Den jako stvořený pro lásku

» autorka: Bastet
Jaro udeřilo plnou silou.
Kýčovitě modrou oblohu křižovaly vlaštovky, a vánek, který jí hladil bledé tváře, odněkud přinášel vůni kvetoucích jabloní. Prostě den jako stvořený pro lásku. Věděla však, že neexistuje nic vzdálenějšího než láska. Alespoň pro ni.

Kaštan nad její hlavou tichounce šuměl a vystavoval na odiv pyšné svíce smetanových květů. Tak ráda by zvedla pohled do jeho koruny, jenže času nebylo nazbyt. Strnule pozorovala vřavu před sebou a snažila se nevnímat křik a sténání, které se nesly z bojiště.

Už nechci... nemůžu... už to nevydržím...

Nenáviděla tuhle válku, i tu minulou a také tu příští, nenáviděla všechny války svého života. Ne, že by to bylo něco platné.

„Usnulas nebo co?“ štěkl jí do ucha ní nevrlý hlas. „Nevidíš, že na tebe čekají? Hoď sebou, než bude pozdě!“
Pro ni už pozdě bylo. Od chvíle, kdy se provdala (kdy byla provdána) za toho slabocha, který teď stál vedle ní. Za panovačného ubožáka, jehož museli všichni obskakovat a ochraňovat, za zbabělce, který dokázal akorát štěkat rozkazy z bezpečného úkrytu. Kolikrát za něj už nastavovala krk – a dnes to nebude jiné.
Nejvíc ji štvalo, že měl pravdu. Jestli sebou nehodí, skončí to špatně. Pro všechny.

A tak vyrazila. Půvabnými, promyšlenými a smrtícími kroky vpřed. Na okamžik se cítila svobodná. Silná. Neporazitelná. Byla to chyba.
Toho střelce neviděla, na to stál příliš daleko. Ale ucítila, když ji zaměřil...

„Jóó...“ zaslechla něčí výkřik plný radosti... a vznesla se... letěla... padala.
Její tělo opsalo široký oblouk a zůstalo ležet na zádech, skryto vysokým travnatým kobercem. Všemi smysly vnímala hořkosladkou vůni vlhké prsti a malátně si opakovala, že smrt přece nebolí.
.....
„No, skvělý...“ řekl otráveně chlapec.
“Musíš s těma figurkama pokaždý tak házet? Už mě to nebaví. Ještě jednou to takhle uděláš a budeš si tu dámu hledat sama.“
„Nebaví tě to, protožes prohrál,“ odsekla dívka.
„Tak už se na mě nezlob,“ dodala a na usmířenou mu vlepila polibek kamsi za ucho.
„Nezlobím,“ zasmál se a stáhl ji do trávy.
Na ztracenou královnu zapomněli. Byl přece den jako stvořený pro lásku.
Tipů: 7
» 01.09.15
» komentářů: 10
» čteno: 601(19)
» posláno: 0


» 01.09.2015 - 20:14
Pořád mě to baví. Ještě jednou něco takhle napíšeš a budu to číst. Ne sám. 
» 01.09.2015 - 21:01
Ringo:
Tak teď si nejsem jistá, jestli tvému komentáři rozumím :-(
» 01.09.2015 - 22:33
ttragelaf
myslím, že s tou dámou, se házet nemělo - a ten, kdo s ní hodil, nebyl v bezpečném ukrytu - i vyhrávat se musí umět
» 01.09.2015 - 22:38
No, možná přece jen tušíš, že jsem některá tvoje vlastní slůvka použil k vytvoření kladné kritiky. 
» 02.09.2015 - 05:53
krizekkk
Dáma je krásná hra.
» 02.09.2015 - 13:54
krizekkk:
Šachy ještě hezčí. I když z pohledu bílé královny, která nenávidí bitvy, to asi bude trochu jinak. Díky za návštěvu.
» 02.09.2015 - 13:55
ttragelaf: Jistěže by se nemělo házet. Ale když ona měla takovou radost, že vyhrála ( a taky ho chtěla pozlobit, to je jasné. My holky to tak někdy máme :-))
» 02.09.2015 - 13:56
Ringo:
Tak trochu jsem to tušila, ač vyložit se to dalo všelijak. jsem ráda, že tě to pořád baví... číst :-)
» 24.09.2015 - 00:00
královská hra...se čtenářem :)
» 24.09.2015 - 09:23
Zlatokop Henry:
Dík za komentář. Potěšil o to víc, že povídky - jak sám víš - čte jen málokdo.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Jako voda zdivočelá | Následující: začíná to smíchem

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.