Úvaha o dnešním pračlověku

z dávného, skoro pravěkého archívku... pánové snad prominou ;-)
» autorka: Lilith
Člověk je od pradávna tvor agresivní. Musel být, aby se uživil. Svou agresivitu potřeboval k lovu. Musel živit rodinu (tlupu), chytat mamuty… a tak se vyřádil (chlapi).

Ženy se měly fajn… udržovat oheň, šít z kůží, uplácat nějakou tu pšeničnou placku, starat se o děti a uvařit nebo upéct mamuta. Proto jsou ženy klidnější, nemusí násilí a agresi. A rády si u ohně povídaly. V naší době spíš u cigarety v kavárně.

Chlapáci dnes nemají kde vybít energii, která je jim geneticky dána, neloví mamuty a tak se vyřádí třeba na fotbale či hokeji, vymýšlí sporty jako box, karate, sumo, rodeo, atd., rvou se mezi sebou, vraždí, terorizují, válčí. Protože nemůžou lovit mamuta.
Lovení žen jim zůstalo dodnes.

Dřív se lidi možná měli líp. Když se jim nepodařilo ulovit mamuta, chytili aspoň králíka, trefili, kde co lítalo, šli na bobule, houby a kořínky, holt se jedlo něco jiného.

Teď když nás propustí z práce, nejen že nemáme co dělat (jen muži, ženy se starají o domácnost a děti) – agresivita nudou a beznadějí stoupá… po půl roce, když člověk práci nesežene, byť strká lokty na všechny strany… peníze nedostane, nemá za co jíst, mamuta si neuloví, jedině tak na černo srnku (když to dovede), jabloně a ostatní tvořitelé plodů jsou oplocené v zahrádkách s hlídacími dogami, bobulí se nenají (nikde moc nerostou).
A tak je z něj časem bezdomovec, začne krást, možná i zabíjet, aby přežil.
No neměl se pračlověk fajn?

A ty velký opičáci, co to mají na svědomí a ostatní opičáci, co mají hlídat pořádek? O těch někdy příště…


.
Tipů: 5
» 18.06.17
» komentářů: 13
» čteno: 690(14)
» posláno: 0


» 18.06.2017 - 20:18
Zrovna jsem čet nějakou vtipnou knížku, kde se psalo, že gorily se liší od člověka jenom tím, že nenosí kravaty. :))

A zde bych jen ocitoval jednu krásnou úvahu:

,,Jak daleko jsme se vzdálili od pravdy o naší opičí podstatě. Celý život trávíme zaplaveni výtokem a bakteriemi a říkáme tomu osud. S marnivostí přišel parfém a později trh, který se uchýlil k tomu, že na nás odkazuje pomocí animací. Teď jsou naše tekutiny modré, fotografie předělané podle ideálu kresleného filmu a společenský a sexuální život celé generace proběhl zcela neposkvrněn lidským kontaktem."

Mně to přišlo tak akorát vhodné k tématu. :)
Zase takový trochu jiný úhel pohledu.

Já myslím, že přežít bylo těžké v každé době. :)

ST a Z, jak když vykřeše křemenem
» 18.06.2017 - 20:24
Kajuta: Jasan, každá doba má své, tady jsem to jen trochu zlehčila a napsala schválně stylem spíš slohového cvičení žáčka ZŠ :-)
Děkuji ti za krásný komentík :-)
» 18.06.2017 - 20:26
Lilith: Milý žáčku Jasane a ve které bys chtěla žít? :)
Rádo se stalo
» 18.06.2017 - 20:27
Kajuta: Čéče, možná bych ani neměnila ;-p jsem tu tak nějak zvyklá... hihi :-)
» 18.06.2017 - 21:04
Hold je pocta, tady má být holt.
» 18.06.2017 - 21:07
1
pedvo: Díky za upozorko, je to starší věc, stalo se ;-) Dík, že jsi se zviditelnil po přečtení mých Xhodně děl :-)))
» 18.06.2017 - 21:13
1
Grrrrrr, já tě mít nablízku, tak tě za to okamžitě polechtám kyjem! ;-)

Bobule se podle mne shánějí pořád...
» 18.06.2017 - 21:16
1
Ringo: Já bych tě za to plácla plackou a namíchala mooooc dobrý bobule... hihi :-))
Díííky za návštěvu, milý Ringo :-)
» 19.06.2017 - 11:01
ttragelaf
1
Eduard Štorch, ten, co napsal Lovce mamutů, se musel zodpovídat z toho, jak může psát něco o lidech, o kterých nikdo nic neví. .. a on řekl: Vzal jsem si pár vajec a šel do lesa rozdělat oheň. Že si upeču ta vejce jako ti tehdejší lidé. Nešlo to. Vejce mi praskala ať jsem je dal kamkoli- do ohniště, na rozpálený popel nebo kámen. Vracel jsem se stále domů pro nová plata,
až bůhvíkolikáté se mi podařilo upéct.
» 19.06.2017 - 11:02
ttragelaf: 1* :)
» 19.06.2017 - 21:02
ttragelaf: Děkuji za výstižný komentík :-)
» 19.06.2017 - 21:02
Kajuta: Děkuji, pane učiteli, že jste za mne oznámkoval žáka ttragelafa ;-))
» 23.06.2017 - 18:56
je to tak

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.