Signál

***
» autor: jc senior
Bylo to krásné, krásné jako ten lehce mrazivý, slunečný den na sjezdovce. Až neskutečné. Přesto realita. Hynek a já spolu. Jako ti milenci z obrazů Jana Preislera. Duše spojené, těla vzdálená.
Budou to tři roky, co jsme se seznámili na vernisáži výstavy, kde bylo i několik mých kreseb. Pak příležitostná setkání při podobných akcích, kdy zase vystavoval on svoje „neoklasické „ malby, jak je nazýval. Každý z jiného města, každý se svým rodinným zázemím, virtuálně se pohybující ve světě, kde láska nabývala podoby autoportrétů, v nichž jsem se sama stěží poznávala.
Společně na hory. Šílený nápad a přesto jsem souhlasila. Alespoň na jeden den vystoupit z postav osamocenosti nokturnových obrazů Jakuba Schikanedra, jak náš vztah Hynek často parafrázoval.
Kromě nesporného telepatického spojení byl nám spolehlivým důvěrníkem mobil. Esemesky Hynek nenáviděl, vyhovovaly mu dlouhé hovory. Novinky z výtvarného prostředí, nálezy a ztráty našeho současného života. Každý týden ve stejný den a stejnou hodinu se ozval zvonkový signál, nastavený výlučně pro volání z Hynkova mobilu. Ozval se i předcházející týden a následný dialog nás přivedl sem, na sjezdovku.
Bylo tam určitě mnoho lidí, já si však pamatuji jen nás dva a nezodpovědného opilého snowbordistu, který mě srazil. A pak už jen bílé pláště, vážné tváře a slova, kterým jsem nerozuměla. Přicházely otázky a já neodpovídala. Nemohla jsem. Porucha řeči po úrazu hlavy a částečné ochrnutí. Všechno prý se může ještě spravit, jen to chce čas.
Trvá to již dlouho, přesto věřím, chci věřit, že vše bude zase jako dřív. Každý týden ve stejný den, ve stejnou hodinu se mi ozývá známý signál z mobilu. Hovor nepřijímám. On ví, že nemohu mluvit. A já vím, že příští týden zavolá znovu. Těším se na ten signál, který mě posiluje v naději. Signál nezapomnění.
*
Tipů: 18
» 02.12.12
» komentářů: 16
» čteno: 921(30)
» posláno: 0


» 02.12.2012 - 18:09
tleskám... ST
» 02.12.2012 - 18:14
básněnka:
Láska nemusí přicházet jen ve verších...
» 02.12.2012 - 21:07
Až se mi zastesklo. Hezky řečeno.
» 02.12.2012 - 21:42
...signál nezapomnění určitě posiluje....
ST
» 02.12.2012 - 21:56
..tak trochu smutná,ale signál nezapomnění určitě tu sílu bude mít...ST
» 03.12.2012 - 09:01
Líbí.Znám podobný signál. ST
» 03.12.2012 - 14:42
Signály duše, ryze člověčí,
co ví jak ublížit i jak se odvděčí,
jak krutě poranit, pomlouvat, hanět
a nebo naopak: mlčky se klanět.

Tahle je o vztahu nejčistším,
jímž vtéká lidství do lidství.
» 04.12.2012 - 18:40
silné
ST
» 04.12.2012 - 21:03
..prostě život..a jeho signály..
» 04.12.2012 - 22:21
To, co je mezi řádky, je ještě silnější než to, co napsáno.
Díky za zážitek.
» 05.12.2012 - 02:34
Je to dojemně a poutavě přiblížený boj o štěstí , lásku
a vůbec -život.
Víra a podpora je velmi důležitá, ale nejvíce zmůže láska.
» 08.12.2012 - 19:18
Pěkně napsané a to závěrečné těšení uzdravuje:-)
» 08.12.2012 - 20:00
vavaoko: Toulavá: Špáďa: strawberry: severanka: s.e.n: Mbonita: Květka Š.: Jana M.: isisleo:
..když v neštěstí člověk nezůstane sám...
Děkuji za vaše pochopení a reakce.
» 10.12.2012 - 16:44
jc senior: Smutně-optimisticky napsaný zajímavý příběh, o to zajímavější, že autor jej popisuje úSTy ženy!
» 17.12.2012 - 18:15
Signály jsou moc důležité, obzvlášť když jde o signál " z venku". Když je od přítele, musí to být o to hezčí, ale i když ne, signál znamená: "jsem tu a vím o tobě " a to znamená hodně moooooooooooooooc!!! Trochu mi to trvalo, Jiří, díky za trpělivost!! Sláva dobrým signálům!!!!! Napsané je to moc pěkně a poutavě a že jsem se v tom trochu ztratila, to je zase můj příběh.. a můj špatný příjem:-)
» 04.02.2013 - 23:01
signální...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Ambulance | Následující: Parádnice

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.