Ráda pozoruji lidi I.

doufám, že něco, z čeho bude seriál postřehů ...
Jela jsem po dlouhé době metrem a pozorovala lidi. Byl takový čas, že většina zaměstnanců již byla v práci a těšila se na oběd. Přesto i z těch pár lidí, co jeli, se usmíval jen jeden pán. Četl si Lidové noviny a čím déle je četl, tím víc mu zářila tvář šibalským úsměvem. Měl zcela bílé vlasy, jemně kostkovanou košili, u krku rozepnutou, a cihlově-růžové kalhoty. Boty i brašnu měl z pravé kůže. Asi byl za vodou ...
Pak mě zaujal chlapík, kt. nastoupil s jednou rukou zabalenou v šátku, jen palec trčel ven. Myslím, že tam měl malu nebo růženec a možná odříkal mantry, ale nedal to vůbec na sobě znát, výraz tváře byl spíše vážný. Jinak vypadal jako chlapík co jde s posilovně – batůžek, karimatka, sluneční brejle.
Pak už jsem kousek šla pěšky do jednoho krámku. Ještě pořád tam byl. Hurá mám dárek pro Romču.
Později, v další tramvají se z mého úhlu-výhledu usmívaly jen dvě nevidomé dívky. Mladší si opakovala další písmena v Braillovém písmu, co se naučila ve škole a starší ji opravovala chybky. Byly kouzelně živé.
Připomnělo mi to, že mám nejméně dva nevidomé kamarády, jednoho v Praze a druhého v Domažlicích. Vlastně i ten pán, co mi v ten den večer přednášel, vidí po úrazu 10x hůře než většina lidí. Jaký to paradox, když nevidomí a slabozrací nás učí vidět .
Před dvěma týdny jsem byla v Plzni na akci Den s Tyfocentrem – syn i já jsme si mohli vyzkoušet chodit naslepo s hůlkou i s doprovodem, zkusit brejle, které simulovaly různé oční vady a slabozrakost. Syn si zaběhl závod na 700m a vyskákal se dosytosti v nafukovacím hradu. Taky se mu líbilo vybarvovat dopravní značky v policejním stanu.
Čím dál víc raději pozoruji lidi a čím dál víc je mám ráda, přesto že ne vždy musím, co dělají a jak se chovají.
Líbí se mi slova P. Casanovi z května 2018 u propagace jeho knihy:
„Věnováno ROZUMU, aby měl více pochopení pro SRDCE, které dokáže MILOVAT člověka a současně NENÁVIDĚT jeho činy.“
Už nějaký ten pátek sbírám slova a postřehy z takových pozorování z práce za kasou v jednom obchodním řetězci. Tak snad příště i ty postřehy.
Tipů: 9
» 22.05.18
» komentářů: 11
» čteno: 852(12)
» posláno: 0


» 22.05.2018 - 14:29
Hazentla
..taky ráda pozoruju lidí (jestli se tady objeví můj kokršpaněl, předpokládám, že dodá, že zvlášt některé) :-)...
» 22.05.2018 - 16:06
Hazentla: :-) zamilovaně pozorovat vlastní dítě - to nám taky ještě pořád jde, už mu bude letos sedm
» 22.05.2018 - 16:24
A ještě máš jednoho nevidomého čtenáře v Mníšku.
Snad bys mne mohla mít také aspoň trošku ráda, i když jsi mě ještě nikdy nepozorovala. :-)
» 22.05.2018 - 17:50
Slepí lidé,"vidí" kolikrát lépe než vidoucí.-))
» 22.05.2018 - 21:51
Ringo: můžem to někdy napravit ;-) a přijedu se na tebe podívat :-)
» 22.05.2018 - 22:55
V obchodě za kasou musíš mít poSTřehů fakt nepřeberné množství:-)
» 23.05.2018 - 09:43
ST
» 23.05.2018 - 19:49
ttragelaf
člověk je to, co vidí
proto se hezky čteš
ST***
» 24.05.2018 - 00:30
ttragelaf: dekuji
» 24.05.2018 - 19:07
Existuje třetí oko,málokdo ho umí používat.Pozoruji rád a kolikrát ,třeba v obchoďáku,si říkám:,,To jsou ale hovězí ksichty!"
Přitom jsou to někdy slušní a hodní lidé.Hlavně když je veselo.Do zrcadla se už dívám opatrně,nejprve jedním okem,připravený na nejhorší.
» 25.05.2018 - 08:00
Hazentla: :D :D ... ano, asi dodám... :D

k básni: Hezký postřeh. Já, kdybych mohl (a netlačily mne pudy a nutnost někam se posouvat), tak v životě klidně jenom pozoruju... no, možná bych to chtěl ještě taky zapisovat a podělit se o to... ale to by mi stačilo, nic víc bych (ani za to) nechtěl...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: raději | Následující: A jsou boží!

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.