Napsal Otmar Chvalina a s jeho laskavým svolením dávám dál:-)

Mistr Chvalina se v sofátku svém napřímil, smyčcem číšku rozezvučel, by si pozornost hostův svých vyžádal, a vypravuje...
» autorka: divoženka1
Jak se rodí básník

Básník se rodí z čisté lásky. Doložíme to příkladem. Byly učiněny pokusy vypěstovat básníka ze zkumavky, tak říkajíc z konzervy. Básník se sice narodil, ale konzervativní. Tedy pro naši dobu neupotřebitelný. Proto z čisté lásky. - Ale to zdaleka nestačí. Aby se narodil básník, musí se sejít dva chytří lidé. Žádný z nich nemůže být hlupec, tupec, blbec. V takovém případě se básník nenarodí. - A tito dva chytří lidé musí dát hlavy dohromady a musí volat: "My chceme básníka! My chceme básníka!"

Tak vznikne počin a první stadium. - Co pozorujeme: Najednou se objeví puleček. Roste a kope. - Potom je z něho pulec. Roste a kope. - Z pulce je žabáček. Roste a kope. - Z žabáčka je žabák, roste a kope, až se vykope na tento svět.

A je zde stadium druhé, které je naprosto odlišné od stadia prvního. Z žabáka je mazlíček, smolíček, pacholíček, nakonec odvozeno od slova pacholíček s prominutím pořádný pacholek. - Rozdíl je v kopání! Zatímco ve stadiu prvním kopal on, nyní do něho kopou ostatní. Zde je nutno dbát, aby rostl rovně. Je-li nakopnut a vychýlen, musí se rovnat. Je-li nakopnut a pomýlen, musí se rovnat. A tak básník roste, pozoruje, medituje, nasává, vstřebává - ostatní do něho vytrvale kopou. - Při jednom takovém nešetrném, naprosto nečekaném nakopnutí se v něm cosi pohne, se v něm cosi zlomí. Od toho momentu začíná psát verše.

A je zde stadium třetí.

Spravedlnost má zakryté oči. - Básník nosí černé brýle!

Z toho - milé pokolení - naučení plyne:

"Potkáte-li v přírodě či na chodníku muže s tmavými brýlemi, jenž kráčí majestátným krokem - občas se zastaví, něco si poznačí, promlouvá si nahlas - projděte kolem něho s kloboukem smeknutým, neb poznali jste toho, kdo má co říct ku svědomí lidstva."


Amen!
Tipů: 17
» 09.02.14
» komentářů: 10
» čteno: 945(16)
» posláno: 0


» 09.02.2014 - 16:02
ST
» 09.02.2014 - 17:07
moc jsem se pobavil a je v tom tak trošku pravda - hlavně to nečekané kopnutí - já mám dojem z toho co jsem zde vypozoroval, že hodně lidí na Libresu bylo nečekaně kopnuto ST
» 09.02.2014 - 17:23
krizekkk
Já tedy po chodnících chodím s brýlemi dioptrickými...
U mě spíš víc funguje vnitřní zrak. .-) ST
» 09.02.2014 - 19:49
Něco na tom bude... ;-)
a pobavilo :-)
ST
» 09.02.2014 - 20:47
velmi čtivé:-)
» 09.02.2014 - 23:25
:) Originální a svižné. (:
» 10.02.2014 - 11:11
jdu hledat...ty brýle...
» 10.02.2014 - 13:34
ST :-)
» 12.02.2014 - 15:21
Super!
» 12.02.2014 - 15:38
:-)Taky se mi zrození básníka moc líbí autorovi vzkazy předám:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Hudba | Následující: Setkání

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.