Sprostá slova neexistují!

Vkládám dílo (přibudou díla) ze starého literu. Bude to asi takový výběr toho "normálnějšího" :)
» autorka: Rezkaaa
Existují sprostá slova...??
Podle nějakých odborných knih, slovníků, ale nejen podle nich, dokonce i podle dospělých a rodičů sprostá slova existují, a my jsme za jejich občasné používání trestáni. Jenomže nemusíme být.
Když to vezmeme od úplného počátku lidstva, lidé-pralidé nepoužívali řeč. Řeč se ale po čase postupně vyvíjela dál a dál, až do dnešní podoby.
Abych přesně vysvětlila, co mám na mysli, použiji k příkladu Národní obrození. V češtině byl nedostatek slov, měli jsme německá slova a museli jsme si je vytvářet. A teď konečně k věci. Lidé si sami určili, které slovo bude "vznešené" a které hanlivé. Když vymýšleli nová slova, někdo třeba vymyslel nějaký jiný název a oni ho zavrhli. A protože byl používanější ten druhý, tak zamítnutý název se stal neslušným.
Můžeme se jen dohadovat proč např. slovo kniha není slovem, u kterého bychom se měli červenat, nebo slovo šuplík. Proč fotoaparátu neříkáme květina a klávesnici stůl.
Já si myslím, že na tyto otázky už odpovědi nenajdeme. Takže když někoho pošlete do pr..., tak je to to samé, jako by jste ho poslali do klavíru...

®ezkaaa
Tipů: 4
» 01.01.12
» komentářů: 3
» čteno: 1056(22)
» posláno: 0


» 01.01.2012 - 21:51
U poslední věty jsem se skutečně od srdce zasmála. :D
» 02.01.2012 - 14:20
náhodou na stůl se dá taky psát...
» 03.01.2012 - 18:51
enigman: :D :d Teď mi to došlo :D ale máš pravdu :)
Princezna Smutněnka: Děkuji za komentář :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.