Opalizováním

» autor: Kajuta
Jsme vatová moře s ponořenými dušemi
Dušemi mávající na sebe dětmi
kterým vyrostla těla

Vyslovíš ke mně
napnutou cestu z paprskového lana
po jehož hraně
k sobě radostně jdem
nizounko opalizující poutí
a kotvu první hvězdy
oči zvedají, oči
kterou
ukotvují hrůtkem mezi zdroj lásky a majákové světlo
abychom samotní nezmrzli
a těly nechrlily básně
jak roztříštěnými střelou z tekutého dusíku
Tipů: 14
» 19.04.19
» komentářů: 17
» čteno: 571(18)
» posláno: 0


» 19.04.2019 - 20:05
Och, to je tak krásně jiné a působivé, jak by samo dílko mělo duši... nádhernost :-)
Už prvních pár řádků mne zaujalo převelice...
Milý poeto, tvá poezie je čím dál parádnější... toto je veliký skvost, co mne zas uchvátil a jen tichounce čtu a moooc se mi líbí! Kráááááásnééé :-)
ST***+Z je pořád málo... jůůůů.. ano, paprskové lano ;-)
» 19.04.2019 - 20:10
1
Lilith:

Děkuji, milá Lilinko a mávám vnitřním spřízněným dítětem. :-) Mám velkou radost. Jak paprskový lanový kotouč. :-)
» 19.04.2019 - 20:19
5
Často mě nenapadá, co psát k tvým jednotlivým básním, abych se neopakoval. Proto si říkám, proč nenapsat něco k celku, tedy jakýsi kompilát ke tvým mnohým básním.

To první, co mi přijde na mysl, je různorodá pestrost, svědčící o bohaté fantazii, sečtělosti a veliké šíři zájmů.
Potvrzuje se mi to nejen při četbě tvé tvorby, ale i z osobních setkání v Počátkách.

Dalším postřehem je to, že i v básních vypravěčských, tedy dějových, zbývá vždy dost místa na poetiku. Jinak řečeno, próza v tvých básních neubíjí poezii. Podle mě jde o zřídkavý um, sdělit dějový prožitek nepopisným způsobem.
Ale to (pro mě) podstatné je tohle, tedy jakási „vulkanická“ definice Kajutovy tvorby:

Jde o specifický pohled z barevných okýnek kajuty na nedozírný vlnící se oceán. Ale taky naopak, o nakouknutí okýnkem do mystického vnitřního prostoru už zmiňované kajuty.
» 19.04.2019 - 20:30
1
Ejhle hrůtek - toť možná slůvko, které čtu poprvé ve svém životě.
» 19.04.2019 - 21:06
1
Ringo:

..A vysaji, bych zášť svou utopil, i nepenthes i bolehlavu doušek zde ze hrůtků tvých ňader bez všech roušek, jichž žalář však, žel, bez srdce vždy byl..

To je od Čárlese Bodléra. A to jsem si myslel, že jsem vymyslel novotvar. :-) Díky za nakuk. :-p
» 19.04.2019 - 21:42
3
René Vulkán:

Děkuju za komentář jak Brno. :-) Jsem jen trochu zvědavý a trochu čtu. Knížku si dám vždycky pod sklíčko barevného kaleidoskopu a čtu přes něj. :-)
Vždycky jsem chtěl malovat comixy, ale nebylo mi to dáno. Tak můžu aspoň malovat slovy a vytvářet příběhy. :-) Někde na cestě za příběhy jsem se potkal i básničkami, živou vodou pro duši a na hřišti jménem svět i s Lilith, magnetem na děti, psí duše a pravděpodobnosti souher náhod jedna ku milionu. :-)

Někdy se dobíjím samotou, jak rybáři. Moji rodiče jsou Den a Noc. :-) Rodič Den je sangvinik a cholerik. Noc je melancholik a flegmatik. Jako průnik jejich množin jsem vznik já. ;-)
» 19.04.2019 - 22:00
2
CharakteriSTika tvé povahy musí být zvláštní mix...všechny čtyři ingredience v jednom??
Skvělý komentář Reného, s takovým se zde málokdy setkám.
» 19.04.2019 - 22:47
ttragelaf
ST
» 20.04.2019 - 00:02
byron
...ju
ST
» 20.04.2019 - 08:19
ST
» 20.04.2019 - 10:17
Souhlasím s Vulkánem a jsem rád, že tě znám a mohu poslouchat tvé fantazie.
A ST
» 20.04.2019 - 13:21
bezva autovykreslení, hned mi je leccos jasné
» 20.04.2019 - 16:01
ST
» 21.04.2019 - 19:33
ttragelaf: byron: vavaoko: Kapka: M.A.Rek:

Moc vám všem děkuju za návštěvu, modrásci a modráskyně a přeju hezký zbytek neděle!
» 21.04.2019 - 19:37
1
Tara:

Jeden moc milý človíček by řekl, že to s Jírou není vůbec jednoduché. :)
Díky za návštěvu a hezký večer nedělení. :)
» 23.04.2019 - 12:50
ST...:-)
» 25.04.2019 - 09:41
Květka Š.:

kujů :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: zaklínadlo živé vody | Následující: Zrzavý nimrod

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.