...jak sme pásly husy

dnes mi Martička připomenula, že máme jaro, tak jedna vzpomínková...
» autorka: kvítek
Tož to bylo v době, kdy sem byla ešče školáčka. Také děvčisko, samá ruka, samá noha.
Ve škole sme chodili na obědy a doma sme dostávali peníze na zaplacení. A mě jednúc mamka dala tých korun jaksi víc. No ostaly mě ty papírové – šak vy starší jích eště pamatujete – tříkoruna a pětikoruna.
No co s nima, když už jích mám. Mamce sem nic nevrátila ( já vím, je to haňba), ale tenkrát to bylo pro mňa velice moc peněz a já sem si chtěla za ně cosi kúpit. A aj kúpila. No hádajte co...neuhodnete. Cigarety to byly. Lipy sa menovaly. V bíléj krabičce. No a hneď sem to vyslepičila najlepší kamarádce a dolúvily sme sa, že až půjdeme pást husy, tož budeme kúřit. A tak aj bylo.
Sedly sme si na lavku přes potok, cigarety vedle sebe a na ně spořádano krabičku sirek. A už sme si škrkaly. Báňaly sme, jak špatně protáhlý komín. Hompálajúc nohana v luftě, nám to šlo našisto dobře.
Mňa napadlo skusit, esli sa dajú kúřit dvě cigarety naráz. Tož baže daly. Do jedného kútka jednu, do druhého druhú. A dýmu bylo....ojój.
To sme ale nevěděly, že nás už hodnú chvílu, vizitýruje zpoza vrbin, moja mamka. Když už to asi nemohla vydržat ( nebo říkala, že sa hrozně nasmíla) tož na nás vyletěla. Kruci, to bylo nadělení. Husy létaly, cigarety aj ze sirkama do potoka a já s Laďkú kalupem pryč.
Doma sem ani moc nedostala, enom sem musela přiznat, kde sem vzala peníze. Všeci si mysleli, že sa z toho kúření, s prominutím, posereme. Ale nic sa nestalo, enom mě bylo trochu těžko.
Až po rokoch sa mě mamka přiznala, že když to vykládala mojím súrozencom, tož z teho bylo velice veselo.
A mňa, naščestí, tá chuť na tabák, načisto přešla....
Tipů: 16
» 20.03.14
» komentářů: 11
» čteno: 1000(16)
» posláno: 0


» 20.03.2014 - 17:16
šikovně´s to zesmolila cérko, smíl sem sa temu, také sem dostal gdysi világoš za kúření. :) ST
» 20.03.2014 - 18:43
no toš víš, o čem je řeč
» 20.03.2014 - 19:01
krizekkk
Já se teda z prvního cíga poblil. Máš ST za výdrž. :))
» 20.03.2014 - 19:02
kujíííí
» 21.03.2014 - 10:17
Já jsem, bohužel, nebyl bit. Tak hulím doteď. Tobě ST
» 21.03.2014 - 10:33
nejradši jsem pásl střevlíky...
» 22.03.2014 - 13:40
pěkné....směju se...to mne dostalo, jak jsi báňala:-)
» 23.03.2014 - 15:50
v cigaret dýmu modravém
své vzpomínky jsi skryla, malý škraloup na erbu tvém,
koutky lehce zvednou k usměvu,
jaká cácorka jsi byla ...
» 23.03.2014 - 19:06
já děkuji vám přátelé....
» 31.03.2014 - 22:56
Pošmákla jsem si. A jak! Nářečí Ti moc sluší*
» 01.04.2014 - 20:33
Slávka: děkovám :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Modráskům | Následující: Rozhovor

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.