*OHLEDUPLNOST*

Navzdory realitě současného života se toto slovo stále ještě vyskytuje ve slovníku češtiny
» autor: Tomáš
Být ohleduplný znamená také umět si představit, jak všechno, co člověk říká nebo dělá, působí na jeho okolí. Nejedná se přitom o tak zvané dobré chování, ale hluboké poznání, že ostatní lidé jsou jiní a že nejsou jako vy. Z ohleduplnosti byste měl respektovat toho druhého člověka se všemi jeho city, vnitřními i zevními okolnostmi, potřebami i nedostatky.

Kdo je ohleduplný, pro toho jsou potřeby jiných stejné, jako jeho samého a má si za všech okolností uvědomit, že ten druhý prožívá svůj vlastní život.

Býti ohleduplným znamená také umět vystoupit aspoň na krátký okamžik sám ze sebe, když se svého bližního zeptáte: „Jak se ti daří? Potřebuješ něco? Jseš s tím spokojen? Mohu ti ještě jinak pomoci?“

Ohleduplnost je praktikované spolucítění a vyvolává novou ohleduplnost – i vůči vám.
Tipů: 15
» 17.07.13
» komentářů: 11
» čteno: 3365(22)
» posláno: 1


» 17.07.2013 - 19:55
Až k hanici Empatie, jež je jakousi nadstavbou ohleduplnosti. Zamyslels mne. Děkuji. A dám ST
» 17.07.2013 - 22:16
...ano,taky jí vidím kolem sebe málo...
» 23.07.2013 - 09:22
Naplno ve mě tahle vlastnost určitě nebydlí. Občas mám pocit,že jsem schválně neohleduplná, protože myslím/cítím,že ohleduplnost je slabina (ale je to pitomost,já vím). Dobré zamyšlení :)
» 23.07.2013 - 18:55
Ano, cítím to stejně. Jen je obtížné se držet tohoto pravidla úplně pořád a za všech okolností. ST
» 26.08.2013 - 15:31
Také to tak cítím a myslím si že každý na vše časem přijde.
» 28.08.2013 - 07:10
V tomto duchu to tak chápu i já. A snažím se i tím řídit.... Jak, to posoudí ti druzí.
» 21.09.2013 - 18:11
Tomáši, ohleduplnost jsi definoval dokonale. ST
» 17.05.2014 - 20:06
Trocha empatie, přiměřené sebevědomí, nepříliš rozsáhlá ješitnost, sobecký egoismus zadupat a doslaví se i ohleduplnost. Všichni jsme sobci i ten co si to o sobě nemyslí, ono je to někdy totiž tak dokonale skryté a my, ne že nevidíme, ale nechceme vidět. Kdo má kousek empatie v sobě, zavčasu se zabrzdí a zamyslí. A možná je to také úplně jinak:-)
» 23.07.2014 - 20:32
Bohužel,důležité věci pro život se ve škole neučí a to je špatně.Kvalita života spočívá právě ve slušnosti a ohleduplnosti v týmu,v pochopení pricipu fungování harmonické společnosti,umění definovat své hranice a neomezovat ty ostatní.Skuteční mistří neznají hranice,ale prolínání v harmonii,v absolutní rovnováze.A o tom náš život je.Jsme tu proto,abychom se to naučili.Bohužel,jde to těžce a trnitě.
» 02.02.2015 - 10:03
A co když je někdo víc ohleduplní k ostatním, než sám k sobě? podle mne i to není zcela dobré ...chce to najít rovnováhu

Jinak obdivuji svého muže, že i nepříjemné věci umí podat tak, že je jedenújedna přijme ... :-)
» 02.03.2016 - 15:59
Bohužel dnešní doba není doST ohleduplná k těm, co jsou ohleduplní, dnes to není bráno jako klad, ale spíš jako slabina.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: *Setba do budoucna* | Následující: *TAM – SEM*

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.