zabijačka po římsku

» autor: Kajuta
Zabíjačka. Po provazcích zešedlého deště šplhají ortely na římské hlavy.
Galové povykují jak tlupa paviánů, zdravící ostrohroty kopí.
Marte - ty božstvo bez koulí, na čí stranu se Ti postavil? Tvé obětiště je štěstěna s vytahanýma
kozama.
Palisády i naše duše je třeba zpevnit ve stavu obležení, beznaděj se proměnila
v kreslířku a teď vpisuje do tváří, vyhublých lícních kostí. Legie pochodují stylem
nervózního lva. Dřevorubci usekli strom, Galové usekli dřevorubcům hlavy.
Ó, nevyzpytatelná řeko osudu, bohové nás zapudili! K čertu s nimi!

MY-JSME-ŘÍM!

Naše útvary se rozpadají. Roztloukávají nás jak krvavé ořechy. Kameny z praků rozbíjí zimní čelo
tábora. Byl jsem u toho. Petrosidius orlonoš – hájící jeho stříbro do posledního dechu.
Záludně galští bojovali, podporováni dravčími skřeky svých chraplavých druidů.
Meč gladius klesá do vln závějí. Další useklá hlava centuriona
nás přesvědčila o beznadějnosti celého podniku.

Orla jsem zachránil. Sebevražedná ruka ve smrtelném stisku držela tento odznak jako
železné klepeto. Z pověrčivosti se nikdo neodvážil mi jej vytrhnout. Posmrtně se usmívám.
Tipů: 14
» 10.09.15
» komentářů: 16
» čteno: 840(17)
» posláno: 0


» 10.09.2015 - 16:39
Řím. Ten světovládný a neporazitelný Řím si to zasloužil. Dávno před tím se zpronevěřil svým zákonům a to znamenalo jeho zánik. Říše zanikají na svou velikost proto, že hlas zákona nedolehne ani k vnitřním hradbám. Jen můj názor.
Tobě ST
» 10.09.2015 - 16:50
ST
» 10.09.2015 - 16:51
ST
» 10.09.2015 - 16:56
vavaoko: Děkuju za přínosný názor, jehož si moc cením. Taky si myslím, že doplatili na svou sebejistotu. Vnitřní nesvornost. Aroganci. Pýchu. A ten kolos nakonec sám sebe sežral.
» 10.09.2015 - 16:56
libour: Kapka: děkuju za shlédnutí, autoři!
» 10.09.2015 - 17:19
krizekkk
Juro, máš neskutečný záběr.
» 10.09.2015 - 20:32
detektor
Nádhera.....ST
» 10.09.2015 - 21:49
Namysleny, sebevedomy Rim si to snad zaslouzil a tys napsal neskutecne poutave i drsne dilo, opet ve svem zvlastnim nenapodobitelnem stylu... historie je uz proste takova... byt mam blíže k davnoveku - Mayum ci Egyptu - dekuju za zazitek a souhlas s komenty vyse...
skutecne zvládáš napsat o vsem... Mas muj velky obdiv!
ST+Z
» 10.09.2015 - 21:54
Lilith: Rád vyprávím, o čemkoliv. A rád poslouchám, když někdo vypráví. :) Na Maye a Egypt jsi pro mne bezkonkureční jednička, takhle bohatou knihovnu se specializací nemá snad celá ČB :)) a třeba si někdy vyměníme role a budu poslouchat zase já. :)
Děkuju, Sluníčko
» 10.09.2015 - 22:04
Kajuta: Jsi skvely vypravec a malokdo to vi... zahod skromnost a ukaz se svetu ;-) Dekuju, jsem jen zvedavej a bádavej clovicek a knih neni nikdy dost, porad mam velke mezery... ;-) Neni zac, rada si poslechnu tva dalsi vypraveni :-)
» 10.09.2015 - 22:11
Lilith: S tou zvídavostí jsme na tom naprosto stejně, je tedy třeba ty mezery vyplnit. :)
Někdy ho svět přeletím ve Verneovic balónu a budu na něj křičet rýmy. :) Láááska... (vítr)... pááááska (odnese mě to k moři) A to je celý. :))
» 11.09.2015 - 09:31
Jak vidís, po tvé Zabijacce se jen zaprásilo (pozor, necíst zaprasilo), ctenár se olizuje a domlaskává... 
» 11.09.2015 - 12:23
Zážitek!!!
» 11.09.2015 - 15:23
Děkuju moc všem u téhle netradiční. Skočil jsem psací šipku do zcela neznámých vod
» 11.09.2015 - 16:27
Takové moudré dílo, až se v něm zamotávám. Ale moc pěkné. ST
» 11.09.2015 - 17:20
echinacea: Nenoste nosíky nahoru, nebo dostanete nabacáno. Jo. Díky za návštěvu. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Ohýnky dvojsmyslný | Následující: ovčí flétna

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.