Doba ledová

Něco se na nás řítí, obrovskou rychlostí, ale zatím skrytě ...
» autor: kasparoza
Miluji science fiction, neboli jak My, její milovníci říkáme „scifíčka“, a tak není s podivem, že občas vidím kolem sebe neklamné důkazy blížící se budoucnosti, které jsem někdy a někde už četl, či viděl. Někteří odpůrci hanlivě tvrdí, že sci-fi díla se hemží spekulativními technologiemi a přírodními jevy nebo dosud neznámými formami života. Děj je často zasazen do vesmíru, budoucnosti či alternativní historie. Ale ano, mají trošku pravdu a spor je jasný. Vždyť kde je ta pomyslná hranice toho, co je a co není možné? Protože mnoho od Verna, Čapka a dalších se vyplnilo.

A já včera prožil něco, co mě utvrdilo ve faktu, že realita je tvořena souhrou faktů, jež jsou právě v této tvorbě popsány. Bylo to jako ledová sprcha, když jsem v těchto mrazivých dnech uprostřed pražské Podbaby spatřil neklamný důkaz blížícího se konce celého lidstva. Vzpomněl jsem si na film „Den poté“, kde klimatolog Jack Hall, kterého hrál můj oblíbený Dennis Quaid, naznačil, že by globální oteplování mohlo spustit prudkou a katastrofální změnu zemského klimatu. Kdy odlomení ledové kry o velikosti Rhode Islandu z antarktického ledového pole spustilo prudké změny počasí. V Tokiu padaly kroupy o velikosti jablek, hurikány řádily na Havaji, v Indii napadl sníh a přes Los Angeles se přehnala série obrovských tornád.

Globální oteplování posunulo planetu na pokraj nové doby ledové, která nastala během jedné superbouře. Obyvatelstvo je evakuováno na jih, protože na severu je nepřítelem mnohem ničivější síla, než vetřelci, či predátoři - je to příroda sama. Lidstvo na severu tento boj prohrává na celé čáře. Ve Skotsku zmrznou vrtulníky během evakuačního letu a zřítí se, lidé mrznou na ulicích, stoupne hladina oceánu… A jediný, kdo se s těmito změnami umí vyrovnat, jsou zvířata. Vlci, jež utekli ze zoo v Los Angeles, vytvoří smečku a vyrazí na lítý boj do ulic a z lidí, jež je málem vyhladili, se stává kořist. Přirození dravci, kterým příroda pomohla smazat rozdíl, jež jsme získali my, slabí savci během evoluce, se stahují do měst, aby nad nimi převzali vládu.

Kolik je na tomto příběhu pravdy a nakolik je smyšlený? Teploty na teploměrech klesají do závratných hloubek a někteří naši spoluobčané mrznou, mnoho domácností je bez dřeva a uhlí, protože v našich podmínkách už takovou zimu nikdo nepamatuje.

A včera to další znamení! Uprostřed ulice Podbabská v Praze 6 – Dejvicích jsem spatřil neklamný důkaz, že se divoká a krvelačná zvěř začíná stahovat do měst - poskakoval si tam divoký králík. Ne žádný domácí pidikrálíček s krásnýma očkama, ale opravdový větry ošlehaný a ničeho se nebojící obrovský chlupatý králíkodlak! Já vím mnozí se usmějí a řeknou: „Králíček, pche…“, ale co když je to posel, předzvěst větší vlny, nebo dokonce průzkumník před hlavní vlnou, která se na nás řítí z Divoké Šárky? Co když je to poslední varování, než nás to smete a než břehy Vltavy a zříceniny domů po jejich březích budou zdobit jen popínavé rostliny a obývat divoká zvířata?

Vždyť i z vědeckofantastických děl nám plyne poučení. Prosím, neberte moje varování na lehkou váhu a sbalte vše nejnutnější, své rodiny, děti a vyražte na jih. Jen tak máme jistotu, že jako národ přežijeme a dočkáme se zase lepších a teplejších časů…
Tipů: 11
» 07.02.12
» komentářů: 15
» čteno: 1270(30)
» posláno: 0


» 07.02.2012 - 17:46
"Divoká Šárka" je tajemná obojživelná příšera netušené velikosti, která sídlí v údolní nádrži Džbán... několikrát byla spatřena nočními chodci vracejícími s z místní hospůdky domů a také několik neopatrných rybářů záhadně zmizelo ... z lovců se stali kořistí ...
» 07.02.2012 - 17:50
Popravdě - nevěřím, že by odlomená kra na delší dobu změnila klima před polárním kruhem. Nějaké to tsunami a ochlazení v řádu 1 - 2 měsíců - možná. Ale jakmile by se zastavila ... 9/10 je pod vodou a oceán by ji spolkl. Pořád jsou spousty vodní mnohotisícinásobně větším objemem, než sebevětší kra
» 07.02.2012 - 17:52
Siorak: a ty víš o čem mluvíš že? :-))) když jsi tam na rybách jsi bdělý a dáváš ostražitý pozor .....
» 07.02.2012 - 18:19
Den po té...co jsem ulovila posledního rybáře jsem toho nechala...takže čeSTné slovo..netuším co se tam děje:))
» 07.02.2012 - 18:40
Já, malý králíček divoký, vehementně a co nejostřeji protestuji proti šíření poplašné zprávy jakýmsi Kasparozou - blíže nespecifikovaným objektem mužského pohlaví! Je to šmírák a možná - kdoví - i exibionista. (Sakra - co jinýho by dělal v mrazu a večer v Divoký Šárce dobrovolně?) Jsem přítulný a hravý a zoubky mám leda na mrkvičku. :-) Lidi, neprchejte na jih, nic se vám nestane...
» 07.02.2012 - 19:27
příroda je mocná..přátelé..
takže nabádám k pokoře...a nebát se:-) jí pomoci
» 08.02.2012 - 06:19
hloubavá: Jo jo tyhle demonstrace síly my známe, chcete nám nahnat strach a budete tvrdit že to je ochrana zájmů vašich menšin, nejspíš krtků a myší, žijících na předměstí. A potom budete naše předměstí požadovat celé a nás budete chtít vyhnat a když to nepůjde dobrovolně spojíte se s dravci ve francii a anglii a rozhodnete o nás u vás (nebo v mnichově), ale My svoje předměstí nedáme, budeme se bránit, a zavřeme všechna zelí a mrkve do pevných a nerozhryzatelných krabic, aby jste se k nim VY nikdy nedostali, nechte si na nás zajít chuť na nás si totiž vylámete ty svoje zoubky....
» 08.02.2012 - 06:43
kasparoza: Nevyhrožujte nám, králíkům nevinným. Nechceme přece nic víc, než právo na životní prostor!!!
» 08.02.2012 - 06:52
to už tady jeden s knírkem vyřvával před léty a nějak pak nezbylo žádný prostřední na nás. NIC!! NEUSTOUPÍME ANI O PÍĎ!!!!
» 08.02.2012 - 08:51
Liška76: Jsi velmi nebezpečná šelma :-) kdo by to do tebe řekl :-)
» 08.02.2012 - 08:56
kasparoza: mno manžel asi:)))Vrrrrrrrrrrrrrrr:)))
» 08.02.2012 - 18:20
Prodám chladničku. Značka venku nerozmrazuje
» 09.02.2012 - 22:15
Zbožňuji přírodu
» 09.02.2012 - 22:42
Kars: I já. A tuhle zimu dvojnásob :-)). Stojím, v ruce skleničku horkého grogu a koukám, jak se všichni čerti žení, koukám jak vločky tancují v bláznivém tanci, koukám jak se mráz leskne v každé vločce a jsem tak blízko jak jen to jde, aby můj horký dech nezamlžil okno ...
» 10.02.2012 - 10:04
tak to tedy neee,nikam neprchám.. budu taky se sklenkou koukat ven..:-)

a fotil jsi???

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: POHLEDY | Následující: Epitaf
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
narozeniny
Eyrekr [12], Tamara J [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.