Zpověď ateisty

Jak se malé dítě ateistou stane
» autorka: Aka
Rok 1938 - jaro

Je mi 5 ½ roku, nepřetržitě brečím a kvílím, že když se nedostanu do školy, umřu. Nikam do školy mne nevezmou, protože mi v září nebude šest. Moji rodiče jsou ze mne na mrtvici. Po usilovném pátrání zjišťují, že bych mohla chodit do církevní školy. Nezbytnou podmínkou je, že musím být pokřtěna. Slibuji hory doly, a tak konečně v 5 ½ letech přestanu být pohanem.

Rok 1938 až 1942
Chodím nadšeně do církevní školy, modlím se doma i v kostele, zpívám nábožné písně, studuji Bibli, chodím na procesí, křižuji se, křesťansky zdravím, pozorně sleduji výklady katechety.

Rok 1942 - DEN ZPOVĚDI
Přichází významný den v mém životě-první zpověď. Pečlivě si nalinkuji 10 oddílů - každý pro jeden článek Desatera Božích přikázání. Zpytuji svědomí. Seznam se úspěšně plní, jediné volné místo zbylo v oddíle nesesmilníš, (nikdo mi nechtěl vysvětlit, co to znamená). Hříchů mám přes stovku a já chodím po příbuzných a známých a prosím je úpěnlivě o odpuštění. Pak v kostele odříkám lítostivě své hříchy a předávám s pláčem předlouhý seznam zpovědníkovi.

Dostávám rozhřešení-mám se pomodlit 3x Otčenáš a 3x Zdrávas.
Jsem hluboce rozhořčena-tolik hříchů bylo spácháno za 10 let mého života a vše mi bude odpuštěno za pětiminutovou motlitbu? Nepochopila jsem logiku a tak se ze mne stal ateista!!!

Myslím si ale, že jsem na tom hůře než věřící – musím se spoléhat na sebe a morálku mít v sobě. Kdyby to šlo změnit, hned to udělám. Ale není mi dáno…….
Tipů: 19
» 27.03.12
» komentářů: 17
» čteno: 1325(35)
» posláno: 0


» 27.03.2012 - 18:21
No, to byl výkon, že jsi na to takhle přišla už v deseti letech. Vůbec jsi musela být wunderkind ...
» 27.03.2012 - 18:36
Srdcem věř, udatně hřeš a spasen budeš :)
» 27.03.2012 - 19:36
Všichni se musíme spoléhat na sebe... i my věřící...:-)
» 27.03.2012 - 19:40
Tak to jsou mi novinky. To si mi nikdy neřekla. Nebo, že bych se neptal? Ale to se snad nemusí. Myslím, že morálka ateisty je náročnější než člověka věřícího. Věřím když se mi to hodí. A nevěřím když se mi to hodí. Jestli já nejsem po Tobě. Napsala si to dobře. A navíc si to pamatuješ sedmdesát let!!! A já si nepamatuji co jsem měl včera k večeři. Asi nic. Z čeho mám tak nadmuté břicho? No na toaletě se prokáže má domněnka. Ahoj.
» 27.03.2012 - 20:43
Moc pěkné povídáni. Myslím si, že jsi věřící. Jen ke své víře nepotřebuješ žádný balast. Nepotřebuješ, aby ti někdo "povolaný" říkal co je správné. a odpouštěl ti. Já to mám stejně. Mám takovou pohanskou víru. Snažím se, abych dobře spal. Aby mi dalo spát svědomí.Když něco zvořu, špatně spím. Mám v celku dobrý spánek. Přeji ti jej také.ST
» 27.03.2012 - 21:25
Paulmatthiole
1
Víra a logika nejdou vždy dohromady... ST.
» 27.03.2012 - 21:41
vavaoko: umělec2: Siorak: Offline.Uzivatel: dreamrover: O těchto věcech se málo a jen obtížně píše - je to o morálce,toleranci,logice,víře,odpovědnosti za své skutky i myšlenky.Z neznámých důvodů je to TABU pro většinu z nás.
» 27.03.2012 - 22:12
Napsáno s filozofickou pokorou...
» 27.03.2012 - 23:41
Chachá, hledala logiku ve víře :-)
» 28.03.2012 - 00:08
Paulmatthiole: Naia: Byla jsem asi naivní a ve vazbu víry a logiky jsem věřila-v deseti letech se to snad smí.
» 28.03.2012 - 21:54
dreamrover: Srdcem věř(dejme tomu),spasen budeš(kým-krávou,ovcí?)a s Tvou druhou radou(udatně hřeš )mi už ujel vlak.
» 29.03.2012 - 13:19
Jakožto křtěný ateista obdivuji rannou moudrost. Resp. jsem z toho vodvařená. Pěkně čitelná,ST**
» 31.03.2012 - 19:20
1
jsem ateista a stále v něco věřím...
je mi smutno z lidí, kteří si na věřící jen hrají...
je mi líto lidí, kteří to s vírou přehánějí...
je mi líto lidí, kteří se nechají vírou odírat a nemají svůj názor...
svatostánek by měl zářit skromností a ne zlatem...
jen můj názor, možná špatný...
Před léty jsem slyšela pana faráře na Slovensku, nádhera - vyprávěl, přednášel, vysvětloval, nevnucoval.
Vloni jsem si šla poslechnout pana faráře v Čechách, nabádal ovečky, aby dávali více a to se prolínalo celou jeho řečí - zklamal na celé čáře.
» 02.04.2012 - 10:44
umělec2: strawberry: Siorak: Paulmatthiole: Offline.Uzivatel: Naia: E.T.Jane: dreamrover: Bíša: vavaoko: Za mého mládí byly římskokatolické kostely plné uměleckých skvostů ,dnes(bohužel)je mnoho obrazů a soch rozkradeno,část je v mobiliářích a nás od těch zbytků nádhery po většinu dne odděluje pevná mříž.Pravda je,že většina těchto děl byla financována z desátků,darů a odpustků od lidí,kteří si tak kupovali věčnou blaženost Pro prostý lid nahrazovaly kostely muzea.To co píši není o víře,ale o kráse.
» 02.04.2012 - 21:02
Také mám ráda kostely z toho hlediska krásy. Miluji je, přitahují mne. Jen ta víra mi tam trochu překáží ;-)
A mříže, ty hodně.
Jinak já tu naivitu desetileté chápu, taky jsem byla taková, že jsem hledala logiku všude... no dobrá, stále jsem naivní a hledám ji, jen možná trochu rafinovaněji skrytou.
» 02.04.2012 - 22:06
E.T.Jane: Naia: umělec2: Siorak: Paulmatthiole: Dnes mne navštívila dobrá známá-chtěla jsem znát její názor na "Zpověď ateisty".Byl překvapivý.U první zpovědi měla rovněž dlouhý seznam "hříchů", i rozhřešení bylo obdobné(3x Otčenáš a 2x Zdrávas).Výsledek?-zjistila,že se vyplatí hřešit,protože odpustky jsou snadno splnitelné. A já "blbec" dala před 70 lety přednost logice před efektivitou.
» 08.04.2012 - 19:20
ST

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Kdo šetří má za tři. | Následující: J Á X M Y

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.