Plavba

právě jsem se vrátil z exercicií na moři, týden plavby, duchovního programu, nahlížení do sebe, ticha ... a o tom to je, ... ty verše mě napadly za stmívání při kotvení v zátoce ostrova Cres , kdy se nebe slilo s mořem
» autor: René Vulkán
Z pohybu …
naráz nepohnutí
Sem svět nedosáhne
nepřinutí

Vztažené ruce
ke spojení
těch dvou nekonečen
kde se moře s nebem steče
k smytí viny

Bože Trojjediný
Tipů: 13
» 13.09.20
» komentářů: 9
» čteno: 459(15)
» posláno: 0


» 13.09.2020 - 19:47
Paulmatthiole
2
Popravdě, René, myslím si, že jsem - víceméně - s to komentovat různá díla, ale na ta z oblasti víry si nějak netroufám. Tak snad jen jednu příhodu...

Můj mistr karate byl buddhista – během svého pobytu v Řecku, u výročí jeho smrti, jsem zapaloval svíčku v pravoslavném kostele… já, ateista. Přišlo mi to tak nějak... vhodné, protože prostě nebylo jiné místo, které by mi přišlo natolik důstojné k takové vzpomínce. Ptali se mě tam tehdy, za koho ta svíčka je – když jsem to řekl, dostalo se mi odpovědi, která mi dodnes zní v hlavě: „kéž by bylo víc takových žáků, kteří si vzpomenou na své učitele“.

Přišlo mi to takové... zvláštní. Ateista v pravoslavném chrámu vzpomene na buddhistu... kdoví, možná to je ta cesta. Nerad bych rušil, nechám toho.
» 13.09.2020 - 20:37
Paulmatthiole: pěkné vyrušení
PS
také jsem byl cca 9 let ateistou, řek bych docela programovým
» 13.09.2020 - 20:44
Paulmatthiole
Těší mě, že to bylo pěkné vyrušení :-)

Jsem smířený s tím, kdo jsem, René.
» 13.09.2020 - 21:27
rád jsem četl a oslovil mne i Paulův koment
podpis: další ateista

PS: neumím to popsat, ale ve výsledku myslím, že všechny víry i nevíra mohou být v podstatě jen cesty k témuž (a ten cíl je způsob chování a smíření se s čímsi). A po všech se dá jít dobře i úplně špatně. Ale nevím... tímhle směrem lze hloubat dlouho, a mám za lepší nehloubat a prostě jít (nahloubal jsem se dost, když mi bylo patnáct). To všechno jsi leč v básni nepředával - předával's krásnej zážitek. A to je fajn.
» 13.09.2020 - 21:43
Hazentla
Já si osobně troufám komentovat cokoli (ostatně mám na VŠ za sebou semestr předmětu Literární kritika, kdo z vás to má?)...
Tahle báseň...já to s dovolením nevezmu z pohledu víry, ale z pohledu takové až jako přírodní poezie, protože podle mne naprosto přesně zachycuje ten dojem, co má člověk, ať už věří na co chce, když zapadá slunce nad mořem.
» 13.09.2020 - 22:15
René Vulkán: Je to fajn, to spojení. Nebe s mořem. Člověka s Bohem. Je to o prostředí, náladě a zamyšlení nad věcí.
Já jsem (asi) ateista. Ale když jsem chodíval služebně do kostelů, vždy jsem odcházel s čelem mokrým od svěcené vody. To prostředí mi říkalo, abych se pokřižoval. Jinak vysvětlit to neumím.
Máš ST
» 13.09.2020 - 22:22
Verše krásné, ale sám za sebe si myslím, že i kdyby se nebe s peklem steklo, k smytí viny to nestačí...
» 13.09.2020 - 23:20
Věřím,že bůh je láska už pro to ,že mezi lidmi co věří mám ty nejlepší a nejspolehlivější kamarády
» 14.09.2020 - 08:59
M.A.Rek: ano nestačí, k smytí vlastních vin je třeba usilovného drhnutí a změny

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Ztemnělá slunce - H | Následující: chtěl být

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.