Státní dluh a senioři

Určeno mladým, co ještě nemají děti, starší to převážně vědí
» autor: Siorak
» archiv Úvahy / Ostatní
„Doba vymknutá z kloubů šílí“, pravil klasik. O seniorech a veřejných rozpočtech se toho namluví dnes více, než dost. Nejoblíbenější tvrzení politiků je, že senioři žijí na úkor budoucích generací. Jde o dost hloupou zkratku a já bych tady rád uvedl pár argumentů proč.

Pan Kalousek nechal nedávno rozeslat občanům fiktivní složenku na 121 000 Kč, aby nám dal na vědomí, kolik každý z nás dlužíme prostřednictvím státního rozpočtu, pro který sám několikrát zvedl ruku.

Jiří Mádl a Martha Issová nám ve svém klipu vysvětlují, že za všechno mohou senioři. Nu dobrá, pak mám několik otázek.

1. Víte kolik stojí, než se vychová jedno dítě? Pokud pominu kolik je kolem toho práce a o jaké příležitosti k výdělku musí nejméně jeden z rodičů odmítnout a budu počítat s mrzkými 5000 Kč měsíčně, docházím do 20 let k sumě 1 200 000 Kč, u dvou dětí to bude dvojnásobek. U někoho možná o něco míň, ale u někoho zase i podstatně víc. Jsou si tohoto mladí kritici seniorů vědomi? Co je proti tomu 121 000 Kč? A kolik dětí se chystáte vychovat vy? Vaši předkové měli méně prostředků a přesto v průměru zanechávali po sobě aspoň dvě děti. Zvládnete to také? Nebo vám na důchody budou přispívat děti jiných?
2. Kolik asi z částky 121 000 Kč, kterou hypoteticky každý z nás dluží „projedli“ důchodci? Z čeho se asi platí mateřská, podpory v nezaměstnanosti, studium na VŠ i nižších stupních? Mimochodem – studentů je několikanásobně víc, než za komunistů. Něco to stojí i onen státní rozpočet i jejich rodiče.
3. A kolik asi, přepočítáno do dnešních peněz za svůj život do rozpočtu senioři přispěli? Pokud vezmu průměrný hrubý plat 20 000 Kč, který při proběhlé inflaci odpovídá někdejším řekněme 3000 Kčs, jsou z něj dnešní odvody na daně asi 20%, tj 5000 Kč měsíčně. Za 40 let to máme 2 400 000 Kč. To zde nemluvím o sociálním a zdravotním pojištění, to je mimo. A nemluvím zde o nepřímých daních, tj. z benzínu, cigaret, alkoholu a především DPH. To bychom se pravděpodobně dostali k 5 000 000 Kč. Co je proti tomu 121 000 Kč? A to, znovu přípomínám, není zdaleka práce seniorů, že ty peníze v pokladně chybí.
4. Kolik do rozpočtu přispěli studenti? A připravují se opravdu všichni tak odpovědně, aby uspěli ve světové konkurenci tím, že poskytnou vysoce kvalifikovanou a ceněnou práci, kterou si budou i v zahraničí kupovat? nebo rozšíří jen řady dealerů čehokoliv? Nebo rovnou nezaměstnaných?
5. Kolik asi při současných trendech vychovají dětí, aby dostali sami důchody? Problém s důchodovým systémem není teď a kvůli seniorům, ten bude v budoucnu, protože vy nechcete mít děti. Je to váš problém.
6. Velká část, myslím že citelná většina seniorů po sobě zanechá mnohem více, než blbých 121 000. Čeští senioři nemají spády podobné těm americkým, aby prodali domek, koupili karavan a zbylé peníze utratili na cestách. Zůstanou po nich byty, co mají v osobním vlastnictví a rodinné domky se zahradami. Komu asi připadnou a co myslíte, mají hodnotu vyšší, než 121 000 Kč?
7. A kde je to zadlužování mladších generací? Fajn, zkraťte jim důchody. Oni to všechno prodají, přestěhují se do menšího a vám nezůstane nic. Oberete jen sami sebe. Zpoplatněte zdravotnictví, a budou nuceni udělat totéž. Myslící mladý člověk by si měl toto uvědomit, než půjde k volbám. Senioři vás pak nezadluží ani o těch pár tisíc, které z těch 121 000 Kč připadají na ně. Ale také vám neodkáží ony statisíce nebo milióny, které mají a počítají s nimi pro vás. Kdo na tom prodělá si odpovězte sami.

Takže – přemluv bábu a dědka, ale nevyčítej jim, že budou muset prodat svůj domek či byt a nic ti z toho nedají. Budou to totiž potřebovat k přežití.
» 20.05.2010
» komentářů: 34

» 20.05.2010 - 14:48
drsnosrstej kokršpaněl:
spojovat důchodce se státním dluhem může napadnout jen ...
problém je jinde:
1) dělají se práce, které stát nepotřebuje a poskytují služby na úrovni, kterou si zatím nemůžeme dovolit (ale nechcem o tom slyšet)...
2) a pak jsou tu aušus služby a výrobky, které neumíme odmítat – kupují se ve velkém, prodělává se na jejich používání – chyba nás všech, podvody a peníze „bokem“...
3) a taky nadnárodní korporace, které mají často v nabídkách přednost před místním podnikatelem a luxují peníze do zahraničí (ok, platí tu daně a platy lidem, zaměstnávají, ale kdyby tu nekončily v plusu, něco (dost) si neodnášely, tak to nedělají... jsou potřeba jen jako doplňující zaměstnavatelé, NE jako hlavní... (ani stát nesmí být většinovej zaměstnavatel) ...a když je země z hodně procent finančně v zahraničních rukách, tak se může jakákoli vláda přetrhnout snahou a ekonomiku ovlivní minimálně – ta důležitá část peněz, to „+/-“ se nedostane státu do rukou... a i bohužel českým zaměstnavatelům příliš málo z nich) – chybí podpora pro malý a střední podnikání (mohly by jí zajistit třeba banky, ale ty už jsou taky ve vlastnictví cizinců... ta slavná privatizace to tu celý ...)
» 20.05.2010 - 15:36
...klip Mádla a Issové považuju osobně za nejnechutnější věc, kterou jsem kdy viděla ...tam, kde tohle přesvědčení v mladých vzniklo, nenaděláš podle mě nic s logickými argumenty, je tam zanedbáno mnoho a mnoho už kdesi dávno a to asi hlavně při výchově...aneb jací rodičové, takoví potomci...a předvolební nechutný boj to jenom přiživuje ...ale jasně že máš pravdu a věřím, že většina mladých tohle nějak vůbec neřeší, považuje to jenom za další nechutnost volebního boje, aniž by si to takhle rozebírala...je pro ně samozřejmé, že event. jednou se postarají o rodiče, protože je vychovali atd. atd. atd...
» 20.05.2010 - 19:24
pamp_elka:
... Sioraku jdu nadat synom, že nešukaj a pokud ano, tak neuvědoměle opatrně.
UUUUfff..........:o) Já se vrátím, a se mnou přijde zákon– nebo aspoň nějaké proticitace...
» 20.05.2010 - 19:44
Siorak:
Chceš už být tou babkou, Pampi? Ten můj se taky k ničemu nemá ... nakonec i tohle budeme muset zvládnout za ně ...
» 21.05.2010 - 00:24
Bíša:
Toto se dá podepsat, i koment voděnky a co napsal drsnosrstej kokršpaněl. Žádám pro sebe eutanázii,
abych mladým typu Mádla a Issové nevadil. Zemi pomohl zadlužit Kalousek, viz jeho tunely na postu náměstka na
MNO. Je to také následek situace, jehož příčinou je světová hypoteční a globální finanční krize...
» 21.05.2010 - 10:23
pamp_elka:
říkala jsem, že se vrátím
a s proticitací http://zpravy.idnes.cz/kemel.asp?f=MBB32b343_kem.htm
/idnes.cz, vtip KEMEL – Pondělí, 26. dubna 2010/— tento vtip se u nás doma líbil multigeneračně;
ve skutečnosti je nesmírně rafinovanej a není co dodat..... Já bych za sebe ještě řekla, že mít děti je základní lidská potřeba; pánové, kteří to viděli jinak, měli zakoupit v naší éře již dostupné gumové zboží a i my dámy jsme měly své možnosti, byť i problematičtější. Měli jsme děti, protože jsme chtěli. Bylo to někdy těžký, ale taky fajn — a co je kuwa v životě jiný????? — náš svět měl svý problémy a svý tlaky, svět, ve kterém žijou naše děti má svoje; my prdlajz víme, jaký to je být dnes mladej, oni se jednoho dne dozvědí, jaký to je, bejt starej /ne jaký to je bejt DNES starej, ale POTOM.../—- a tož to je ta spravedlnost, že si to zažije člověk obě, ty fáze– na to, jaká je doba, má dílem vliv a dílem je součástí světa, jenž jej přesahuje- jak naloží se světem, do nějž se dostal, jest další věc.
) ale jaksi — mám dojem, že přes tento způsob účtování cesta nevede. howgh.
» 21.05.2010 - 11:31
...hele a to mí mladí se rozmnožujou ))...už jsem trojnásobná ))...teda bába, že...fuj !!!
» 21.05.2010 - 11:46
Siorak:
No, Pampi, já ti tvé názory neberu a s mnohým dokonce souhlasím. Vtip je dobrý, i když rafinovanost jsem v něm nepostřehl. Že mít děti je lidská potřeba, o tom se nehádám, ostatně já mám dvě a nikdy jsem nelitoval – a co z toho plyne? Že to nic nestojí? Tak proč jich tedy dnes mladí mají méně a méně? Můžou za to chlapi? A včil mudruj ... Že mají dnes mladí jiné problémy, než my – souhlasím. Ale že prdlajs víme – jak kdo. Já se o problémy svých dětí zajímám. Ano, co jsou senioři dnes, my budeme zítra a naše děti pozítří .. jde to dost rychle .. Co se týče účtování, žádný prarodič nebo rodič nic dětem neúčtuje. Tato úvaha je odpovědí na zhovadilost, kdy část mladé generace pod ideovým vedením části politické scény účtuje něco seniorům. Tož když účtovat, tak pořádně. Nic víc, nic míň.
» 21.05.2010 - 12:13
pamp_elka:
:O) voděnko dyť máš taky 14 let náskok.... ) sioraku VĚDĚT ještě neznamená žít to a že můžeš něco odžít za někoho...
» 21.05.2010 - 12:38
hm, doufám, že své děti vychovávám dobře... nezastírám jim pravdu o sexu a erotice, o početí, o náboženství, o 2.světové válce, ani o socialismu, snažím se jim vysvětlit, že každý vidí skutečnost trochu jinak, že ne všichni komunisti byli svině, jak namlouvají jejich spolužáci (vždyť oba jejich dědečci byli komunisté a nikdy neudělali nikomu nic, za co by se měli stydět, taky pravda mají oba holou p..., a pak, co může vědět o tom, co bylo jejich spolužák z třetí třídy??)a taky že fašisti opravdu zabíjeli tisíce nevinných lidí a že každý má právo na svůj názor, a má právo ho říct a tohle jeho právo musíme hájit, i když s jeho názorem třeba nesouhlasíme. Snažím se jim vštípit základní etické zásady, vědomí o tom, že jakýkoli fanatismus je špatný, že extrémy jsou špatné. Chci, aby si mé dcery uměly udělat na věc vlastní názor, na základě zjištěných fakt, internet beru jako jednu z možností jejich informačních kanálů, s dodatkem, nevěř všemu, co na internetu, v novinách, časopisech nebo i knihách čteš, snaž se nasbírat co nejvíc informací a pak si teprve dělej úsudek. Snad s touto výchovou mé děti pochopí, že starý člověk, který celý život pracoval, má nárok na klidné stáří, že není jeho chyba, že je starý a už pracovat nemůže a už vůbec není jeho chybou, že část jeho mzdy, kterou poctivě celý život odváděl do státního rozpočtu na svůj důchod, někdo zpronevěřil...
I z tohoto důvodu jsme doma vedli debatu o volbách a jestli s manželem půjdeme volit. Natálka mě docela překvapila, když prohlásila, že stejně všichni jenom slibují... ano už v necelých 11 letech si udělala sama názor a myslím, že ne úplně hloupý...
Bavili jsme se o tom, jak a kde by se dalo ve státním rozpočtu ušetřit a všichni jsme ocenili přístup britských politiků, kteří si po svém zvolení snížili platy, protože je krize. Chtěla bych, aby se i u nás našli takoví slušní politici, kteří by učinili stejný krok ke zlepšení naší ekonomické situace, ale asi se toho nedočkám, i tak půjdu volit, protože dle mého názoru, kdo nevolí, nemá právo nadávat na situaci.
Ano, chtěla bych, aby mé dcery byly slušné a inteligentní, abych se za ně nemusela stydět a taky bych chtěla, aby se v budoucnu měly dobře, i proto půjdu volit, jen pořád ještě nevím koho a čas už se mi krátí.
» 21.05.2010 - 13:00
drsnosrstej kokršpaněl:
omlouvám se, že se vracím... ale rád bych imaginárně klikl katpok za tenhle koment dvojitýho tipa
» 21.05.2010 - 13:02
Siorak:
Katko, tvé děti mají milující, moudrou a jak jsem se přesvědčil v Počátkách i vzdělanou mámu. Mají kliku, protože ač to nebude jednoduché, tobě se to podaří.
» 21.05.2010 - 13:22
Doki:
a to je právě ten problém, nechápete že já nepotřebuju své rodiče aby mi odkázali dům, zahradu nebo ojetou škodovku, jedinné co od svých rodičů chci, aby můj život nezatížili nesmyslnými dluhy, pokud se zadluží proto, abych vystudoval VŠ není to nesmyslný dluh, pokud se zadluží abychom jeli v létě do egypta nebo abych k vánocům dostal ultramoderní notebook je to hloupost... a stejné je to zde s vládou levice a socialistů v čele s ČSSD, jejich rekordní schodky nebyly použity do vědy, výzkumu, vzdělání, zlepšení infrastruktury, motivace schopných lidí... ale na rozšíření sociálních dávek a uplácení jednodušší vrstvy obyvatelstva, a že se jim to daří je vidět na volebních výsledcích, já rozumím klipu Marty Issové a Jirky Mádla, nepohoršuje mě, ani nemám potřebu křičet cosi o jejich zanedbané výchově jako pan Paroubek a jeden zdejší diskutér, Babičku navštívím a její hlas se ovlivnit pokusím, i kdyby nic, minimálně jí návštěvou udělám radost... také se velmi těším na odtajnění voleb nanečisto... že by všichni rodiče středoškolské mládeže zanedbali vývchovu... ?
» 21.05.2010 - 13:33
pamp_elka:
...ten klip opravdu měl jednu výhodu: začalo se o věcech mluvit. taktéž se ukázalo, co je na světě hodných dětí.
» 21.05.2010 - 13:38
Siorak:
Doki, jistě většina seniorů je pro, aby se peníze vynakládaly účelně, já samozřejmě také. Na co ty dluhy skutečně šly by se dalo dlouze debatovat.
Proč by se rodiče měli zadlužovat, abys vystudoval vysokou? VŠ student je dospělý člověk. Pokud je příznivcem školného na VŠ (je to jeho právo), měl by se pochopitelně zadlužit sám, ne? Alespoň V USA, jak jsem zjistil školné platí studentům jen 20% nejbohatších rodičů ...
» 21.05.2010 - 16:42
modrá...:
....určeno mladým,tak jsem to teda přečetla,ale zdá se,že ještě tomu nerozumí...A já se v politice vlastně taky nevyznám!Je mi z ní tak trochu blivno...:-(
» 21.05.2010 - 17:54
...Doki, co mě na tom klipu tak pohoršuje ?...to, že ze se seniorů a starých lidí tak hulvátským způsobem dělá úplné blbce...a darmožrouty...souhlas se Siorakem ohledně radikálních názorů a finacování např. vysoké školy, ona ta mládež by jaksi chtěla někdy všechno dohromady, jenomže to, jak nám historie praví, jaksi nejde...a každý si má za svou pravdou stát a podle ní se i chovat ...jinak Katpok to řekla a dělá moc dobře, leč ani to nezaručuje, že se jí všechno povede ...si to zase rozproudil Sioraku, bych do sebe ani neřekla, že se tak zapojím...
» 21.05.2010 - 18:01
...a kdo mi bude připomínat můj věk, ten ...:)))...no, řeknu pravdu, nejsem na věk háklivá, mířím pomalu a jistě do kategorie těch, jak se jim jenom říká ? ))
» 21.05.2010 - 21:27
Aťan:
Souhlas se Siorakem, kokršpanělem a Katpok. Jen čistě za sebe mírním odsudek Mádla a Issové, páč to je ryzí recese dneška, která shodou okolností (volby atd.) vzbudila nezaslouženou pozornost. Podobných „humorů“ jsou na internetu tuny, tak si držme klobouky, jedeme s kopce... anebo čtěme a poslouchejme co nás baví, toho je také dost.
» 21.05.2010 - 22:41
pamp_elka:
...Já si nemohu pomoct, Siorak, jak ho čtu jinde, mně připadá jako poměrně fajn člověk, ale jak vytáhne to účtování, ironii a *Ale také vám neodkáží ony statisíce nebo milióny, které mají a počítají s nimi pro vás* —- kdybych od něj četla jen toto, musela bych si myslet, že je děsnej vůl. Mádl je vynikající herec, dokázal zahrát neuvěřitelným způsobem vše od frajera přes introverta po gaunera. V klipu mně přišlo podrazácký hlavně to *pokud nebudou volit, jak si přejete, do smrti vás neuvidí* – a to na několik způsobů; no ale co. ) falešný zuby a jsem vydejchala, ) v tomto je svět spravedlivě-nespravedlivý ke všem, a selektivní paměť máme všici – NAŠTĚSTÍ -
a zda lze peníze jen tak tisknout a jak se mají rozdělovat a do čeho dát – no, to je opravdu předvolební téma, to je v pořádku
» 21.05.2010 - 23:38
Siorak:
Omlouvám se, že jsem tě tak naštval a donutil k tak iracionální reakci, Pampi. Neměl jsem to v úmyslu.
Možná, že ani Mádl s Issovou neměli v úmyslu nikoho naštvat, mají ještě věk na to, že se jim dá kdejaká blbost odpustit, usmát se nad tím a mávnout rukou. To Aťan napsal dobře, oni jsou skutečně spíše jacísi užiteční idioti, než ideoví vůdci té štvanice na seniory. Sami to budou mít možnost za pár desítek let vyhodnotit.
Ano, to se mi bohužel stává, že lidi nesnášejí čísla, která se nedají jen tak okecat. A já zase nesnáším lidi, co radši okecávání, než čísla.
Jak jsem už řekl, použil jsem účtování proto, že se tu někdo snaží vystavovat účet seniorům. A je přitom tak drzý nebo hloupý, že z černého udělá bílé a naopak.
Pokud něco z toho, co jsem napsal, je lež, řekni co. Rád uznám chybu, když mě o ní přesvědčíš.
No ale pokud mě máš za vola, nemusíš se mnou ztrácet čas.
» 21.05.2010 - 23:50
pamp_elka:
víš co, o tom to právě podle mne je – láska a úcta se nedají účtovat... ty buď jsou, anebo ne /samozřejmě to může mít různý peripetie a konflikty, který se nějak vyřešej/. Podle mne láska, která vystavuje účet, popřela sama sebe. Já si také nejsem jistá, zda se mladí lidé snaží sdělit seniorům, že je nemají rádi nebo že si jich neváží nebo že nechápou, že stáří je těžké. Ale i kdyby ano – prachy to nespravěj.
» 21.05.2010 - 23:52
pamp_elka:
a nechápu, proč by ses měl – byť ironicky – omlouvat, žes mne naštval — ) vlezla jsem do kontroverzní diskuze, chovám se v ní jako nežehlič – ) mohla jsem jít k příspěvku Všeci se milujem a láska je bezva a napsat tam ANO ANO a k tomu – ) nějaké to srdíčko a pár smajlíků, jak říkal zlej králíček v jistém filmu
» 22.05.2010 - 00:25
Siorak:
Asi si nerozumíme. Já snad někde napsal, že láska nebo úcta se dají účtovat? Pokud ano, kde?
Myslím, že jsem se tam vyjádřil o těch statisících jen proto, aby bylo jasné, že I TAKTO (A NE JEN TAKTO!) na nás, své děti a vnuky starší lidé myslí. Chtějí nám něco zanechat a to naprosto nezištně. Co by asi po smrti mohli mít z toho, co tu nechali svým dětem?
Chtěl jsem tím jen ukázat, že nejen, že není pravda, že senioři zadlužují své děti a vnuky. On je totiž pravdou pravý opak.
Že by si snad za peníze kupovali jejich lásku? No to jsou smutné případy, když se za babičkou jezdí do domova důchodců pro prachy ... taky se dějí.
» 22.05.2010 - 10:24
Aťan:
Sio, Mádla a Issovou nepovažuju za užitečný idioty, tam jsme si trochu nerozuměli. Mají svůj humor, kterému (troufám si tvrdit) rozumím, ale není to zase až tak šálek mé kávy. Za hlupáky je rozhodně nepovažuju, přestože se tak tváří. Dokonce Issovou bulvár rozebíral, že klip natočila rozcuchaná, což už je fakt úplně mimo mísu.
U pampalky jsem si párkrát všiml, že odlišný názor, ironie, nadsázka či sarkasmus jí nedělají moc dobře, přestože je velice sečtělá. Omlouvám se za odlišný názor.
» 22.05.2010 - 11:06
Siorak:
OK Aťane, já také to nemyslel tak, že jsou hloupí. „užitečný idiot“ je terminus technicus pro člověka, co poslouží cizím zájmům a pak na to sám doplatí. Někteří je také mají za bílé koně.
Ale třeba tento názor budou zastávat doživotně, chudoba je neohrozí a sami důchod nebudou potřebovat a solidarita je nezajímá, nevím.
Co se týče toho humoru – kdyby si to pouštěli někde mezi svými a neudělali z toho předvolební klip ... no, legrace se dá udělat z čehokoli, jde o to, nakolik je vkusná. Ta americká předloha, ze které to obšvihli je docela OK.
» 22.05.2010 - 13:01
omlouvám se, že se vracím, ale děkuji Františkovi...
» 22.05.2010 - 14:15
pamp_elka:
jen pro zajímavost- aťane Tobě dělají sarkasmus a ironie dobře?
» 23.05.2010 - 16:09
Aťan:
Pamp_elko, podívejme se, co na sarkasmus a ironii říká např. Wikipedie: Sarkasmus (řec. doslova „řezání do masa“) označuje kousavou, zraňující řeč, obvykle vyjadřující i jisté pohrdání. Na rozdíl od ironie, která se dovolává porozumění, chce být pochopena, sarkasmus spíše komunikaci přerušuje a odmítá. K sarkasmu patří kus cynismu, zmírněného jen tím, že se k někomu obrací a vyslovuje. Podobně jako ironické, může se i sarkastické použití nějakého slova vyznačit uvozovkami. Řeč může být sarkastická jen v určité situaci a souvislosti. Tak člověk, který právě upustil klíče do kanálu, může sarkasticky poznamenat: „Dobrý!“ Z toho mně logicky vyplývá, že dokonce i „zlý“ sarkasmus nemusí nutně zraňovat, ale pouze je to víceméně pokus o humor. Zdařilý humor mi nevadí a nezdařilý humor mě většinou nechává chladným, neřeším ho. Dobře mně dělá třeba smažený sýr. Copak nám říká Wikipedie na smažený sýr:
Smažený sýr (tzv. smažák) je české jídlo, které se připravuje smažením obaleného sýru typu eidam nebo ementál. Smaží se i obalovaný camembert či hermelín (pak je ale označován v jídelníčcích jako smažený hermelín) nebo i jiné druhy sýrů, například niva či olomoucké tvarůžky. Typické je pro české hostince a rychlá občerstvení, je snadný a rychlý na přípravu, je podáván s přílohou a dobře zasytí. Vzhledem k tomu, že se jedná o smažené jídlo, jehož příloha navíc často bývá taktéž smažená, je považováno za nepříliš zdravé.
V pohostinských zařízeních se jedná o časté (a někdy jediné) jídlo pro vegetariány (spolu se smaženým obalovaným květákem, či žampiony, případně jinou zeleninou), které je levné (nachází se v nízké cenové hladině). Smažený sýr se připravuje smažením na pánvi nebo ve fritovacím hrnci, před kterým je plátek sýra obalen podobně jako řízek v trojobalu (hladká mouka, vidličkou mírně našlehané vejce a strouhanka v tomto pořadí). Vzhledem k tomu, že sýr během smažení měkne a roztéká se, je doporučováno obalovací proces opakovat dvakrát nebo i třikrát, což zlepší pevnost obalu a zabrání vytečení sýra do fritovací nádoby či na pánev. Smažený sýr by se měl servírovat rychle po smažení, jelikož při ochlazení ztrácí své ceněné vlastnosti a chuť. Podává se obvykle s hranolky, americkými bramborami nebo vařenými bramborami, volitelně pak s tzv. zeleninovou oblohou, tatarskou omáčkou nebo majonézou. V rychlých občerstveních pak mimoto také vložený do housky se zeleninou a tatarskou omáčkou nebo majonézou. V současné době se vyrábějí náhražky sýrů, ve kterých je kravský tuk zaměňován za tuk rostlinný. Tyto výrobky nesmějí být označeny jako sýr. Pokud je na obalu uveden název výrobku „smažák“ a není uvedeno, že se jedná o sýr, pak jde o náhražku s rostlinným tukem.
» 23.05.2010 - 19:44
pamp_elka:
uhnuls, aťane — ) a to velice zdařilým manévrem...:o) asi nijak překvapující u člověka, který produkuje tolik povídek o cvokaři a pacientovi... ...Jsem myslela, že Siorak tak sarkasticky /a že podle mne dost drsně! a už podruhý!/ vylít proto, že měl pocit, že se namísto objektem vděku stal /potenciálně, jakožto budoucí senior/ objektem sarkasmu spratkoidů...
» 23.05.2010 - 23:04
Siorak:
Pampi, každý zkušený rodič, a to si už dovolím říci, že jsem ví, že děti budou mít co dělat samy se sebou, tudíž potřebovat ještě dlouho spíše pomoc, než aby ji mohly poskytovat. Budou mít navíc dost problémů již se svými dětmi.
Takže nevím, o jakém očekávání vděčnosti mluvíš. Mně bude úplně stačit když se s nimi víceméně shodnu, což také není až tak samozřejmé a zatím se mi to daří.
Pokud mě něco vytočilo, tak je to způsob, jakým dnes s mladými lidmi manipulují média, protože myšlenka, že je senioři zadlužují tím, že volí levici není z jejich hlavy. Jednak není vůbec pravdivá, je spousta seniorů, co volí pravici, a navíc ta teze o zadlužování seniory je nesmysl.
No a potenciální senior je asi každý ne? Někdo jen dříve, někdo později, já mám ještě dost času uvažovat o důchodu.
» 28.05.2010 - 04:34
Kokeska:
sioraku,
Ty mas jaksi ve zvyku vsechno vycislit, protoze jak jsi se jednou vyjadril, pouze na zaklade cisel muzes ledacos srovnavat. Ledacos snad ano, ale rozhodne ne vsechno, jak tady spravne podotkla pamp_elka. Laska, ucta, kvalita zivota, spokojenost, stesti, pratele, ocekavani veci pristich – tohle vsechno a jeste mnoho vic, to se skutecne vycislit neda a pritom je to snad to nejdulezitejsi, co clovek muze mit.
panp_elko,
pises, ze si „nejsi jistá, zda se mladí lidé snaží sdělit seniorům, že je nemají rádi nebo že si jich neváží nebo že nechápou, že stáří je těžké.“ To je velice dobry usudek, ktery se dotyka podstaty veci. Vypada to totiz, ze az na urcite vyjimky si mladi starousu nevazi (starousi zaclaneji, prekazeji, kecaji nesmysly) a v lepsim pripade z nich maji srandu (starouci neznaji iPod, nechteji textovat, nechodi na FaceBook). Jestli je maji nekde v hloubi duse prece jenom radi, to je otazka, ale pocitam, ze by se pred kamarady k necemu takovemu rozhodne nepriznali.
Ja sama jsem se coby mlada holka chovala stejne. Z babicky jsem si delala srandu, protoze nosila legracni klobouk, na nejake moderni obleceni zvysoka kaslala a prakticky zila jenom ve vzpominkach. Jako dite jsem ty jeji vzpominky z mladi poslouchala velice rada, jako dospivajici holce mne uz zatracene lezly na nervy. Proc? Protoze jsem nechapala, ze stari je tezke. Dlouholete kamaradky mizeji, clovek uz nema pred sebou zadny cil, se zbyvajicimi prateli se uz clovek potka vetsinou jenom na pohrbech, zivotni elan uz jaksi vymizel. To pusobi znacne depresivne, ovsem mladi „maji na tohle vsechno jeste dost casu“, takze je to ani nenapadne.
Mladi je v podstate sobecke, ale ruku na srdce, my drive narozeni, stari muze byt sobecke take.
» 28.05.2010 - 07:39
Siorak:
Laska, ucta, kvalita zivota, spokojenost, stesti, pratele, ocekavani veci pristich – tohle vsechno a jeste mnoho vic, to se skutecne vycislit neda a pritom je to snad to nejdulezitejsi, co clovek muze mit. Tohle je mi jasné. Ale úvaha není o „Laska, ucta, kvalita zivota, spokojenost, stesti, pratele“ nýbrž o státním dluhu. A ten se snad vyčíslit dá?
» 01.06.2010 - 14:35
PatriceB:
sexy úvaha
Předchozí: Partnerství | Následující: Mrtví se nemohou hájit

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku