O Slově

Je-li někdo ze čtenářů obdařen charizmatem Výkladu, uvítal bych překlad modlitby v jazycích (dole)
» autor: René Vulkán
Události se dějí ve slovech (Jan 1,1-3)*
Ve slovech se rodí, jsou vstřebávané,
přijímané, odmítané, odpouštěné…
Stejně tak vznikají, zapisují se a šíří příběhy.

Svůj počátek mají i lidská slova.

Nejprve jen citoslovce pláče …
pak "agá, gaga, agů"
a když už malý tahá káče – "mama, tata, babů" …
Později - "má tyje tyje lala" (mám velkou žízeň)**
"tyje tyje tyje hamam" (tři pribináčky jsem snědl)**
… a pak už to jde.
Čím dál víc lidí chápe, o čem dítě mluví.

Do slov se může vložit i někdo jiný.
I přes naše viny seslaný o Letnicích. Najdou se tací, kteří o něj prosí a On, krůpěj rosy, přichází. Duch svatý se svými charismaty.

Jedním z oněch devíti zářivých charismat je "Dar jazyka".
Zvláštní na něm je to, že jeho projev zvukový
a hlavně nastavení srdce ve chvíli,
kdy charizma jazyka ožívá,
je stejné jako v našem raném věku.
Je dětské.
Kruh se uzavírá.
Počátek je cílem.
Dětská čistota.

Jen tehdy může propuknout modlitba:

„Chci Tě chválit, Pane, děkovat, ale je mi tak, že nevím jak a za co. Jsem omezen svou každodenní malostí.
Proto se Ti dávám. Modli se místo mě.
Duchu svatý, modli se ve mně.“

A Jeho odpovědí je (Sk 2,4)***, že promluví lidskými ústy, tak jak to dělává po dva tisíce let. Třeba takto:

Alva Elly
pedar chudavan
tu ašty beheš nan
tu ašty šarah
Chudavan pedar halesan

Ana nama méa
eskjú tu ašty lezat
tu ašty ates e áb
Ana nama mé ****


Tolik o Slovech. Ale ne o všech. Snad ještě někdy něco napíšu. Z vnuknutí.
Dobrou chuť.



* Bible, Evangelium podle svatého Jana, první kapitola, první až třetí verš
** Štěpánek Brandstetter
*** Bible, Skutky apoštolů, druhá kapitola, čtvrtý verš
**** přepis modlitby v jazycích z 27. května 2012 na Hod Boží Svatodušní
Tipů: 6
» 16.09.15
» komentářů: 10
» čteno: 879(20)
» posláno: 0


» 16.09.2015 - 23:41
detektor
Pokud je Tvé dílo myšleno jako báseň a ne agitka, z mého laického pohledu se nepovedlo. Mohu si samozřejmě vážit nějakého názoru, či víry, ale nesmí mi bořit mé kruhy. Záměrně jsem čekal 3 hodiny, jestli někdo napíše nějaký názor, ale evidentně nás to přesahuje, takže se asi bojíme. Já se taky bojím, ale víc se bojím toho, že mi někdo chce vnucovat názor, který nemám a mezi námi, trošku jím i pohrdám..Nevím, asi mě čeká to peklo, ale je mi to celkem jedno...Ale samozřejmě pokud Ti šlo o to, aby jsi vzbudil u někoho emoce o tom jak nějaký strejda ovládá počátek řeči malých dětí, tak musím říct, že se Ti to u mě podařilo..Omlouvám se, kdybych to nenapsal, blbě by se mi se mnou žilo...:-)
» 17.09.2015 - 08:47
detektor:
napsal jsem to jako:
- oslavu Slova
- vlastní zkušenost (s tou nic neudělám, ta JE)

k onomu vnucování:
- nenutím ti nic, zdá se, že jsi svéprávný
- svéprávní mají tuto možnost: NEMUSí (číst, příjmat, rozumět, ...)

Mně se člověče taky stalo, že jsem tady i jinde četl něco, co bylo mimo mé názory... poznání ... postoje ...
Ani bych to nespočítal kolikrát.

No a co?!

Co se agitky týče, ta se dělá jinak. Stojí na skutcích milosrdenství, na službě. Později se přidává nauka a svědectví, ale od začátku, tedy nezačne se vysokou školou mystiky, kterou bezpochyby charizmata jsou.

PS
tak dlouhý koment jsem dlouho (ne-li vůbec) nedostal, dík za čas a energii
» 17.09.2015 - 09:00
I v zemi ateistů lze žít ve víře. Tolerantnost národa k víře je veliká. Ale ona to ani není tolerantnost. Je to nechuť se zabývat něčím zevrubně. Prostě jen přehlížíme to, čím nemáme čas se zabývat. Žít a nechat žít. Snad je to špatně. Ale už jsme takoví. Snášíme vše a každého, pokud nám neleze přes plot.
Tvou víru ti přeji i když si nemyslím, že je jedinou správnou cestou. Ale ty máš jiný názor a já to respektuji. Neumím přeložit tu modlitbu. ani se o to nebudu snažit. Ale netvrdím, že to není pravda. Dá se žít i tak.
Zamyslels mně a za to ST
» 17.09.2015 - 09:04
vavaoko: dík
» 17.09.2015 - 13:41
detektor
René Vulkán: Musím přiznat, že máš asi pravdu i když včera se mi ten prapor ateismu nesl dobře.:-)
Nemusí se mi vše líbit, nemusím vše číst,přijmout a rozumět. A ani nemusím reagovat..:-)Už to mazat nebudu,ale samozřejmě pokud bych se Tě něčím dotknul, omlouvám se, nebylo to mým cílem...
» 17.09.2015 - 16:08
detektor: Mě ses nedotknu (přemýšlím, jestli to u mě vůbec jde ... ale jo, moje manželka to občas umí .-)
Byl jsem rád že téma tě zaujalo. Až jsem se zatetelil. Jakobych slyšel dávnou ozvěnu sebe.
» 17.09.2015 - 16:32
krizekkk
René, já věřím. Tečka. Jinak jsem nýmand. ;-)
» 17.09.2015 - 17:46
krizekkk: Nemůžeš bejt nýmand. Nýmandi kvalitně jako ty nepíšou
» 17.09.2015 - 21:05
a mne se to líbilo
a víc se mi líbila debata pod tím
taková kultivovaná, bez urážek, bez emocí,
bez ješitnosti...
..a vůbec;-)
ST
» 17.09.2015 - 22:03
Souhlasím se zengem, že každá kultivovanost v dnešním světě zaslouží pochvalu. Pro mě je výměna názorů, která proběhne na úrovni, duševní očistou.
A jinak k vlastní básni - textu - asi jsem zcela nepochopila. Ať tedy komentuje ten, kdo pochopil.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: postnička | Následující: Petra ↑17.9. 2015, 23:15

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.