Počátky... a konce

chvíli mi to trvalo, ale důležité je, že jsem to nakonec splácala dohromady a je tam vše, co jsem chtěla...
» autorka: katpok
Znám křišťálovou studánku, kde nejhlubší je les. Ano já vím, že tohle napsal už dávno, někdo známější, erudovanější a slavnější než já, minimálně se o něm učí děti na základních školách, kdežto o mé maličkosti neví téměř nikdo (ale já si vlastně nestěžuji).
Proč jsem vůbec začala tak poeticky a rovnou citací klasika? Protože já znám taky kouzelné místo. Znám místo, kde ticho hladí po duši, kde vnitřní vesmír rezonuje s tím okolo a kde stromy vypráví. Znám neobyčejné místo, kde energie prýští na každém kroku, kde smích má léčivou moc, stejně jako voda z Ludmiliny studánky. Znám čarovné místo, kam přijíždí cizinci a odkud odjíždí přátelé, kde šeď všedních dní mizí a objevují se barvy života, místo, kde na kaštany můžeš hrát jako na kastaněty a kdo sem jednou zavítal, rád se vrací. To zvláštní místo se jmenuje Počátky.
Devětkrát z deseti případů jsem využila příležitost a přijela sem. Nejprve, abych se seznámila s lidmi, co se skrývají za různými nicky na Literu a později Libresu, jejichž díla jsem četla a byli blízcí mému srdci či duši. Přijela jsem jednou, podruhé a pak jsem se vracela pravidelně, vždy alespoň s jednou mojí „příšerkou“. Vracela jsem se, abych se znovu setkala s blízkými, abych načerpala tu neskutečnou energii, nasála to zvláštní pouto všech těch bláznů postižených múzou. Jsem hrdá na to, že jich znám tolik osobně. Za ta léta jsme se měnili, zráli, děti rostly, některým se narodily a některé nové se teprve narodí. Z deseti setkání jsem chyběla jen jednou, což mne velice mrzí, ale sami určitě uznáte, že nelze nechat samotného chlapa v baráku, když se stěhujete, sbalit si pár švestek a obě děti a vyrazit směr Valcha a za sebou nechat nevybalené krabice a nesloženou postel.
Každý rok jsme se snažily s "příšerkami" najít nějaké nové a zajímavé místo k návštěvě, a tak jsme byly na Křemešníku, v Pelhřimově (vážně tam žádné krematorium nemají), v Dačicích, v letohrádku svatého Vojtěcha, v muzeu v Počátkách, na zámku v Žirovnici a vůbec nejraději v posledních letech v kavárně a cukrárně „u Andělky“ na náměstí v Počátkách. Vytvořily jsme si takovou menší tradici prvního říjnového víkendu, která mi bude chybět.
Desetkrát a dost, řekl si Gabkin a já naprosto chápu, neb čeho je moc, toho bývá příliš a zařizovat podobné akce jistě není hračkou… Ne, musím uvést výše uvedené na pravou míru, Gabkin měl výborný nápad, zorganizovat sraz všech potrhláků na jemu blízkém místě, ale bez organizačního talentu jeho ženy Štěpiny by asi žádný sraz v Počátkách nebyl, to ona je ten hnací motor, ten, kdo organizuje, zařizuje, zajistí přespání, jídlo, napíše vzkazy a podobně. Nicméně zásluhy mají oba a nezměřitelné.
Takže se tímto dostávám k podstatě věci, proč vůbec toto všechno píšu. Jedná se o jedno velikánské, ba co dím, obrovitánské DĚKUJI. Děkuji, Milane a Zuzko, děkuji za nápad, děkuji za jeho realizaci ve skutečnost, děkuji, že jsme byli zvaní, že jsme se mohli zúčastnit. Děkuji za radost, kterou každé setkání přineslo, děkuji za nové přátele, za tváře, které před tím byly skryty.

Poslední setkání v Počátkách se neslo v komorním tónu a s houbovou příchutí. Dorazilo nás pár skalních, ale i tak jsem i letos odjížděla s pocitem, že svět je zase v pořádku.

A co říci na závěr?

Kdo se hlásí k organizaci příště a kde to bude???
Tipů: 6
» 29.10.17
» komentářů: 5
» čteno: 853(18)
» posláno: 0


» 29.10.2017 - 18:02
Tvé vyprávění pohladilo duši jistě nejen mně, ale i těm dvěma skvělým lidem, co Počátky desetkrát po sobě spáchali, všem, co tam alespoň jednou zavítali, a možná i těm, co se tam chystali, ale už to v režii Š+G nestihli. A díky ti za krásně podané vzpomínky.
» 29.10.2017 - 21:53
krásné ohlédnutí. Máš tam jednu chybu - kde to bude.
Péťa nám po těch letech vyjde vstříc, ať se ozve kdokoliv.
Ale ta cukrárnička... to je co? To nejde vynechat.
» 30.10.2017 - 00:31
Špáďa: gabkin:

…pěkně poeticky jsi to podala, Káťo…

…a teď na notu převážně pragmatickou:

…počítám, že další srazy by byly též komorního rázu (cca 20 lidí) a to už se zvládá po všech stránkách líp, než když se do prvních pár Počátek nahrnulo našinců i přes 40 …

…otázka je, jak dlouho bude fungovat Petr, pán na Valše…kdyby byl ještě pár let aktivní, dáme dohromady organizační tým a jdeme do toho…jen by bylo dobré, kdyby měl hlavní organizátor (spíš ale organizátorka, ty jsou schopnější v papírování) nějakou zástupkyni, kdyby něco…
...také by se měly zdržet do soboty odpoledne, aby se zajistil výběr doplatku za ubytování…

…kdyby nás ale bylo málo a nebylo to moc složité, tak bych se toho v sobotu jako náhradník ujal, i když papírování opravdu nemusím…

...ruku k dílu mohu přiložit i jinak - kdyby bylo třeba pouštět písničky k tanci (pokud by se nenašel někdo jiný), nebo vést jeho osobitou výuku…
…také karaoke by bylo po letech zajímavé zpestření a to bych se hlásil jako první…

…možná bychom mohli založit novou tradici, místo ke studánce napochodovat do cukrárny, to by ale mladá paní nestíhala…

…nebo na střídačku – jeden rok studánka, pak cukrárna, nebo oboje…ale ke studánce je pěkná cesta lesem, kolem rybníků, po cestě houby (když rostou) a ta vodička…ale je na každém, jestli půjde, nebo má jiný plán…

…a to se mi na Počátkách moc líbí, že se tam vlastně musí jen jíst, jinak má každý naprostou volnost…ale když někdo na jídlo nepřijde, také se nic nestane…

…jak tak na to koukám, umíráček zvonil nejen konec, ale zároveň i nový začátek s organizačním týmem v novém složení…

…jako bych to nějak tušil…při odjezdu jsem si vyhlédl za výlohou keramický rozesmátý zvoneček a Kajuta mi ho vzal do úschovy, až se do Počátek na jaře vrátím…

…a snad i na podzim…
» 01.11.2017 - 11:15
panejo... přenesenost vjemů do textu naprosto plnohodnotná... připojuji se k díku (leč organizačně se zatím nehlásím, zdá se, že budu mít dost starostí s organizací úplně jiných věcí... :) ...ale třeba jednou...)
» 04.11.2017 - 08:10
Díky Katko za hezká slova, jak jsem už psala u čubíka předběhli jste mě, ale lépe bych to nenapsala :-).

Letošní Počátky jsem viděla s lehkou nostalgií místy prozvoněné zvonečkem umíráčkem. Kdy nás více jak jiné roky přepadaly vzpomínky na předchozí srazy. Snažili jsme si vzpomenout na lidi, kteří se tam kdy ukázali. Co se tam přihodilo, většinou veselého atd. Doma mě to donutilo rozkliknout fotky z uplynulých srazů a zavzpomínat .....

A jak jsem už psala u čubíka: Nikdy neříkej nikdy. Kdo ví? Možná, že se zblázníme a budou Počátky 2019 nebo s krásným letopočtem 2020 .... Ale zatím stále nechávám u těchto 2017 slovo poslední.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: fowdo | Následující: Ranní

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.