Zákon

Jen tak si koumám..
» autor: vavaoko
Zákon

Onehdy jsem se poté, kdy jsem byl nucen vypnout televizi uprostřed zpráv, jaksi zamyslel nad tím, co vlastně představuje zákon.
Zákon by měl být něčím, co představuje jistotu. Něčím, co říká:
Toto smíš a toto již ne. Zde končí tvá svoboda a začíná svoboda někoho jiného. Prostě hranicí, za níž se nevyplatí zajít.
Jenomže takový zákon není. A já mám pocit, že mi dost chybí.
Spousta různých individuí se dobře živí tím, že hledají různé kličky, jak obejít zákon. Ten lidský zákon. Přírodní zákony ošálit nelze. Určitě ne napořád.
Lidé jsou však velice vynalézaví a neustále to zkouší. Vždy si nakonec nabijí hubu, ale to je neodradí od dalších pokusů.
Onehdy jsem viděl ukázku toho, jak by to opravdu mělo fungovat.

V domě mé přítelkyně měnili okna. Dali tam nová. Plastová, pěkná a pevná. Jelikož na parapety starých oken vždy usedali holubi a jejich výkaly zdobily okna i fasádu domu, učinil správce rozhodnutí. Kupodivu se neptal holubů, co si o tom myslí a na parapety prostě
přišrouboval kovové rámečky s dlouhými ostny. Čtyři řady tenkých, deseticentimetrových drátů, ční nad parapety. Mají barvu parapetů a člověk je na metr nevidí. Holubi dráty vidí. Je jim jasné, že tam nesmí. A také tam nejdou.
Zvláštní? Myslím, že ne. Holubi totiž nejsou lidmi. Nejdou si stěžovat na magistrát. Nepovažují ostny za omezování svobody, rasismus, ani za útisk. Je to zákon! Jasně říká: Sem nesmíš. Když se popícháš, je to tvůj problém. A holub není blbec. Prostě si sedne jinam.
Takový zákon by měl platit i pro lidi. Člověku by mělo být vštěpováno toto:

• Co není tvé, vždy patří někomu jinému.
• Ti ostatní jsou také lidé a mají stejná práva.
• Pokud chceš žít v této zemi, musíš se řídit našimi zákony.
• Máš stejná práva, ale i povinnosti, jako ostatní

- Ochranné složky, jako policie a armáda, slouží těm, kdo se drží zákona.
- Přečinem je jen to, čeho se dopustíš omylem.
- Můžeš se svobodně pohybovat po území státu.
- Kdokoliv tě může vykázat ze svého majetku.
- Můžeš kdykoliv odejít. Ale jen s tím, cos poctivě nabyl.
- Ten kdo vládne, je služebníkem těch, kdo si jej zvolili.
- Je jejich právem, jej kdykoliv odvolat.
- Trestaný člověk ztrácí dočasně všechna práva.
- Trest je pro každého stejný.
- Přečin zasluhuje nižší trest, než zločin.
- Zločinem je každý čin, jenž překročí jakýkoliv z prvních čtyř zákonů.
- Soudci, vláda, parlament, ani nikdo jiný, nemá imunitu.
- Za každé rozhodnutí zodpovídá konkrétní osoba.
- Všichni mají svobodu slova, ale urážky se považují za chybu.
- Nezvaný host ztrácí všechna práva.
- Chyby se trestají pokutou, jež vyjadřuje zjištěnou škodu.
- Vždy je nějaký viník.

- Neštěstím lidské společnosti je množství pravidel, jež na sebe vymyslela.

Vládne chaos. Chaos je živnou půdou pro zločin. A zločin je nejrychlejší způsob, jak se dostat k moci. A moc, je tím, po čem lidé touží. Ať tomu říkají jakkoliv.
Mohl bych jmenovat i další zákony, ale to by byl jen odvar vycházející z těch čtyř prvních.

Holubům stačí jeden zákon. U nich se nikdo neptá, proč neposlechli. Nevymlouvají se.
Lidé musí mít zákonů více. Proč? Snad proto, že holubi jsou chytřejší?!
Tipů: 26
» 27.03.13
» komentářů: 18
» čteno: 914(25)
» posláno: 0


» 27.03.2013 - 09:36
A pak se řekne ptačí mozeček a on ten pták je zatím chytrej jak opice :-)...zákonům v absurdiSTanu zdar ...
» 27.03.2013 - 09:41
...někdy mám pocit,že lidi mají v hlavách nas.... a nechápou,že NE je NE!Tady snad každý zákaz má na sobě magnet,který přitahuje...
Tobě ST!
» 27.03.2013 - 19:26
Holubi nejsou chytřejší, jen my jsme vychcánkové, ST.
» 27.03.2013 - 20:58
krizekkk
Souhlas s komentáři... ST. :-)
» 27.03.2013 - 21:47
krizekkk: Psavec: severanka: básněnka: Díky vám za komenty.
» 28.03.2013 - 07:38
Mluvíš mi z duše. Mojím heslem je "Nečindruhému co nechceš sám, aby druzí činili tobě." Nejvyšším zákonem je slušnost.
» 28.03.2013 - 08:51
krizekkk: Jo. Máš recht. Děkuji ti za koment.
» 28.03.2013 - 08:59
Zodpovědnost... pro naše "vyšší" neznámé slovo.. Ano,to je jedna z věcí,které mě vytáčí..když je nějakej průšvih, mejou si ruce a nikdo není odpovědný...jen trošku ten,trošku onen..a ve finále to vyšumí.. nikdo nepyká **
» 28.03.2013 - 09:01
E.T.Jane:ˇŽe nejsou prachy není tak hrozné jako to, že není morálka. Díky za koment.
» 30.03.2013 - 00:46
tohle je jeden zákon a to morálka... a ta chladne..fakt se sama sebe ptám proč?? vždyť není nijak složitá, neuchopitelná, nepochopitelná..
» 30.03.2013 - 08:55
1
zelená víla:Vše souvisí se vším. Morálka se stala sprostým slovem. Podaná ruka, dané slovo, pravda atd. neznamenají nic. Vím to. Ale nevím, co s tím. Díky za koment
» 30.03.2013 - 16:50
Nespravedlnost a korupce se netrestá, ale kvete.
» 30.03.2013 - 17:23
Kajuta:V létě. V zimě. Furt. Dík za koment
» 01.04.2013 - 00:57
Něco z Tvých názorů je diskutabilní. Avšak je fajn, když se věci zjednoduší a dají do několika bodů. Zpřehlední se chaos, a je to čitelné i pro blbce :-) Škoda však, že politici jaksi již nemají potřebu číst a studovat...
» 01.04.2013 - 09:33
Levandule: i ani náhodou nepřivlastňuji jediný správný názor. Jen říkám zen svůj. A tak by to mělo fungovat normálně. Aspoň jse jej řekl. Dík za koment.
» 14.04.2013 - 23:42
Hodě k zamyšlení... ST
» 27.09.2013 - 22:37
Explicitní.

ST
» 28.09.2013 - 07:41
vanesa:Děkuji

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Vítězství? | Následující: Dokola
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
nováčci
intuista
narozeniny
Gándhí [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.