetězovky, vyndám lištu s řetězem. Pustím rádio stanici Blaník. Řetěz vložím do lišty brusky. Seřidim velikost a hloubku úběru. Sednu na židli a pomalu brousím. Každý zub dvakrát. Nechci jej přehřát. Změkl by. Postupují stejně i u náhradního. Smontuji obráceným postupem pilu. Je to Stihl profi vyšší řady, váhy i výkonu. Doleji olej pro mazání řetězu, vytvořím směs benzínu s olejem v poměru 1:50 a naleji do nádržky. Beru antivibrační Husqvarňácké rukavice a ochranný štít se sluchátky. Hodím to do vleku traktoru a jedu na louku. Zde řežu a řežu na kousky okolo 30cm. Pila po čase zhasíná, došel benzín. Házím tedy nařezané kousky do vleku. Po jeho naplnění přijíždím k dřevníku, kde mám cirkulárku a vyrobenou štípačku s kuželem a reverzačním přepínačem. Couvám k ní co nejblíže. Zkontroluji nastavení směru otáčení a pouštím její 4kW motor. Tiše a v malých otáčkách jen přede. Přikládám jedno poleno za druhým ke šnekovému kužely. Vyžaduje to veliké soustředění, jako většina prací s truhlářskými stroji. Hrozí rozdrcení ruky. Nakloněná rovina půlí hravě 70cm špalky, bez ohledu na tuhost dřeviny. Zpracuji takto vlek, vezmu pilu, doplním kapaliny. Přejedu přes břity ostří, zkontroluji napnutí řetězu. Jsem unavený a tak jdu do domu a lednice. Beru lahváč, sklenici a otevírák. Naleji si s chutí obsah do skleničky. Blaženě, jako debil čumím na stoupající pěnu. Na čtyři tahy mám obsah v sobě. Jdu se na chvilku natáhnout. Píšu tento popis a v klidu usínám.....
Tipů: 5
» 14.03.20
» komentářů: 0
» čteno: 370(6)
» posláno: 0


Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Schizofréní rozhovory | Následující: Ruce v ohrožení
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
nováčci
intuista
narozeniny
Gándhí [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.