Bublinky cti

O skleróze - a nejen o ní.
» autorka: hloubavá
Nedávno jsem navštívila svou skvělou kamarádku. Bydlí v Kladně, a přestože je to z Prahy kousek, navštěvujeme se tak pěrkrát ročně, abychom si nezevšedněly. O to víc si ale telefonujeme a mailujeme. Návštěva - to je takový náš svátek. Vyprávíme do vyčerpání, smějeme se, dáváme si dárečky, prohlížíme fotky. Prostě se nemůžeme jedna druhé nabažit a naši partneři tohle už moc dobře znají a rezignovaně přihlížejí (kdo dělá ten den šoféra, má to povinně).

Ani tentokrát to nebylo jinak. Drobný rozdíl byl jen v tom, že jsem dárky nakoupila až v kladenském kauflandu. Ulovila jsem nádhernou oranžovou orchidej v kořenáči (aby dělala radost ještě po letech) a přidala dobré šampaňské. Bublinky jsou bublinky.

Nedočkavostí naladěna jsem se ještě stavila v lahůdkách ve vestibulu a koupila chlebíčky. Hned jsme je tam slupli (řidiče jsem měla pochopitelně s sebou a je třeba dbát na jeho spokojenost, jinak příště nepojede). Pak jsme vyrazili. Nejprve byla v plánu prohlídka města - přítel Kladno nezná a projevil zájem. Kolem půl druhé jsme se sešli, poobjímali a vyrazili. Irena je historička a Kladnu se věnuje profesionálně. Bylo to krásné odpoledne a až černá mračna nad městem nás vyhnala do útulnosti domova.

A pak to přišlo. Chtěla jsem předat dárky, ale ať jsem obracela vozidlo na ruby, jak jsem mohla - nic!
"Co hledáš?" ozvalo se od volantu.
"Tu kytku, sakra. Kam jsi to dal?"
"Já? Snad ty!"
A najednou jsem měla před očima ten stolek v "kaufu" a orchidej, jak se něžně vine k lahvi šampaňského na jeho vrchní desce. JÁ TO TAM ZAPOMNĚLA! Zapomněla jsem dárek pro svou úžasnou kamarádku! Jsem tupá. Jsem blbá! Jsem...

Omlouvala jsem se jako o život, ale přestože to všichni chápali a utěšovali mě, náladu mi to nezvedlo. Nakonec si ze mě začali dělat legraci a padaly i dobré rady typu - Tak se tam vrať, třeba to tam na tebe ještě čeká. Úplně jsem se viděla, jak koktám před prodavačkou, že jsem tam před šesti (!!!) hodinami zapomněla kytku s flaškou, jestli ji pro mě nemá. Udělala jsem ze sebe blbce před přáteli, nemusím ještě před cizími!

Kolem sedmé večerní jsme se rozloučili, a vyrazili domů. Cesta vedla (jak jinak) kolem kauflandu a najednou stojíme na parkovišti.
"Nikam nejdu!" zasyčela jsem poníženě.
Přítel jen mávl rukou a vyrazil sám.

A pak se to stalo - největší překvapení dne. Za chviličku byl zpátky s květinou i šampaňským. Paní prodavačka si opravdu všimla mé roztržitosti a opravdu vše uschovala. Byla to pro nás všechny (Irenu jsme okamžitě informovali a dodatečně obdarovali) taková krásná tečka za skvělým dnem. A také lekce ze slušnosti a čestnosti. Není to s námi Čechy zase tak špatné, dokud jsou ještě takoví lidé! Děkuji!

PS. To šampaňské jsem paní prodavačce odnesla zpět. S poděkováním. Sama. A ráda. A přestože jsem ho nepila, jeho bublinky mě jemně šimraly v očích.
Tipů: 21
» 23.03.14
» komentářů: 22
» čteno: 900(19)
» posláno: 0


» 23.03.2014 - 14:06
I mně(k závěru), po přečtení té povídky, mám radost, když se setkám s takovými lidmi, vždy mě to dojme, já jednou zapomněla dole v košíku v samoobsluze nové botky v krabici, manžel se tam vrátil já byla skeptická a přinesl mi je, to jsem jásala. Ty jsi měla moc hezký den a moc hezky jsi nám to předala. ST
» 23.03.2014 - 14:37
Mě takhle taky "odrovnali" v marketu, když jsem ztratil peněženku, už jsem se s ní rozžehnal, obvolal si hned kdeco a pak si mě tam vyčíhla nějaká paní ze ztrát a nálezů, že ji našla sousedka o panelák dál vedle mé rodiny. Musel jsem se třikrát štípnout. A pak volal zase nazpět a všechno zase rušil. :)) Sousedce jsem byl vážně vděčný i té paní z krámu. ST
» 23.03.2014 - 15:04
Jsem rád i za tebe. Na světě jsou ještě slušní lidé, a to je dobře....
» 23.03.2014 - 17:18
a pak že nejsou dobrý lidi...jsi jedním z nich a ten tvůj šofér určitě taky:-)
» 23.03.2014 - 17:54
Pěkně píšeš a obsah paráda - ST.
Pozn. Mám obdobnou zkušenost - "dobrý člověk ještě žije."
» 23.03.2014 - 18:41
"bílá orchidej" vypovídá o lásce
ta růžová o slušnosti, poctivosti a lidství...
*
» 23.03.2014 - 18:49
krizekkk
:)) ST

Znáš ten fór o těch babičkách na návštěvě u jedné z nich? Jak jim ani to kafe neuvařila... Tak takhle to začíná. :-)
» 23.03.2014 - 19:44
Kajuta: valerie: Ardina: Děkuji. A jsem ráda, že je takových lidí víc. Zaplať bůh za ně.
» 23.03.2014 - 19:45
básněnka: Jen jestli o nás nemáš přemrštěné představy.
PS. Šoférovi to vyřídím. :-)
» 23.03.2014 - 19:46
kasparoza: Ano, měla jsem radost. Vážně, lidská slušnost - mělo by to být normální, ale je to bohužel jen bílá vrána.
» 23.03.2014 - 19:46
krizekkk: A jak to končí? :-)
» 23.03.2014 - 19:48
jc senior: Děkuji. Já teď moc nepíšu a prakticky nic nečtu. Jsem nějaká vyčerpaná. Ale tohle mě vážně nabilo! :-)
» 23.03.2014 - 19:53
krizekkk
hloubavá: Sešly se tři holky pokročilého věku, každá s pokročilejší sklerózou, ale čiperky. U jedné z nich. Říkejme jí třeba Karlička. Proseděly svými zadky do sedačky a křesílka celé odpoledne, zkonzumujíc asi čtyři krát jeden kousek bábovičky a 4 x kafe. Po rozloučení, na chodbě, prohlásila jedna z těch, co se zúčastnily návštěvy asi toto. (nechce se mi psát uvozovky a tak...) Tak pěkně jsme pokecaly, viď, Máňo. Ale už je to bába sklerotická, ani kafe nám nenabídla...
» 23.03.2014 - 20:02
krizekkk: Vtip dobrej, znám ho. Ale tohle povídání nebylo o mý blbosti, ale o lidský slušnosti. Myslela jsem, že jsi to pochopil.
» 23.03.2014 - 20:04
krizekkk
hloubavá: Je to o slušnoSTi...
» 23.03.2014 - 20:10
krizekkk: Bingóóóóóóóó! :-)
» 23.03.2014 - 20:12
krizekkk
hloubavá: Rád ženou zesměšněn, sám sebou potěšen... :-)))
» 24.03.2014 - 09:22
Ta víra ve slušnost nás ještě drží nad vodou. Máš ST
» 24.03.2014 - 11:57
tak to je příběh příběhů, hřející... nejen vašim přátelstvím, který znám a usmívám se, protože vím, jak taková návštěva zahřeje a nabije, slzy od smíchu a pocit k nezaplacení... i to, jak jednoho potěší, že existuje ještě smysl pro poctivost, že ukradené neudělá radost, ale uvidět to potěšení v očích toho, co zapomněl zahřeje... díky, že jsi se podělila...
» 27.05.2014 - 08:30
J.F.Julián
st
» 26.07.2014 - 22:02
Krásné zakončení, mám radost, že tací lidé jako pani prodavačka a TY jsou:)
» 26.07.2014 - 22:28
CULIKATA: Děkuji. Byl to opravdu nádherný a povznášející zážitek.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Rok, který odchází | Následující: Proč?

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.