Židů les, tam za Plzní

Klid, mír a vzpomínka s němou tváří, mezi stromky, v mechu svůj osud střeží. Hamba nám, právem náleží.
» autorka: Dany-Cox
Krása v horách, na tebe dýchá,
pýcha naše s Plzní v zádech.
Na dlani, na chvíli, pohled zpět nabízí.
Neboj se pohledět, být zde je výsadou.
Co přede mnou, tady stalo se,
po těle celá, chvěji se.
Čas je s tím, co bylo smířit se.
,,Lese slyšel jsi?"
Vzpomínky bez tváří,
obutí v dřevácích,
tvým tělem,
před lebkou odchází.
Černá hlína, nehty zdobí,
naději pevně svírá,
neví, že umírá.
Naděje jak slunce nad Plzní,
k večeru usíná,
on tu dnes umírá.

Málo těch,
byť mimo tebe,
]kdo jim bránil a souseda bez viny chránil.
Tipů: 3
» 09.06.17
» komentářů: 3
» čteno: 521(9)
» posláno: 0


» 10.06.2017 - 00:23
tip
» 10.06.2017 - 02:16
Netuším, které lokalitě patří tvé truchlení.
Smířit se? Nikdy.
Usmířit se? To ano.
» 10.06.2017 - 03:10
Jedná se o moje osobní vyrovnávání s pocitem viny za to, že jsme my Češi neodporovali, když Němci na našem území řešili židovskou otázku. Je pro mě nepochopitelné, že nikomu až na výjimky nevadilo, když v novinách četli o zákazech, zbavujících část obyvatel důstojnosti. Nebo, že se tiše dívali, když židé na základě předvolání, opouštěli své domovy a byli odváženi do Terezína. Že jsme masově udávali ty, kteří se pokusili ukrýt. Plzeň byla kvůli německému okupování Sudet hranicí s Říši. Před obsazením k nám utíkali Židé a žádali o pomoc. Všichni, kdo se přihlásili na úřady byli vrácení zpět do Říše. Po obsazení Protektorátu byla Plzeň první město, kde se začalo s odvážením lidí do Terezína. Ve třech vlnách, téměř 3000 lidí. Přežilo možná 300?? Byli případy, kdy se Židé rozhodli odhodit Davidovu hvězdu a roztrhat předvolání i s doklady. Samozřejmě museli utéct a logicky co nejdál od Říše, směrem na Prahu. Mnoho z nich šlo pěšky, přes lesní kopcovitý terén. Já jsem se sem dostala náhodou, při návratu z Plzně. Uvažovala jsem nad tím a měla potřebu něco napsat.. Nechápu to zlo, co je to v lidech, kteří s takovou minulostí, opět ukazují stejný postoj k válečným uprchlíkům, kteří se k nám dostanou.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: ČECHY ČECHŮM | Následující: Návyk na sobě

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.