Co jsem viděl

Pochopení je jen iluze, je toho více, než jsem chtěl říct
» autor: Tra'akhum
Když hladil jsem sníh a líbal zimu
Když hledal jsem moudrost
Mé oči viděly
Tvou chladnou tvář a mou slabou víru
když sebe jsem zapomněl

Mé oči viděly tvou krutou pravdu
Výraz ve tváři, jenž předcházel snům
Mé oči viděly,
že za každým klíčem příběh se skrývá
V kýčovitých srdcích záblesk, co slávy pozbývá

Když zvykám si na pláč tváře v barvách zimy
Jenž sytí můj hlad trýznivě pomalu
Mé oči viděly
Bezbarvou srst co vzrůstá z jizvy
A stále, kolikrát říkáš kdyby

Co jsem viděl,
jak krása z čisté lásky se rodí
mé oči však viděly
Tipů: 4
» 05.04.13
» komentářů: 5
» čteno: 687(12)
» posláno: 0


» 05.04.2013 - 20:52
krizekkk
Mé oči vidí přemýšlivoST. :-)
» 12.05.2013 - 01:48
Obsah básně je podán celkem na slušné úrovni. I mnohé obrazy a metafory výrazně předčí průměr (hned třeba líbání zimy a hlazení sněhu...).
Co se však týče formy, přijde mi to jako váhání mezi veršem volným a vázaným. Možnás měl zkusit jen čistě volný verš. Nebo vázaný, a pak ale lépe vyladit rytmus a snažit se o více souzvučnější i vynalézavější rýmy.
Rovněž nelogicky nepravidelné střídání velkých a malých písmen na začátku veršů působí maličko matoucně...
I volný verš může být občas zpestřen rýmem, ovšem v tvém podání mi to rýmování sedlo jak načpělé pivo.
Rovněž nelogicky nepravidelné střídání malých a velkých písmen na začátku veršů působí matoucně. Sjednocené by mělo být též použití větné interpunkce -- čárky či tečky na koncích řádků či uvnitř nich...
» 12.05.2013 - 15:29
Špáďa: Děkuji za kritiku. Abych pravdu řekl, s tím váháním jsi se trefil naprosto přesně, stejně jako s rýmováním. Možná vzniká otázka, když to vím, proč s tím nic neudělám? Možná proto, že když to napíšu je pro mě skrytá myšlenka básně natolik ryzí, až mi přijde, že změnou jediného slova to ztratí osobní a filosofickou hodnotu. Jinak tím, že jsi komentoval na dvě básničky - čehož si velmi vážím, protože najít na Libru někoho, kdo umí podat konstruktivní kritiku, je jako zázrak - hádám, že jsi možná prohlížel i další tvorbu, nevím zda je to vidět, ale pomalu se snažím učit psát i s formou na mysli a doufám, že někdy budu schopen napsat co bude formou perfektní.
Ohledně větné stavby, určitě na tom chci zapracovat:) upřímně libres používám spíše jako zálohovací server s volným přístupem, takže jsem to ani moc nekutil.
Každopádně děkuji
» 16.05.2013 - 00:27
Qqq
Mne tohle pripada krasne napsane ST
» 16.05.2013 - 00:29
Qqq: Moc děkuji

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Rudy zpěv | Následující: Co tkalec tká

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.