Rozpuštění v soli-salu / Pěnorakev

kdo padl v mořské Kalahari? ikarská variace z pohledu hlubin...
» autor: Kajuta
dokument výkresu
Ikarových křídel

měřeno od štěstí ke shoření

a moře jako bílá kóta
a milimetr od srázu
olízlá dravou vodou bota

a plamen který koření
"ach impresi" jak z obrazu

plamen se sype ze solničky
prožírá tělem, srdcem, víčky

střídají plné
slabé čáry

kdo padl
v mořské Kalahari?

mrtvý letec v lese chaluh
rozpuštění v soli-salu

mezi ježky, tmou a jícny
anonymních Ďásů svícny

z vypínačů černých traktů

kolem vír a občas
plankton

pěnová rakev v rozpažení
bezvládná pýcha

mement deník
z čepiček slaných

a snivé plány
rozmokvané

dírami z vraků proud když vane
žraločí hlavy semtam cvaknou
sražené z šití kolem vlákno
tak teď už víš, příteli, proč je moře

slané?
Tipů: 21
» 26.09.14
» komentářů: 20
» čteno: 882(17)
» posláno: 0


» 26.09.2014 - 00:25
Na mě jsou Tvé básně velmi složité,páč si velmi moudrý, musím čísti vícekrát a kouří se mi z culíků:-), páč ty umíš krásně obraty a Culda neví, kde mu hlava stojí:-)))
» 26.09.2014 - 00:30
CULIKATA: do múdra mám ještě daleko, milý Culdo. děkuji za Tvé zastavení. :) Když sem četl řecké báje, Ikaros si tam slepil křídla, pak přes varování šel pyšně ke slunku a pak ho spolkla voda... co bylo ale dál? Co se stalo s tělem? Kam ho voda zanesla? Byl to mladý, člověk, idealista, měl nějaké sny a kam se poděly ty? Můžou přežít v duši dál? Děkuju za Tvé zastavení (x2). :)
» 26.09.2014 - 00:39
Moře slz vyschlé jak poušť, to vše pro Ikarova křídla v plameni, co bolí, jen mraky jsou bez soli... a nemám ráda milimetry... chybí jim velikost a síla... to netýká se tvého díla... smekám, klaním se v údivu nad tvým uměním ST+Z dávám ti a ode dneška nesolím...
» 26.09.2014 - 00:48
Lilith: Děkuju za tvé poetické zastavení, plamen /oheň-dobrý sluha, špatný pán, slunce krásné na pohled, ale i nebezpečně bolavé zblízka, proto ta dvojjakost. Zkusíme tedy sladit a sladit to. :)
» 26.09.2014 - 00:51
Lilith: Teď jsi mi připomněla, zrovna jako na potvoru jsem četl pohádku o Kapce domácí. Dostala se díky nezbednosti jednoho kluka z kbelíku na mytí, pak se vsákla do země, pak se dostala do ptačího hnízda, pozorovala svého klučinu za oknem, které orosila spolu s ostatními. Chtěla cestovat po světě. A tak mě napadlo, v souvislosti s tou pohádkou a tím co jsi řekla o soli... jestli i ono každé to zrnko soli nemá svůj vlastní příběh a kus toho Ikara? Kdoví... Jsem se zase rozkecal. Jsem Kecal Domácí. .)
» 26.09.2014 - 00:58
Kajuta: Každý zrnko soli má příběh, neb sůl je prastará, a některá zrnka pamatují i Ikara... kapka, co chce vše zachránit? Co chce dlouho žít? Je to jen kapka... malá, pomíjivá, svůj život si prožila pak se vypařila... osud kapky... naše osudy jsou složitější... :-) našla jsem to ve tvé básni...
» 26.09.2014 - 01:02
Lilith: pamatují i Ikara...to jsi řekla výstižně a krásně...a třeba zrovna ho máš mezi prsty, nebo kredenci a ani o tom nevíš... Ta Kapka domácí byla ale vážně fajn, byla houževnatá. Naše osudy jistě složité jsou, ale možná nejsme zdaleka tak velcí, jak si myslíme, třeba jsme stejně tak pomíjiví, jako ta kapka vody... brebentím. Zase. :) Díky za diskusi.
» 26.09.2014 - 01:07
Kajuta: Ano, jsme jen kapkami ve vesmíru... ale někteří si to neuvědomují, na jak malililinkatou chvíli jsme tady...
» 26.09.2014 - 01:20
Lilith: Kap1 pro Kap2 - dobrou noc. Vesmír bude šumět do polštářů:)
» 26.09.2014 - 01:21
Kajuta: Šššššš..... pssst
» 26.09.2014 - 08:05
dokument výkresu
Ikarových křídel
se ocitnul ve skrýši
Jana Tleskače
» 26.09.2014 - 09:13
.
panečku, Tys dal téma až se mozek z toho točí
a v protisměru se oči otáčí
ale to Ty často :-)))
snad už vím, proč je moře slané
tož ST !!!
» 26.09.2014 - 10:06
Jestli tě to zajímá, tak i mně se líbila tvá balada čtivá - STčko posílám.
» 26.09.2014 - 10:41
Mám jen ST
» 26.09.2014 - 10:46
Malý princ...
» 26.09.2014 - 11:06
První co mě trklo byla ta rakev z pěny. Snad to není ta montážní, kdoví jak by dlouho v soli vydržela:-)
Dílo ovšem úchvatné,další z verzí proč vlastně sůl a ne chilli.
» 26.09.2014 - 14:22
I tak se pojmout pád Ikarův, kolik Ikarů je mezi námi? Mnoho, jen báje o nás se psát nebudou a mořská voda bude stejně slaná jako vždy. ST
» 26.09.2014 - 16:31
krizekkk
... TS... avols rad šáM
» 27.09.2014 - 12:52
O salinitě vím své...
» 29.09.2014 - 08:28
J.F.Julián
dobré
st

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.