V NEDĚLI POPOLEDNI

Na čtyři předem zadaná slova PODLOŽKA - KBELÍK - PLYN - BACHAŘ
» autor: Houda
V NEDĚLI PO POLEDNI
Je neděle po poledni a i přes chlad vězeňských chodem by se dusno dalo krájet nožem.
"zvedni ten KBELÍK, ti povídám, běž ho vylejt a vrať ho zpátky...a srovnej tu PODLOŽKU pod ním !!", nasupeně odkrajuje BACHAŘ slova jako když bruska rozřezává mramor.
"předkožku ?? ", vyjekne kdosi z cely za ním.
"ty zalez, Kájínku, ty máš u mě ještě vroubek!"
"já nic nosit nebudu, já jsem politickej", brání se chabě mukl v povislém mundůru.
"ti dám politickýho, až se z toho vohneš!", napřahuje bachař obušek širokým rozmachem nad hlavu.
"kdo se zvohl ??", ožije hlas za ním.
"zalez ti povídám, Kájínku, ten bengál včera ve sprchách si s tebou ještě vyřídím!!"
"já jsem krajský hejtman, exministr zdravotnictví, poslanec parlamentu a významný člen strany....já...já jsem lékař!"
"počítám do tří, ty doktore!!....jedna"
"a jako lékař vám říkám, že ty PLYNY stoupající z výměšků v tom kbelíku jsou životu nebezpečné!"
Sssssvíííííst, obušek dopadá na záda nešťastníka....a znovu a znovu...
"dva ...a tři...jsem tě varoval, felčare"
"ty jo...to je maso...", lačně zaslintá hlas z cely odnaproti...
-------------
Je neděle po poledni a vězeňskou chodbou zeširoka kráčí rozvážně muž v nažehleném vězeňském stejnokroji. Službu konající vězni mu už z dálky ustupují a zdraví procházejícího lehkým sehnutím hlavy. Cely po obou stranách šumí šepotem.
"je to nejlepší kápo, kterýho jsme kdy měli, jak ten umí žonglovat se slovíčkama! jeho stížnost na muklovskej gábl prej měla 480 stran!! a vod tý doby si žereme jako grófové!!", nese se šeptanda za jeho zády.
"a Kájínkovi prej tehdá napsal odvolání na 1 690 stran !! soudce se tím prokousával dva tejdny a pak si hodil mašli !! vod tý doby si Kájoch jezdí po svobodě s partou mladých Junáků a je prej šťastnej...", odpovídá ji sykavě drbna z protější cely.
"Raťáku, co to píko, bude ??", polohlasem zaskřehotá mukl z pravé kobky.
"a díval ses už do krabice pod stolem v truhlářský dílně ??", odpoví s lehkým úsměvem ON.
"ty vado....to je bourák!"....vydechne v úžasu chodba.
"Ráťáku, a co ten mobil??", ptá se hltavě mukl z leva.
"a už jsi se díval v jídelně do krabice na starej chleba??"
Šššššš....vaúúúú, chodba šumí v transu...kápo se jen lišácky pousměje a lehkou úklonu završí cvrnknutím do šedivé čapky.
-----------
Před vězeňskou budovu dorazí dodávka s logem nemocnice ve Vrchlabí.
"já to nechápu, proč furt tolik krabic od vína ?? co s nima dělají??", ptá se nasupeně jeden z vykládajících vězeňských dozorců, když vleče už kolikátý komín krabic do útrob budovy.
"prej hrajou nějaký divadlo, řekl mi ten ...ten Ráád, tak asi na kulisy, né??", odpovídá mu parťák.
"tssss....primitivové...ale že jsou těžký, což??"
"no jo, kartony....jsou z kartonu...a ten je těžkej..to jo....jak čert".....
Je neděle po poledni...čas na siestu...
Tipů: 9
» 15.08.12
» komentářů: 2
» čteno: 760(12)
» posláno: 0


» 16.08.2012 - 07:24
Dost dobrý*
» 16.08.2012 - 10:24
krizekkk
zajímavé čtení

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: VOLÍM SLOVA | Následující: MEZI ZDMI

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.