Telátko

Nejhorší je, když zabíjíme mláďata, to je snad ta nejhorší krutost. :( Jako vegetariánka (nyní už i veganka) tohle samozřejmě nepodporuji.
» autorka: charibeja
Sotva se narodilo,
je to ještě děťátko,
už je k smrti odsouzeno
maličké telátko.

Matce ji ukradli,
sotva ji poznalo,
svěží vítr, slunce, trávu,
stěží to poznalo.

Zná jenom krutost,
smutek a oprátku,
ve své malé cele
očekává porážku.

Už nemůže vyrůst,
nesmí dál žít,
lidé jeho masem
chtějí se nakrmit.
Tipů: 13
» 17.10.14
» komentářů: 10
» čteno: 934(21)
» posláno: 0


» 17.10.2014 - 21:59
tele má výborné maso, plné živin a velice zdravé

když se zabije odborně a rychle, netrpí

když se krávě odebere později, je větší a kráva po něm neteskní.

To víš, vyrůstal jsem hodně na dědině, máma pochází ze statku, tak mám na to pragmatický pohled.

Jo a jak píšeš, že zabíjení mláďat je snad největší krutost, tak si myslím že ne. Jsou zabíjeny třeba děti a to je krutost nekonečně větší.

Ale básnička se mi i tak moc líbila pro její citlivost.

ST
» 17.10.2014 - 23:34
No jo,mně je jich také líto, ale maso Culík rád, ovšem telecí nepapá.René to napsal a vysvětlil pěkně, ale i tak ta básnička se mě dotkla, že by si příště Culík řízek rozmyslel ?:-)St za básničku, to je jiSté..
» 17.10.2014 - 23:42
Svět už je takový a lidi maj maso rádi, ale zabíjet pro maso by se mělo "s citem a humánně".
» 18.10.2014 - 13:52
St
» 18.10.2014 - 14:56
krizekkk
Dostal jsem chuť na silný telecí steak, médium.
Pokádel jsem před chvíli půl lesa. Takže jáhlovou kaší bys mě nepotěšila. Také je mi smutno ze ZBYTEČNÉ krutosti.
» 18.10.2014 - 23:01
no a to samé mám já s celerem..... také se bráním ho vytrhnout, orvat listy a rozřezat na celerové řízky.
! a to ho ještě za růstu ořezávají kolem dokola, aby nemohl mít kořínky do strany. To je kruťárna!
» 19.10.2014 - 10:03
No jak čtu většinu komentářů, tak je mi vážně smutno z lidí. Pak se nemůžeme divit, že tento svět vypadá tak jak vypadá, když nedokážeme změnit své myšlení a cítění. S argumentem že je maso třeba nemůžu souhlasit, když já bez něj žiji už 8 let.
Jinak souhlasím, že zabití dítěte je také kruté, ovšem pro mě mezi dítětem a zvířecím mládětem není rozdíl.
Telátko nebo selátko je přece také dítě nebo snad ne?
No snad ta báseň někoho přiměje aspoň k zamyšlení, to byl hlavní její účel.
» 19.10.2014 - 20:50
No, já nevím, nevidím žádnou zvrácenost v tom, že jíme maso, ale samozřejmě s mírou... Jednak jsme k tomu stvořeni, masná bílkovina má své místo v lidském jídlelníčku, a co si vzpomínám z učení ve škole i pralidé se kromě kořínků cpali masem, když jej ulovili... A navíc... zvířata se požírají i vzájemně je to v přírodě tak zařízeno...
Básničkou jsi oslovila a tak to určitě mělo být.
» 20.10.2014 - 11:01
Jsem masožravec. Co nadělám? Ale tele bych nezabil. Nechám to odborníkům.
Máš svou cestu. Za to ST
» 22.10.2014 - 09:10
labuť: Ano vím že zvířata se mezi sebou loví a požírají, ale je tu jeden velký rozdíl: když predátor uloví a zabije zvíře, je to v přírodě, kde ta zvířata žijí svobodně, mají dostatek pohybu, kdežto člověk je zavírá do kotců, žijí ve své vlastní špíně, nemají skoro žádný prostor a to je špatně. Co je to za život? Velkochovy jsou zlo. Pokud to zvíře žije na vesnici, kde má dost místa k pohybu a je o něj dobře postaráno a pak ho zabijí tak aby netrpělo, proti tomu nic nenamítám, já jsem proti velkochovům, to je ten hlavní důvod proč jsem přestala jíst maso, pro mě je to zvrácenost a nehodlám to podporovat.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Léčka | Následující: Jediná noc

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.