Vykutálená invaze aneb Želví zobáky a zelená prasátka

Kdo je víc? (dle podivného snu)
» autorka: Lilith
Rozlehlé chodby kongresového paláce jsou tiché, jen z konferenčních síní zní slabý šum. Několik lidí prochází chodbou v tichém hovoru. Okna jsou otevřená do letního dne.
Náhlý bzukot, jak výboje elektřiny, přerušuje debatu, když oknem vlétají dvě stříbrné koule v průměru třiceti centimetrů s krátkou anténkou a zmateně se kutálí a převalují po podlaze.
Stojím mezi tou skupinkou užaslých lidí s otevřenou pusou a překvapením ze sebe nemohu dostat ani hlásku.

Koule se vrtí, bzučí a začínají měnit svůj tvar jako embrya a pomalu se formují ve dva muže prapodivně zamotané do klubíčka, v němž rozeznávám jakési končetiny zauzlované v neskutečném propletenci. Postupně se začínají rozbalovat a zároveň na ně přirůstají červené kombinézy a ve své rozbalenosti vstávají na dvě podivné snad nohy. Jsou podobné pavoučím. Hlavy mají pokroucené, s několika očima na různých místech, ústa nevidím žádná, ani uši.
Něco ve mě křičí:
„Pryč! Pryč!“

Pomalu couvám za roh a boční chodbou se dávám do běhu, utíkám a nevím kam. Zmateně se pokouším otevřít všechny dveře, co potkávám, ale nejde to. Proč nemůžu ven?
Další chodba. Tentokrát plná nepřítomně hledících lidí. Dav je sestavený do jakési fronty a na jejím začátku jsou ti dva červení a všechny prohlíží a prohmatávají jako doktoři. Jejich končetiny v místě rukou jsou tenké a mají šest prstů bez nehtů, zato s fialovými drápky.

Otupěle stojím a čekám, až na mne přijde řada. Nechávám se prohlédnout a jdu s davem dále chodbami, kde potkávám podobně udivené lidi, ale také jakési podivné tvory, jakoby želvy bez krunýře. Dav mne tlačí do velké místnosti, kde je již vícero bytostí rozmotaných z koulí – mimozemských? Uvažuji.
Jeden z nich mne chce mermomocí položit na lehátko a hledá cosi mezi různými nástroji, vytáhne jakousi snad nerezovou špachtli - je to podivně nazelenalý lesklý kov - a injekci s průhlednou trochu šedivou fosforeskující tekutinou.
V hlavě se mi rozsvítil vykřičník:
„Uteč, to nesmíš dovolit!“

Sbírám všechny síly a nějak se mu vysmekám vrážejíc do malátných lidí. Unikám z té děsivé místnosti. Chodby jsou už prázdné, jen občas některou přeběhne taktéž prchající člověk.

Přede mnou se rozprostřela ohromná hala a já strnule zírám. Halou se plouží ony známé želvy bez krunýře a za nimi omámení lidé, kteří želvy chytají a nasazují si je na hlavu jako obrovský zobák a evidentně z nich vycucávají výživu nebo energii, možná i geny, neboť v další místnosti, kde se prochází spousta nechápajících, jsou neustále se rozrůstajícím mechem a hustou, až děsivě zelenou trávou obrostlé zdi, okna i dveře a mezi tím vším se kolébavě pohybují divná polozvířata se zelenou mechovou srstí, podobná malým selátkům.

Je to zřejmě nově přetvořená rasa, protože ta zvířata se podobají lidem – mají obličeje. Postupně se mění – natahují a rozpínají a rostou a sbalují se do kuličky a znovu zmenšují - v neforemné čtyřnohé tvory. Malá zelená tlusťoučká selátka s lidskými překvapenými obličeji, jejichž oči mrkají řasami. Snad mne to i překvapilo…
Jsou plachá. Ostatní, co ještě zůstali lidmi, je od sebe odhánějí a ona vyděšeně prchají.

V tuto chvíli vím, že je opravdu zle. Kolem mě proběhlo několik také „neočkovaných“ lidí, tak utíkám za nimi. Za ruku mě chytá vyděšená Číňanka a já ji musím setřást, až upadne, aby mi nebránila v běhu… stává se ze mne snad také zvíře?

Nevím, jak se to podařilo, ale najednou jsme venku, ve městě obrostlém tou příšerně zelenou trávou a mechem, který neskutečně rychle prorůstá domy, až se začínají rozpadat. Někdo mi říká, že se mám schovat u doktorky ve sklepě. Nevím, kdo to je, ani kde to je, přesto jdu ulicí za pár šťastlivci, co unikli.
Nacházíme jakousi vinárnu, je zpustlá a opuštěná, ale najdu i sklep, kam se musím protáhnout skulinou mezi polorozbořenými betonovými stěnami.
Ve vlhkém sklepě na nás čeká údajná doktorka (nevím čeho) a vítá mě:
„Neboj se, postarám se o tebe, mám protilátky“, šermuje mi před nosem injekcí pro změnu se zelenou tekutinou a pak mi ji zabodne do ramene…

… ocitám se v pálivém ohnivém transu…

… mám vidinu zelené planety, kde se na sebe mačkají malá prasátka, na obloze hlídkují obrovské lodě řízené želvami se zobáky a svými paprsky zeleného světla míří na nešťastnou civilizaci, která se rozpouští v odpornou kaši až po tekutý sliz…

... a najednou si uvědomuji, že asi byla chyba uchýlit se zrovna sem, kde jsme nejspíš v pasti, ale snad je naděje, že nás nebudou chtít, když jsme tak vzpurná rasa.
A tak doufám a zůstávám nečinně ležet ve studeném sklepě se skupinkou několika z posledních lidí na Zemi a přemýšlím o životě. Co jsem nestihla, co jsem ještě měla udělat a kde vlastně jsou mí blízcí? Že se mi stýská a mám neskutečný strach.
Unaveně usínám, před očima zelené kruhy…

Zatím se z dalekého vesmíru snáší další a další koule… miliony třpytivých koulí s malou anténkou a z nich se rozbalují červené šestiprsté bytosti s pavoučími nohami, hlavami jak mandragora a přetvářejí lidstvo.
Zem se zabydluje znovu a znovu. Po kolikáté již? Tentokrát snad chytrými bytostmi se želvím zobákem, co ovládnou svět a zelenými mechovými prasátky s lidskými obličeji, co se třesou a potácí na svých nejistých kopýtkách.
Ale jsme to stále my… ano my, nepoučitelní obyvatelé planety Země.

Z mraků se s hukotem vynořují monstrózní lodě, rozsvěcují a zaměřují svá zelená světla... a…



...
Tipů: 12
» 19.10.14
» komentářů: 12
» čteno: 964(17)
» posláno: 0


» 19.10.2014 - 18:12
Máš zajímavě sny
Mě se dnes zdálo zě jedu naha ve výtahu a přesvědčuju sousedy ať se taky svléknou a jeden soused měl na zadnici vytetovaného králíčka
ST
» 19.10.2014 - 18:18
la loba: Jééé, to jsi mě rozesmála :-)))
Díky moc
» 19.10.2014 - 18:24
podle mě dobře napsané, vtáhlo mi to, je to napínavé ST
» 19.10.2014 - 18:27
matousekKkrejca: Děkuji, to potěší, neb prózu píšu velice vzácně... :-)
» 19.10.2014 - 18:36
Draplo mě to od začátku invaze a nepustilo, dokud jsem nedočet. .) Jsi stejně zdatná povídkářka, jako básnířka a když jsem posledně dočetl dvacet sci-fi povídek od jistého jmenovaného, tak nechápu, že si taky něco taky nevydáš. :) Myslím, že ctíš žánr ve své krystalicky čisté podobě a nepotřebuješ tam přidávat žádné kudrlinky. Začátek invaze byl kulervoucí, nekompromisní, pěkně nám to servíruješ a tahle pasáž:

Přede mnou se rozprostřela ohromná hala a já strnule zírám. Halou se plouží ony známé želvy bez krunýře a za nimi omámení lidé, kteří želvy chytají a nasazují si je na hlavu jako obrovský zobák a evidentně z nich vycucávají výživu nebo energii, možná i geny, neboť v další místnosti, kde se prochází spousta nechápajících, jsou neustále se rozrůstajícím mechem a hustou, až děsivě zelenou trávou obrostlé zdi, okna i dveře a mezi tím vším se kolébavě pohybují divná polozvířata se zelenou mechovou srstí, podobná malým selátkům.

to je úplně jiný, nepochopitelný svět, dokonce jsi tam popsala skoro celý jejich cyklus bytí, kdoví, jak se dívají ONI na nás ze svého pohledu

ST a Z (podepsán laik, co Ti dává lajk .)
» 19.10.2014 - 18:46
Kajuta: Jů, to jsi mě moc potěšil, povídkářka právě moc nejsem... jen sem tam občas a poskrovnu... na knihu by to ještě nebylo... jsem skromná ;-)
nojo, oni nás musí vidět jako pekně exotickou nevyzpytatelnou rasu... ;-))
vážím si tvého kulervoucího komentíku a děkujúúúúú :-))
» 19.10.2014 - 20:12
Zajímavé čtení......možná proto se bojím očkování....:))
Máš fantaSTické sny .
» 19.10.2014 - 20:13
Maryje...: Nojo, nikdy nevíš, co to z tebe udělá... :-))
Děkuji, jo sny mám někdy fakt podivný... :-)
» 19.10.2014 - 22:12
byla to manželka nebo matka?...
» 20.10.2014 - 10:19
enigman: Nějak nerozumím, prosím o vysvětlení ;-) Díky.
» 20.10.2014 - 12:06
vše je otázka volby...
» 20.10.2014 - 13:41
enigman: Aháááá... díky ;-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.