Žijeme a dýcháme slova

Co vlastně znamenají slova? Krátká úvaha kterou jsem napsala před pěti lety a nedávno ji našla. :)
» autorka: Mearii
Žijeme a dýcháme slova. Mohou nám ublížit, mohou nás rozesmát. Jsou to ty nejsilnější zbraně, říkají. Ale je to pravda?
Přemýšlejte nad tím. Tolik se soustředíme na to, co lidé říkají, že často nevidíme, jací doopravdy jsou. Protože nakonec nezáleží na tom, co nebo kolik toho říkáme, ale co skutečně děláme.
Často zapomínáme, že lidé lžou. Jsou neupřímní. Pomlouvají. Vzduch je naplněný slovy, někdo stále mluví a tak tu létají slova, pravdivá i nepravdivá, upřímná i neupřímná, překrásná i odporná, a my je dýcháme, žijeme na nich. Bereme je jako tu jedinou danou věc, někdo řekne, že jeho nejoblíbenější barva je zelená, ale co když to není pravda? Co když to ta osoba řekla jenom proto, že člověk, se kterým právě mluví má rád zelenou a chtěl se mu zavděčit.
Možná kdybychom se nesoustředili jenom na slova, všimli bychom si, že daná osoba je oblečená celá v modrém, dokonce má i modrý přívěšek na klíčích.
Slova nás obklopují, dusí nás, a my se v nich topíme , jsme pokryti slovy, až ani my sami nedokážeme vidět, kým jsme.
Tak zkusme někdy místo mluvení pozorovat, a možná uvidíme svět úplně jinak.
Tipů: 5
» 13.07.17
» komentářů: 3
» čteno: 605(10)
» posláno: 0


» 14.07.2017 - 04:25
ttragelaf
nejpodstatnější
je
způsob mlčení
» 17.07.2017 - 17:39
pozorujme a teSTujme slova, činy a zejména sebe ;)
» 12.07.2019 - 20:02
Přesně tak to je. A slova jsou ještě mnohem mnohem víc... Cíle a klamné cíle, zbraně a klamné zbraně, vyjádření špatná, lepší, i taková, která umí být výstižnější než pocity. Až se mi nechce psát, co všechno jsou slova, protože bych o světě prozradil příliš... Mám o slovech celou nevydanou sbírku, plnou jejich poznávání... a myslím, že moc slov umí být větší než moc pravdy... ne, že bych tou mocí slov vládnul - štítím se jí zneužívat - a jsou lepší - ale, každopádně myslím, že ji chápu...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Zlý sen

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.