Magixit -Výjímečný chlapec, 1 kapitola

Moje první povídka, chtěl jsem to zkusit co se mi povede.. Budu rád za každou radu i kritiku, která mi pomůže se zlepšit.. :)
Dobrý den, večer, ráno, či noc kdo ví kdy si tenhle příběh čtete, Lexis jméno mé, jsem mág, mám rád modrou, ale není jediná barva nejsem barvysta nebojte, mám rád banány bohužel ty se v naší zemi vzácné, proto je jím jen vyjímečně, smysl pro humor mám, ale vtipy moc vyprávět neumím, no co posuďte sami "Jsou tři mrtví v nebi a svatý Petr se jich ptá jak se tam dostali.. První: "No tak příjdu domů, manželka nahá v posteli, hledám kde je ten hajzl, běžím na balkón, tam visí típek za provazy tak ho shodím dolů, vidím že se stále plazí tak po něm hodím ledničku, stále ještě dýchá tak na něj ještě skočím.." Druhý: "Tak umývám okna a najednou mně típek shodí, ještě se plazím tak po mně hodí ledničku, pořád ještě dýchám tak na mně skočí.." Třetí:"No tak sedím si jen tak v ledničce.."", takže se o vtipy asi mám pokusit co nejméně že ano? Já to tušil, no dobře to myslím stačí, původem pocházím z vašeho světa takže nebojte pokud bude něco co mi bude jasné že nebudete chápat nebo vědět tak vám to vysvětlím, budu vypravěčem následujícího děje který vám musím odvyprávět...

Všechno začíná v jedné s pěti zemí, zemi zvané Magesiosus, zemi magie všech druhů.
tato země se liší od ostatních díky jedné jinde nenalezitelné surovině a své době, pro vás bych tohle období přirovnal k středověku a ta surovina je "Magixit", není ani vzácná ani běžná, k nalezení hlavně v ledových dolech(doly v ledové krajině), paradoxně se většinou spíš nalézá jako kapalná, vypadá podobně jako led a krystal dohromady v pevné formě jenže tato látka se rozpouští při většině teplot a stane se pevnou až při 30ti stupních,
ano vím celé to zní jako blbost, ale je to tak celý tento svět, spíše hlavně tahle zimě, je celá zvláštní.
Promiňte nechal jsem se unést vracím se k ději, přesněji začíná příběh začíná v městečku Xasho, mladý sirotek prohledává popelnice, kvůli hladu a najde v ní lahvičku se zbytky světle modré kapaliny, podívá se na ni a schová si jí do kapsy, potom ji prohledává dál a nachází
roztrhaný časopis, na jeho titulní straně je napsáno "Základy magie a magicky".
V tomhle časopisu vypadá magie jako jednoduchá hračka, avšak dá se s ní pár věcí pochopit a aniž by si to uvědomil tak udělal nevratné rozhodnutí, ale k tomu se vrátíme později.
Hlavní je že během necelé hodiny přijde na to jak údajně "zmrazit vodu", zajde k pramenu a napije se z lahvičky, natáhne ruku před sebe a zařve "xelsia!", najednou na sebe upoutá pozornost, hromada lidí se něj dívá upřeným pohledem.. minuta ticha.. lidi se se začnou rozcházet, když najednou celý pramen zamrzne.. celý obří pramen kterým se městečko pyšnilo.. další ticho a při tom si chlapec říká "hm.. je vhodný čas čekat na potlesk nebo radši utíkat? A jakto že to bylo sakra tak silný?!".
Dav lidí začne řvát "Chyťte toho malého parchanta!", "Nenechte ho utéct!", "Musíme mu dat vyučenou!" v tom neuběhne ani chvilka a jde po něm městská magická stáž, chlapec si rychle do batohu hodí časopis a v klidu utíká, proč by taky ne je tu známí jako "chleboví běžec", tuto přezdívku chlapec získal díky místní smetánce, ta si s něj dělala srandu tím že za vozy zahnutými koňmi zahákli vozík plný chlebů a jeli, k podivu samotné smetánky i obyčejných obyvatel si pro chleba chlapec zvládl doběhnout díky jeho rychlosti a znalosti uliček města, ale vraťme se k příběhu.
Chlapec vběhne do uličky najednou a slyší za sebou "qater!", otočí se a vidí za sebou vlnu vody, běží dál, natahuje ruku za sebe, řve "xelsia!"a běží dál ..nic.. až po chvíli kdy je skoro u něj se zmrazí.. běží dál a před sebou v rozcestí vidí strážče, který se ale připravuje na kouzlou, rozkročí se, natahuje se k nebesům, chlapec najednou zrychlí, proklouzne mu mezi nohami a aby to nebylo vše tak ho ještě udeří do rozkroku, ano nechutné, ale velice účinné, strážce padne k zemi se slovy "Moje ginytálky!".
Dále se za ním s dalších zatáček z rozcestí rozhodnou běžet další dva strážci.. chlapec neváhá, nezpomaluje, běží dál, vybíhá s ní a vidí na konci uličky oheň.
Zastaví se, neví co dál když najednou uslyší "použij na něj svoji magii, věř mi.".
"Mám mu věřit? Vždyť je to blbost oheň nemůžu zmrazit.. Sakra blíží se.." řekne si , přiběhne k ohni, natáhne obě ruce před sebe a zařve ze všech sil "xelsia!", oheň se zbarví do žluta a jde poznat že je o něco slabší, neváhá a proběhne ním, není sice popálený, avšak únavou omdlévá...

Pokračování příště..
Tipů: 1
» 09.05.14
» komentářů: 4
» čteno: 871(10)
» posláno: 0


» 09.05.2014 - 15:00
Hazentla
ale jo.. není to vůbec špatný... takový "zakecávací se vypravěč" není nesympatický (úvod se mi líbil, byl takový sympaticky civilní, což v souvislosti s tím, že se vypravěč představí jako mág na mne působí příjemně vtipně)... ale autor by si měl postavu trochu krotit, aby se mu v tom čtenář neztratil...
Možná bych si víc pohrála s vyprávěním samotným... Ale... líbí se mi, že máš takové - já tomu říkám filmové vidění... vyprávíš ten příběh v obrazech, jako by to byl film.. jenže není...jako na čtenáře to na mne pak působí trochu rušivě...
Ale jinak - jak říkám.. není to vůbec špatný :)
» 09.05.2014 - 15:35
Hazentla: Díky :) pokusím se s tím vyprávěním něco udělat, ikdyž teda zatím neví co..
» 15.05.2014 - 12:48
J.F.Julián
st
» 15.05.2014 - 12:48
J.F.Julián
hlavně piš!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Tok | Následující: Přátelé

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.