Bratranci z Moravy

Sepsáno se souhlasem mých bratranců
» autorka: Tara
Nám ženám je úsilí o udržení si optimální váhy, ať vědeckými či naprosto šílenými metodami, dobře známé. Ani já nejsem výjimka. V pubertě jsem mnohokrát četla knihu o silnější dívce Jitce a později sledovala stejnojmenný film. Jak šel život, zjistila jsem, že pro dobrý pocit a zdraví je rekreační sport důležitý. Přes všechnu snahu, po padesátce už asi nikdo nevypadá jako v patnácti. A to je téma dnešního fejetonu.
Loni na podzim mi zazvonil telefon. Bratranec Zdeněk z Moravy volal, že by mne chtěl, i se svým bratrem Hynkem, navštívit. Město, kde bydlím, je pro tento účel přímo stvořené. Zarezervovala jsem jim pokoj se třemi lůžky, prý je přiveze kamarád. Co vám budu líčit, už do telefonu bratranec perlil vtipem, tak jsem se na jejich společnost začala docela těšit. Neviděli jsme se přibližně třicet pět roků.
Skříň naruby, šílenství před zrcadlem, pochyby, zda bratránci nepronesou nějaký komentář srovnávající figuru patnáctileté nohaté holky s realitou ženy s nějakým kilem navíc. Z krabice se starými fotkami jsem vylovila snímek, kde jsem s nimi vyfocená. Čtyři zrzaví hubení kluci jako schůdečky, mezi nimi já a kolie, co jim na dvoře plašila vlaštovky...
Ono odpoledne v den našeho setkání jsme měli domluvený sraz před místní samoobsluhou, je hned u silnice, tu nemohou minout. Na kraji po chvíli zastavilo starší autíčko a kdosi na mne mával. Že by Zdeněk? Nebo Hynek? Kdepak, to byl třetí do počtu. Řidič a kamarád. Na sedadle vedle něj seděl Hynek, velmi mohutný muž se zrzavým dlouhatánským knírem zřejmě po vzoru slavného malíře. Na celé zadní sedačce jsem zahlédla snad jakousi obrovitou ženu s pletenou čepičku na temeni hlavy. Není možná, to je Zdeněk! A již z auta na mne vesele halekali. Po celou dobu jejich třídenní návštěvy nás neopustila výborná nálada, pouze program jsem musela změnit. Vzhledem k nemožnosti obou bratrů ujít delší kus cesty pěšky se prohlídka města uskutečnila z oken taxíku. Prakticky celá návštěva se odehrála v místní restauraci.
Moji milí bratranci holdovali i svéráznému jídelníčku. Každý z nich si ráno vybalil šišku tvrdého salámu a zapíjel sektem. Vrchol snídaně byla domácí slivovice. Upřímně, třetí den jsem byla šťastná, že moji drazí bratránci dosud žijí. Kamarád je nasoukal do auta a odvezl směr Morava.
Snad jsem příliš nenudila svými dojmy z nečekané rodinné návštěvy. Pro mne setkání znamenalo také uvědomění si důležitosti alespoň trochu zdravého životního stylu. Na závěr třešnička na dortu: pár desetiletí jsem se necítila tak štíhle jako ve společnosti svých moravských bratránků. A nikdy se s nikým tak nenasmála, to mi věřte!
Tipů: 22
» 30.12.15
» komentářů: 26
» čteno: 1188(24)
» posláno: 0


» 30.12.2015 - 17:00
Úsměvné a jsem rád, že tomu není u rodné Moravy jinak. ;-)

ST
» 30.12.2015 - 17:10
detektor
Také jsem Moravan a jsem na to hrdý...a můj jídelníček by se někomu mohl též zdát roztodivný...dokonce i má prostorová výraznoST by se mohla zdát jiná, než průměrná...ono 116 kg je tak akorát na člověka který měří 190 cm a není líný se najíst a ani napít....a vegetarián značí v indiánském nářečí něco jako "špatný lovec",tož asi tak....:-))
» 30.12.2015 - 17:52
detektor: Kajuta: pánové, děkuji převelice ...víme své...
» 30.12.2015 - 18:05
Moraváky mám moooc ráda, jsou to lidičky veselí a pohostinní a umí si užívat života... díky za fajn počtení, pobavilo... :-)
ST*
» 30.12.2015 - 18:13
Lilith: Lil, jsem ráda, že jsem tě také na oplátku jednou pobavila já, ty to umíš brilantně /viz báseň o kočkách/, tak díky!
» 30.12.2015 - 18:32
Dokážu ocenit příjemnou nadsázku, jak má fejeton být.
Jsem taky z Moravy!!
**
» 30.12.2015 - 18:43
jc senior: děkuju, pokud jsem oslovila moravany, jsem spokojená...
» 30.12.2015 - 23:02
Je velice zajímavé, že vaše setkání respektive tvoje pocity předpověděl a vysvětlil již před sto lety Albert Einstein ve své teorii relativity. :-)
» 30.12.2015 - 23:22
Ringo: teorii relativity do detailu neovládám, lze vysvětlil jiným typem vzdělávní, ale že vím, že nic nevím, vím jistě... díky za přečtení
» 31.12.2015 - 08:38
Jejda, tady je to samá chvála na Moraváky. Aby z toho příliš nezpychli! Nechť tě v příštím roce ten smích neopouští.
» 31.12.2015 - 10:21
Jsou tlustí. Jsou nepohybliví. Zestárli a bumbají jako za mlada. Noo hrůza! Ale je s nima veliká sranda!!
Hapyend jako hrom!
Líbí se mi to. ST
» 31.12.2015 - 10:36
vavaoko: bameka: Pánové, díky, a vystihli jste situaci velmi přesně...to, co jsem já nepojmenovala, jste vykreslili vy...
» 31.12.2015 - 10:59
detektor
vavaoko: :-))...Ty jsi to samozřejmě vystihnul...já jsem také zachytil podprahový pokus o kritiku životního stylu Moravanů, ale rozhodl jsem se "moudře" nereagovat, protože jsem toho již relativně zažil a proto vím, že z velmi zdravého mléka může být nezdravé mléko, že zdravý špenát až tak zdravý není a z kuřecího masa rostou prsa...:-)Ale slivovica přátelé....kudy teče, tudy léčí..takže já to samozřejmě vnímám jako kritiku bratranců Čechů, do vlastních řad....:-))
» 31.12.2015 - 11:23
Detektor: díky za rozvinutí diskuse. Já taky nejsem arbitr zdravého životního stylu, ale těch 150 a 200kg se mnou zamávalo...
» 01.01.2016 - 16:05
Jako rodilou Znojmačku mě to pobavilo ST nyní bydlím na Slovácku a je to tu přesně tak a slivovicu kterou jsem nikdy dříve nepila tu dělají božskou :-))))
» 01.01.2016 - 19:08
divoženka1: díky, za zastavení, jsem ráda, že pobavilo...
» 02.01.2016 - 15:21
Milé počtení, ST.
» 02.01.2016 - 16:45
Psavec: děkuji
» 06.01.2016 - 02:10
Je to tak. Já byl na setkání maturantů po 30ti letech a ejhle. Změny nevídané. Ti tenkrát silní a vyrostlí kluci, byli rázem jen výplní svých sak a dělali soustružníky a přicmrndávače. Třídní páriové, tehdy, byli muži s dobrou společenskou pracovní pozicí a 90ti kilogramy živé váhy. Toho, kdo mi na střední ubližoval, toho jsem mohl praštit pěstí...ale naše pozice seriózních pánů nám to zakazovala. A taky to, že by nám mohli jednu natáhnout i ti bývalí týraní spolužáci.
Tak jo...shodnem se na tom, že člověk má vypadat tak, aby nedělal ostudu svému věku. Tedy, že padesátiletý chlap s bříškem a stejná ženská vykvetlá do prsou, boků a břišních svalů ,jsou fajn :-)
» 06.01.2016 - 08:20
Houda:tvůj rozsáhlý koment mne fakt potěšil a vidím to podobně...díky!
» 07.02.2016 - 15:32
Tak to je první díl z románu na pokračování :) těším se na další :)
» 07.02.2016 - 16:13
Děkuji za čtení, ale s mými bratranci se vzhledem k jejich zdravotnímu stavu jen tak bohužel nesejdu, tam to na happyend nevidím...
» 28.04.2016 - 12:55
kasparion
Ze začátku jsem měl trochu obavy, ale dobře to dopadlo. Velké ST
» 28.04.2016 - 14:04
kasparion: děkuju moc za přečtení...tehdy to vše dopadlo dobře...
» 10.10.2017 - 21:30
ST :-)
» 10.10.2017 - 23:10
Emma Wallace: díky, Emmi, te´d víš, z jaké rodiny pocházím:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Znění | Následující: Básníkova zpověď
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
online
Besinka [1]
nováčci
intuista
narozeniny
Gándhí [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.