*Úvahy v noční službě*

Z připravované sbírky "Vzpomínky ženského lékaře"
» autor: Tomáš
„Přijďte prosím na sál¨ a zřejmě ve spěchu zavěsila, aniž by počkala co já nato. Po mých dosavadních zkušenostech právě s touto porodní asistentkou to je pro mě varovným znamením! Špatná zvěst o půlnoci. Před hodinou jsem usnul a teď abych už znovu vstával!
Ze služebního pokoje utíkám -dnes zrovna v lijáku- přes nemocniční nádvoří tam, kde skoro permanentně svítí čtyři okna: na porodní sál. Kdykoliv jsem běžel přes tento nevlídný dvůr za mrazu, větru, v dešti či ve sněhu, nikdy jsem přesně nevěděl do čeho jdu. I dnes mi hlavou křižují myšlenky na to, jak asi budu muset reagovat na danou situaci: vyčkávat nebo organizovat další odbornou pomoc? Nebo se asistentka mýlí a špatně odhadla situaci?
Poplachová reakce mi proniká z mozku až do konečků prstů. Rozechvívá smysly! OTŘÁSÁ MÝM SEBEVĚDOMÍM !
Za těmi osvětlenými okny je tajemství, které musím rozluštit.
Důraz je na slově MUSÍM !
Porod MUSÍM dovést až do konce s nejlepším možným výsledkem.
MUSÍM ! Tomu se nelze vyhnout.
Čím víc se blížím těm ozářeným oknům, tím víc si uvědomuji jak je každý můj čin ba už i myšlenka, která mu předchází, plná zodpovědnosti za někoho, koho vůbec neznám. A tato má neznámá bližní ode mne očekává jako naprostou samozřejmost, že moje rozhodnutí a počínání budou jenom správná a v její prospěch. Od toho přece závisí její další osud, zdraví, život, životní štěstí a spokojenost, ba i budoucí generace...
Konec úvah! Objalo mě teplo chodby k porodnímu sálu, moje kroky se nepříjemně hlasitě rozléhají. Z rozevřených dveří sálu zatím žádný křik, jenom světlo a teplo uniká do chodby. Přicházím pozdě a nelze už nic dělat ? Nebo už je zase všechno v pořádku a celý ten poplach byl na nic ?! Uvidíme !
Teď už vím, že to byl falešný poplach a porod obyčejný, jeden z tisíců t.zv. normálních. Pokusím se dospat zbytek noci. Kdoví, co mě ještě do rána čeká !?
Postel mi vychladla a je mi zima z rozespání. Ve dvě hodiny z rána stále ještě nespím.
Ve tři ráno: „Máme příjem, potrat, přijďte prosím k výškrabu !"
Za hodinu nato uléhám znovu. Kéž bych usnul ! Venku začíná svítat, přestalo pršet, ptáčci už začínají koncertovat
O půl šesté zařinčí telefon: „Příjem na porodnici!" Letní liják je znovu v plné síle. Běžím přes dvůr tam, kde ještě stále září ta čtyři okna a kde je tolik tepla. Je tam někdo trpící, mně úplně cizí, ale očekává ode mne pomoc. A má ku mně -neznámému- důvěru...
Proč tomu tak je? Utíkám a můj mozek teď nechce filosofovat. Našeptává mi však: - tu důvěru nesmíš zklamat- !
Tipů: 24
» 05.01.12
» komentářů: 12
» čteno: 970(29)
» posláno: 0


» 05.01.2012 - 08:13
Kéž by opravdu každý lékař byl tak svědomitý a citlivý tak jak píšeš:)..
» 05.01.2012 - 09:14
...takovou svědomitost, by měl cítit ve své práci každý...
» 05.01.2012 - 17:15
je krásné číst , že lékař ještě není v duchu všednosti povolání ... my v těch bílých pláštích pro ně nejsme cizí, ale nadějí..
» 05.01.2012 - 18:41
..bohužel nejsou všichni takto..lidští..
..naopak..
..a dokáží se tvrdě zapsat do 13-tých komnat..
» 05.01.2012 - 19:33
To není jen povolání, ale důležité poslání!
» 06.01.2012 - 10:31
Ano, je to super, jako úvaha beru...křížená s reportáží. :o)
» 06.01.2012 - 15:46
Napsáno poutavě s dramatickým nábojem.
Podle mého názoru, kdyby poslední odstaveček nebyl, závěr by vyzněl lépe.
» 07.01.2012 - 16:03
Není to samostatná úvaha, ale kombinace více stylů, a je to opravdu poutavě napsáno.
» 07.01.2012 - 18:58
Určitě jsi dobrý člověk a zodpovědný lékař.Ale věř mi,že jsem se jako pacientka setkala s lékaři,kteří měli ke slušnému chování hodně daleko.Píšeš poutavě,volíš téma,které snad každého zajímá.
» 19.01.2012 - 08:49
Když s námi naši bolest někdo soucítí,je nám líp. A když je to lékař, tak jsme v sebe jistější. Dík za takový lidi**
» 28.01.2012 - 17:56
Já myslel, že to bude nějaká historka a ty tady, že jsi běžel 3 x na sál v dešti. Podívám se na další.
» 05.02.2012 - 07:31
mám chut jen poděkovat a ST

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.