Laskavost a vlídnost

» autorka: Atabe
Poslední dobou, díky času strávenému v osamocení, jsem měla mnoho času na přemýšlení. Proč jsme k některým lidem laskaví, vlídní a tolerantní, ačkoli si právě naši dobrotu, ochotu a pomoc vůbec nezaslouží, a k jiným, kteří by si tuhle pozornost zasloužili nejvíc, se chováme nepříjemně, nebo si jich vůbec nevšímáme, jako by byli pouhý vzduch?
Možná právě proto, že to podvědomě považujeme za slabost, za něco, co by nám znemožnilo přežít v džungli současné společnosti i v tom dávném pralese. Ale nejhorší na tom je asi to, jak se i přes tuto masku snažíme být ¨dobří¨ a žít podle zásad slušného člověka. Píšu podle zásad slušného člověka, protože nemá záležet na tom jestli věříte nebo nevěříte v jednoho, více bohů, reinkarnaci nebo špagetové monstrum, protože na tom mnoho nezáleží. Slušný člověk člověka vedle sebe bere jako partnera, podle jeho schopností a možností. Ne každý může být vysokoškolský profesor, ne každý může být pekařem, ne každý může technikem, a ne každý může být zdravotní sestrou. Každý má svoje fyzické, psychické a inteligenční mantinely, přes které nemůže, ačkoli se může snažit, nebo spíš nesnažit sebevíc. A souhlasím, kritika u určitá sebereflexe je potřeba, ale nesmí být podaná nenávistně, a ani jako "laskavost",avšak řečena být musí, přímo od toho člověka, kterého to rozčiluje, vyvádí z míry a zkouší jeho trpělivost. Neměla by být vedena podzemními tunely, přes mnoho propustí a lapáků, ale naopak rozumnou cestou mezi stromy, a v případě, že to tak není možnost, aspoň mezi čtyřmi stěnami bez uší.
Až se tak lidé začnou chovat, možná pak bude i šance na něco víc, než na to, jak ničit, ale tvořit a nechávat být.
Tipů: 2
» 26.11.17
» komentářů: 0
» čteno: 689(7)
» posláno: 0


Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Monolog s Hagenem

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.