SOMET PRO TEBE

Přátelství mezi mužem i ženou je možné, dokonce i se sexem, a říkám to z vlastní zkušenosti. Bylo to velmi hezké, bezbolestné přátelství, které trvalo i nadále, když byl náš vztah ukončen. Ale nebyla to láska. Opravdová láska se vyznačuje tím, že její akce, její aplikace někdy setsakramnéntsky bolí. Ale láska sama o sobě nebolí, protože je dar Boží, dar Přírody, Prozřetelnosti. Ať si to každý nazve jak chce, na jméně nezáleží. Musí to tak být, protože bolestí odstraňuje veškerou strusku povahy, sklonů, sobectví a žárlivosti,výbuchy zlosti, nekázeň těla a rozumu, které do lásky nepatří a které jsou v lásce jen na překážku. Někde jsem četl, že do stodoly lásky musí člověk vstupovat nahý. Je to myšleno samozřejmě jen obrazně. Musí se zbavit všeho, co do lásky, a ta je vždy třetí, nezávislá "osobnost" mezi dvěma milujícíni, nepatří. Jinak člověk lásku ztrácí. Ale to ví člověk až ve zralém věku. Mládí před tou bolestí utíká a přeje si jen slunečné dny. Ale i v té zralé lásce přicházejí dny, kdy si člověk myslí, že má ty začáteční, bolestné dny za sebou. Chyba lávky ! Bolest do nich vpadne náhle a nečekaně jako úder hromu. Francouzi nazývají případně lásku na první pohled "coup de foudre." Úder hromu. A tak je to i s tou náhlou návštěvou bolesti. Neexistuje láska jen na první pohled, ale i na první noc, "one night stand." Kdo by to řekl ? Ale také na první slovo na internetu, a o tom je tento sonet. Je to vlastně vyznání lásky a omluva za bolest, kterou jsme si navzájem způsobili.
» autor: Jan Maren

Také jsem doufal, že
milosrdné srdce ženy
zacelí rány, co způsobil
její jazyk rozzlobený.

A konto v mé bance lásky
jsem nepřejel mrazem.
Jen číst jej neumím a kredit její,
zůstal mi za obrazem.

Ať přečte si závěr
dlouhého emailu ještě jednou,
o pomocných rukách, které
nesoudí a lásku zas zvednou.

V pláči jsem litoval
má unáhlená slova.
Tak jí to opakuji
znova a znova :

Polibek poslaly upřímný
na ústa a také do duše.
Co přeje si víc, má milovaná,
zbožňovaná Venuše ?

Řekl jsem pravdu, která
na jazyk mi přišla a musela ven.
Nic jsem jí nevzal, náklonnost
přátelství, lásku a má li, - i sen,

Ať dál jej prosím sní !
Ať se jí tváře zas rozjasní.
To říkám jí také mou básní.





Tipů: 4
» 01.09.12
» komentářů: 6
» čteno: 736(12)
» posláno: 0


» 01.09.2012 - 08:25
doufám,že ti odpustí..Venuše..:-)
» 01.09.2012 - 11:31
básněnka: Už odpustila, Ivanko. Opravdová láska odpouští vždy. Navzájem. Jinak by to nebyla láska, víš ?
Zdaraví J.
» 01.09.2012 - 16:14
Ano, opravdová láska odpouští vždy, hezky jsi to napsal.
» 01.09.2012 - 16:22
Hazentla
báseň je pěkná, ale velké spoustě lidí by se žilo líp, kdyby měli na paměti, že když to bolí, není to láska...
» 01.09.2012 - 20:23
Určitě po téhle básni
ještě vaše láska zkrásní!
A nové zážitky
dobijí vám kreditky!
:-)
» 01.09.2012 - 23:38
Pěkně jsi poskládal slovíčka, ST.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: SKALKA | Následující: MOUDROSTI PŘÍSLOVÍ

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.