k lepším zítřkům...

s Ujetou Sobotou...
» autor: enigman
Byl mrazivý lednový večer…
v depozitáři druhého podlaží pod zemí však probíhal celkem horlivý hovor
mezi dvěma vědci ohledně staroegyptského artefaktu…
,,Pane kolego všiml jste si neobvyklého způsobu konzervace u této mumie?,,
,,Zajisté pane kolego…odvodněné tkáně by měly vykazovat silné známky rozpadu
avšak kupodivu působí velice elasticky, z odebraného vzorku je patrné,
že do krevního oběhu toho muže byla místo krve vtlačena jakási látka rostlinného původu,
která prosytila celé tělo a připomíná latex nebo gumoasfalt,,
,,Ještě řekněte že je podobný gumovníku…i když, třeba vyraší a můžeme si zadriblovat…
,,Jak ale dokázali tak pečlivě vypustit krev a zavést konzervační tekutinu?
V té době ještě kompresory neměli…ani nevidím nějaký ventilek,,
,,Ehm existuje jistá nepodložená teorie že je to možné provést jedině zaživa…
srdce muselo bít…nařízli ho jako strom na kmeni a u kořene
neboli u zápěstí a pat, vymačkali jako zubní pastu
a pak zavedli rákosovou trubičkou onu záhadnou substanci,,
,,Neblázněte to by srdce nevydrželo a mozek jistě odumřel…co princip roubování?,,
,,To je blbost, nevypadá jako Kálí, ruce má jen dvě…a navíc by to bolelo víc,,
,,Víme o něm něco?,,
,,Jen velmi málo a pouze útržky, jmenoval se prostě MikešLády,
ale z Maďarska, Mykén ani Togliati nebyl, navíc je podivné že to není žádný panovník,
na nějaké farmě u svatyně bohyně lásky Bastet zaopatřoval kočky,
když nějaká pošla mumifikoval ji a prodával poutníkům jako votum,
kdo se chtěl pomodlit koupil takovou kočku a vystavil si ji v bytě, aby na něj bohyně pohlížela příznivě,
jenže se to domákla římská tajná služba a šli po něm…proto se asi zdekoval…
mrazáky tenkrát neměli tak využil sarkofág s tím že počká pár-Set let než případ utichne a pak se probere,
respektive dle určitých regulí ho oživí prý jen ras aristokrat,,
,,To je zajímavé, moje praprababička z Čachtic měla za svobodna útulek pro psy
a také nějaké pletky s knížetem Hohenlohe,,
,,No to se my už nedozvíme pojďte kolego tady už víc nezjistíme, dostal jsem chuť na krvavou tlačenku,,…

Když pomalu doznívaly jejich kroky svítalo…a sarkofág se mírně otřásl…

Zívl jsem tak pronikavě, že mi málem upadla čelist…pozvedl jsem víčka…ještě že mi dali skleněnky…
přesně podle plánu…zachovávají průhlednost a přebírají funkci zornic…rozhlédl jsem se…
u Thovta!..kde to asi jsem?...nejspíš jen Set ví kde…to nejspíš nebude zahrádka ségry Kley…ani strýčka Fida…
no co trochu se rozhýbu a pak se porozhlédnu…jauuu…co je to za sklo?
Jsem snad nějaká figurína na nový trendy od Popelky pro spací úbory?
Taky mi mohli dát něco jinýho než noční košili po dědovi…
sklárna u Harumhatě to taky nebude…ovšem sklo se hodí…je v něm stříbro a to se dá střelit Féničanům…
sakra!...jasně jsem uvedl že mám mít po probuzení vyškolenýho antouška…
a to jsem složil v bance u těch šizuňků zálohu…
tady to vypadá na nějaké skladiště…samý krámy…laciný cetky…
potřebuju se něčeho napít…a zčista jasna jsem si zanotoval…
,,žízeň je velikáá život mi utíkáá nechte mě příjemně sníít ve stínu pod fíky poslouchat slavíky zpívat si s nima a píít,,
To mě trochu rozveselilo.-..došel jsem k umyvadlu…co to je za výlevku?...A ta pokroucená mosaz?...
Jééé tečeeee voda tečeeee…alespoň se substance trochu naředí…vypil jsem pár litrů…
provedl jsem pár prostocviků aniž by mi něco upadlo…vida už je to lepší…
ještě litránek olivového oleje a kůže bude jemná jak dětská prdýlka…
s uspokojením jsem zahlédl shody a vydal se vzhůru…
je jasný že v hrobce nejsem…na římské koloseum to taky nevypadá…
ani holandský výklad s růžovou lucernou…
vzápětí mne osvítil…žádný duch svatý lidi, ale proužek světla…
noční hlídač vykřikl ,,Kdo to k sakru jste?,, a namířil na mě podivnou louč…vzápětí omdlel…
došel jsem k němu…hmmm nějaký divný hadry…a navíc zarostlej…nejspíš mě šlohli Vikingové…
to asi budu někde na barbarském Severu…no nějak se s tím poperu…a když bude třeba tak i nožem nebo sekerouuu…
stáhl jsem mu sako a kalhoty, obul si jeho kecky, do klopy zasunul kytku a došel k prosklenému atriu…
no do papyru!...co je to za legrační architekturu…vypadá to čím dál líp…tady se pěkně napakuju…
prozkoumal jsem svůj obraz v zrcadle…jo docela to ujde….jenom hubu mám jak z noční můry v Elm Street…
to ale problém nebude už v Egyptě na mě občas mrkaly ségřiny konkubíny…a né že by jim něco spadlo do okápku…
spíš se musím na tomhle světě ztratit v davu, splynout s prostředím a získat nějaké informace…
mrknul jsem na hlídače…začít můžu vlastně hned…
navázal jsem telepatický kontakt s bezvědomým…vida jde to jak po másle…
nalezl jsem dveře do podvědomí…hele ani nejsou zabezpečené…asi ještě neznaj antiviráky…
projel jsem myslí…rozum nic moc…na pole jazykových kódů…
po chvíli jsem ukončil hledání v labyrintu duše a probral se z transu…
,,Dobrý den,,…,,Jak se máte soudruhu?,,…,,Říká lišák vráně se sýrem v zobáku, Vy prý tak krásně zpíváte?,,
Přízvuk sice není dokonalý ale za hoďku se češtinu perfektně nenaučím, to vypiluju…
Vzal jsem hlídačovi svazek klíčů…tak přece mají římské kontakty…
při pohledu na parapet jsem se pousmál a s pohvizdováním vyrazil do dnes…

,,Na okně seděla kočka a venku štěkal peéés,,….


Tak zas někdy…čábeééés
Tipů: 6
» 28.01.17
» komentářů: 5
» čteno: 723(9)
» posláno: 0


» 28.01.2017 - 09:54
Skvělá schopnoST fabulace:-)
» 28.01.2017 - 10:53
ST
» 28.01.2017 - 14:22
Milena
Skvele.ST
» 28.01.2017 - 18:12
Prozkoumal jsem tvou povídku zde...jo, docela to ujde...ale snad budeš zítra přece jen lepší... ;-)
» 30.01.2017 - 18:48
Usmívám se :-)
ST

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: zvlněné... | Následující: všechno co sdělovala...

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.