Lórinind a Ilónuir

Zde je pouze malá část z písně o Lórinindovi a Ilónuir, jež je sice malým ale důležitým dílkem zpěvu Ailedaith (Soumrak). Bez této písně, stejně jako bez mnoha jiných, ať už krátkých či dlouhých, smutných či veselých, by zpěv Ailedaith nemohl vzniknout.
» autor: Rivendell
„Tak skonal sličný Lórinind,
A Ilónuir též spolu s ním,
V rukou černých nepřátel,
S nimiž přišla beznaděj.

Sbohem, sličný Lórininde,
Tvůj roh bude pláněmi věčně znít,
Do Orodrim teď musíš odejít.

Sbohem, krásná Ilónuir,
Lesy zpívá zvuk luku tvého,
Bělostná kráčíš před Minwëho.

Budete dál žít v mysli mé,
Jednou setkáme se za Mořem.“
Tipů: 6
» 10.09.16
» komentářů: 9
» čteno: 542(14)
» posláno: 0


» 10.09.2016 - 18:30
Adramelech
Ailedaith? Neznám. Ani jména Lórinind a Ilónuir mi nic neříkají. Mohl bys vysvětlit, na co narážíš? Nějak se nechytám.
» 10.09.2016 - 20:30
Adramelech: Vysvětlím: Zpěv Ailedaith je zpíván v mé knize, kterou píši, a je složen z malých a velkých příběbů, jež se staly písněmi. Jistá část ve zpěvu Ailedaith patří i příběhu o Lórinindovi a Ilónuir. Lórinind byl elfí válečník, ale byl znám pro zvuk svého bojového rohu: když na něj zadul, hory se třásly, kameny pukaly a skřeti zalézali do těch nejtemnějších děr. Elfka Ilónuir byla známa pro své lučištnické umění, neboť nikdy neminula svůj cíl. A stalo se, že se Lórinind a Ilónuir do zamilovali a jejich láska byla veliká. Jejich smrt však byla strašná: Ilónuir skřeti podřízli hrdlo a nechali ji vykrvácet; Lórinind byl nepřáteli rozsekán na kusy a jeho hlava odělena od těla a zahozena do prachu.
P.S. : Něco o Lórinindovi a Ilónuir jsi mohl vyčíst i z básně/písně.
» 10.09.2016 - 21:40
Adramelech
Rivendell: No, to vypadá zajímavě, i když žánr fantasy není tak úplně moje parketa. Držím palce, ať knihu zdárně dokončíš, a ať je přinejmenším tak dobrá, jako jsou knížky od Tolkiena.
» 11.09.2016 - 17:08
zní jako modlitba....má tento úkol?
zajímá mě tvá kniha...
ST.
» 11.09.2016 - 17:41
řeka: Děkuji :-) Ne, takový úkol nemá, je to spíše prosba vyslovená v písni a velikém žalu. Postava, jež tuto píseň/prosbu zpívá v srdci a slovech prosí Velké, aby se postarali o těla a duše padlých.
» 11.09.2016 - 18:07
ST***
» 11.09.2016 - 18:22
jitka.svobodova: Děkuji :-)
» 24.10.2016 - 21:07
J.F.Julián
St i za vysvětlivky pro neinformované...
» 24.10.2016 - 21:39
J.F.Julián: Děkuji :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Naděje | Následující: Beznaděj

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.