Zdravotnictví

co je vlastně člověk ...
» autor: kasparoza
Včera mě potkalo to štěstí, že jsem vyrazil k zubaři, aby se mi podíval na jeden můj zoubek. Prostě stárnu, a tak i jeden z mých pečlivě ošetřovaných zubů se rozhodl se mnou nepokračovat dál tímto "slzavým údolím". Objednal jsem se na trhání a včera pln odhodlání na čas zasedl v čekárně jihlavské polikliniky.

Nebyl jsem v tam sám. Se mnou tam seděla i mladá maminka s manželem a dvěmi ratolestmi. Pobledlá, s nateklou tváři čekala na svůj ortel. Jenže, ouha, nebyla objednaná. Čekal jsem kde co, ale nepochyboval jsem, že jako akutní případ bude ošetřena přednostně. Ale ne. Sestřička, která vykoukla z ordinace, konstatovala, že pan zubař má plné ruce práce a ať si zajde na pohotovost. Zde nezbývá, než dodat, že jsem byl objednán jako první na 13:15 a pan zubař v 13:45 ještě nezačal ordinovat, takže těžko posoudit, zda by se podařilo paní akutně ošetřit, kdyby přišel včas. Ale co, nebyla to moje starost.

A tak mladá rodinka odkráčela. Ne nadlouho. Během chvilky byli zpět, a když se paní doklepala na sestřičku, sdělila jí, že pohotovost v Jihlavě funguje (jaký div) jen po pracovní době a o víkendech. A nejbližší fungující pohotovost je v městečku Polná, což je asi 20 km od Jihlavy. Sestřička na ni pohlédla chápajícím pohledem a zeptala se, zdali se tam není schopná dopravit. To už bylo moc i na mě a vzpomněl jsem si na vtip, který mně svého času připadal velice zábavný:

Dojde pacient do nemocnice, má v zádech vražený nůž a silně krvácí. Když se konečně doklepe na lékaře a dožaduje se ošetření, ten mu odpoví, že bohužel ordinuje pouze do 4 hodin. Pacient ale oponuje, že ho to velmi bolí a co má tedy dělat. Lékař si nůž pečlivě prohlédne, pak ho z rány vytáhne a vrazí ho pacientovi do oka se slovy: „Zajděte si na oční, tam jsou do pěti.“

Nikdy mě nenapadlo, že budu svědkem podobné scénky. Bylo mi z toho velice smutno a říkal jsem si, jestli jsme opravdu klesli tak hluboko, že i z řemesla lékaře, jež by mělo být posláním, jsme se dopracovali do stavu, že je to spíše k posr…

Závěrem jen dodám, že o zub jsem přišel zcela bezbolestně a že ani v mých nejoptimističtějších představách jsem nečekal, že to proběhne tak rychle a čistě. Pan zubař je profesionál. Tedy - jak v čem.
Tipů: 23
» 11.07.13
» komentářů: 21
» čteno: 1219(27)
» posláno: 0


» 11.07.2013 - 09:53
smála jsem se jenom tomu vtipu, jinak je to opravdu na pos.ání ...
» 11.07.2013 - 09:54
...tak hluboko jsme klesli...bohužel na všech frontách
Těžká frustrace*
» 11.07.2013 - 10:02
Je to všude. S příchdem peněz se vytratila veškerá empatie.
Smutné.Tobě ST
» 11.07.2013 - 10:16
churry: Děkuji, ještě že po ní za tu radu nechtěli i 30,-
» 11.07.2013 - 12:29
ano,někdy je to k posr...
» 11.07.2013 - 12:50
Silná káva!
Dím, že bych asi v tomto případě neuměla mlčet a každopádně o tom s panem doktorem pohovořila. Jsi mi připomněl slova Heleny Růžičkové z filmu Vlak do dětství a naděje: "Na tragickej život jsem já pes." Jak se znám, mně by pak bylo líto, že jsem se té paní nezastala. A na sestřičku bych se pěkně mračila! :*)
» 11.07.2013 - 13:51
Slávka: No já čekal že si ještě sestřička řekne o poplatek 30,- :-D.... no ani ne, byl jsem trošku mimo a v očekávání toho co čekalo mě jsem se raději držel stranou :-)) aby mi toho omylem pak nevytrhl víc :-D
» 11.07.2013 - 14:33
Já tuhle zkušenost ze zdravotnictví nemám, ale zato ze stavebního. Jak maj lidi moc, ne každý to unese.
» 11.07.2013 - 18:11
je to síla..ale čekala jsem třeba , že budeš pokračovat, že se v tobě vzbudil džentlmen a tu dámu s oteklou tváří, oplývající dětmi a manželem pustíš do ordinace:)... to bylo na dobrý skutek..ne? .. a měl bys body:-)
» 04.08.2013 - 11:24
Nevím co by pomohlo tento stav změnit, jen jsem přesvědčená, že kdyby se lékařům platilo 3x tolik, tak přístup bude stejný. Hezky jsi to napsal.
» 08.08.2013 - 12:51
Jo, co je vlastně člověk ... ST
» 14.08.2013 - 06:52
Erma: Ano také si to myslím, někam se to poslání ztratilo. Děkuji
» 14.08.2013 - 06:53
Kapka: Někdy si myslím že jen dojná kráva, plať, plať, ....... a tahni o dům dál ...
» 14.08.2013 - 13:25
Zažila jsem něco podobného v Praze, kam přijeli cizinci s dvojčaty s horečkami a překladatelem. Taky je docela hnusně odmítli, pak se zvedl jeden pán a nabídl své časové místo nemocným dětem a přeobjednal se.
» 14.08.2013 - 13:28
carodejka: chudáci děti, nejen že měli horečku, ale chytly i překladatele? A není to nakažlivý? :-D to víš že to nebylo příjemný, ale já byl objednán 3 měsíce a jel jsem do Jihlavy až z Prahy jen kvůli tomu a to velice zvážíš jestli pustit své místo.
» 22.08.2013 - 21:15
líbí se mi anotace: co je vlastně člověk?...u některých lékařů asi jen materiál, bud s cenou nebo bez ní...
fejeton vkusně napsaný, čtivý.
» 22.08.2013 - 22:59
Na tohle bych mohla napsat román. Byl by však velmi smutný. Tak někdy vložím pokus o báseň jako vzpomínku na zesnulého mladšího bratra. Nebude v ní, jak lékaři "léčili" a jaký přístup měli k těžce nemocnému člověku. Škoda mluvit.

ST
» 23.08.2013 - 10:53
Zlín-ka: Děkuji
» 23.08.2013 - 10:54
vanesa: Děkuji

já z ust lékaře slyšel větu k člověku po rakovině - Pokud jste neumřel doteď tak už neumřete .... a taky mě trošku zaskočila
» 06.09.2015 - 22:41
mám velmi podobnou zkušenost.. slečna až brečela, jak běhala od jednoho k druhému a nikdo ji nebyl ochoten pomoci, krom "dobré" rady..

no, kdyby bylo jenom tohle, byla by to legrace..
» 06.09.2015 - 23:02
Amelie M.: Tak to jistě byla rada k nezaplacení :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Na dně (lahve) | Následující: I kdybych ...

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.